loading...

مشاوره تحصیلی دانتل

انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 از مراحل حساس آزمون دکترا می باشد که بازه زمانی آن پس از اعلام نتایج اولیه است. شرکت کنندگان در جلسه آزمون دکتری 1401 می توانند پس از دریافت کارنامه اولیه آزمون دکترا از

duntel بازدید : 31 شنبه 27 فروردین 1401 نظرات (0)

انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 از مراحل حساس آزمون دکترا می باشد که بازه زمانی آن پس از اعلام نتایج اولیه است. شرکت کنندگان در جلسه آزمون دکتری 1401 می توانند پس از دریافت کارنامه اولیه آزمون دکترا از طریق سایت سنجش، در صورت مجاز به انتخاب‌رشته شدن در دوره های روزانه و غیر روزانه، اقدام به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته کنند. در ادامه قصد داریم راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری 1401 را برای شما متقاضیان گرامی آزمون دکتری ارائه کنیم.

منبع:‌ انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

پس از اینکه متقاضیان در جلسه آزمون حضور پیدا می کنند، تکمیل درست و اصولی مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 است که می تواند آن ها را به پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان نزدیک کند.

در صورتی که متقاضیان پس از دریافت نتایج اولیه خود، کارنامه اولیه شان را به دقت بررسی کنند و یک انتخاب‌رشته متناسب با وضعیت عملکردشان در این آزمون انجام دهند، می توانند موفق به حضور در مرحله مصاحبه و در نهایت قبولی در دانشگاه مورد نظرشان شوند. بنابراین از اهمیت این مرحله نباید غافل بود چراکه دارای نقشی حساس و تعیین کننده در آزمون دکترا است. 

تمامی داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 در یک یا تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و … شده اند؛ می توانند در تاریخ هایی که سازمان سنجش اعلام می کند، دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته دکتری را دریافت کرده و اقدام به درج کد رشته محل های مورد علاقه خود در فرم تقاضانامه اینترنتی انتخاب‌رشته نمایند. 

داوطلبان برای اینکه بتوانند فرم انتخاب رشته دکتری 1401 خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل کنند، باید از ظرفیت هر کد رشته محل، حد نصاب نمره دعوت به مرحله مصاحبه، شرایط مصاحبه دانشگاه های مختلف و مورد نظر و … مطلع شوند. توصیه می شود متقاضیان برای اطلاع از تمامی شرایط و ضوابط کد رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی خود، دفترچه انتخاب‌رشته آزمون دکترا را به دقت بررسی کنند. 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 1401

سازمان سنجش مجری آزمون دکتری می باشد که تمامی اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با آزمون دکتری از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر می شود. در همین جهت زمان مربوط به انتخاب رشته دکتری در دانشگاه های سراسری نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 از ۲۵ فروردین ماه آغاز و تا ۲۸ فروردین ادامه خواهد داشت.

لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش به منظور مساعدت با تمامی متقاضیانی که قصد شرکت در انتخاب‌رشته آزمون دکتری را دارند، مهلت انتخاب‌رشته را برای چند روزی تمدید نیز می کند. متقاضیان مجاز به انتخاب‌رشته می توانند 50 کد رشته محل از میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما و مرتبط با رشته خود را در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.  

 

نحوه انتخاب رشته  آزمون دکتری ۱۴۰۱

تمامی مراحل انتخاب رشته دکتری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. لینک انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 در موعد مقرر در سایت سنجش فعال می شود که متقاضیان به محض فعال شدن آن می توانند پس از وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود، فرم انتخاب‌رشته را دریافت و کد رشته محل های مورد نظرشان را درج نمایند. 

در ادامه به منظور راهنمایی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته دکتری، راهنمای درج کد رشته محل های آزمون دکتری در فرم اینترنتی فعال در سایت سنجش را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم :

1️⃣ وارد پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” شوید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “دکتری تخصصی” کلیک کنید. 

3️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترا (نیمه متمرکز) phd سال 1401 کلیک کنید. (این لینک در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 فعال می شود.)

4️⃣ در این مرحله صفحه ای نمایش داده می شود که حاوی اطلاعات و نکات مهمی پیرامون انتخاب‌رشته دکتری 1401 است. این نکات را به دقت مطالعه کنید و در نهایت بر روی گزینه  ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک کنید.

5️⃣ به منظور دسترسی به فرم انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از این روش ها را انتخاب کنید و وارد سامانه شوید. 

      ✅ روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده + شماره پیگیری ثبت نام 

      ✅ روش دوم: جستجو بر اساس شماره داوطلبی + شماره پرونده + کدملی

6️⃣ فرم انتخاب رشته در این مرحله نمایش داده می شود که متقاضیان می توانند کد رشته محل هایی که از دفترچه استخراج کرده اند را به ترتیب الویت بندی کرده و در آن وارد نمایند. در صورتی که از انتخاب های خود اطمینان دارید در نهایت بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید و شماره پرونده شش رقمی و رسید انتخاب رشته پانزده رقمی خود را از سامانه دریافت نمایید.

به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 در سایت سنجش، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

نحوه چینش رشته محل ها  

هر کدام از شرکت کنندگان در آزمون دکترا ، ابتدا باید از دوره هایی که مجاز به انتخاب آن ها هستند، مطلع شوند و سپس با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری، کد رشته محل های مورد نظر خود را متناسب با رشته امتحانی شان استخراج نمایند.

هر داوطلب مجاز است در مرحله انتخاب‌رشته 50 کد رشته محل را بر اساس فاکتورهایی که مدنظر دارد، در فرم انتخاب‌رشته درج نماید. مهم ترین موضوعی که در زمینه درج کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته دکتری مطرح است، نحوه چینش الویت ها می باشد.

توصیه مشاوران تحصیلی دانتل این است که متقاضیان به فاکتورهای مهمی شامل علاقه، رتبه و جایگاه علمی دانشگاه، مسافت دانشگاه تا محل قبولی و … توجه کنند. ترتیب چینش کد رشته محل ها در فرم انتخاب‌رشته تاثیر زیادی در نتیجه نهایی و قبولی متقاضیان دارد و بهتر است داوطلبان سعی کنند این کد رشته محل ها را به گونه ای الویت بندی کنند که هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی ارجح تر باشد.

لازم است اشاره کنیم که پس از مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری، متقاضیان در کد رشته محل هایی که موفق به کسب حدنصاب نمره دعوت به مصاحبه شده اند، دعوت به مصاحبه می شوند. نکته ای که وجود دارد این است که در دعوت به مصاحبه دکتری محدودیتی وجود ندارد و ممکن است داوطلبان با تراز بالا، در تمامی کد رشته محل هایی که انتخاب کرده اند، دعوت به مصاحبه شوند. 

توصیه مشاوران دانتل کو

مشاوران دانتل توصیه می کنند که داوطلبان آزمون دکتری برای افزایش شانس قبولی خود، کد رشته محل هایی که از دفترچه استخراج کرده اند را به سه دسته تقسیم کنند. در ادامه توضیحات تکمیلی چینش الویت ها در سه گروه را ارائه کرده ایم :

🟢 30 درصد از انتخاب های خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید. این انتخاب ها همان انتخاب هایی هستند که فکر می کنید شاید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، شانس قبولی چندانی در آن ها ندارید. 

🟢 بخش دوم از فرم انتخاب رشته تان را به انتخاب های واقع گرایانه اختصاص دهید. این انتخاب ها را با وسواس بیشتری الویت بندی کنید چراکه شانس قبولی شما در آن ها بیشتر است و ممکن است هر انتخاب سرنوشت تحصیلی شما را تعیین کند. 

🟢 در نهایت بخش آخر فرم انتخاب رشته خود را با کد رشته محل های بدبینانه تکمیل کنید. ممکن است به این انتخاب ها علاقه کمتری داشته باشید اما حتما شانس قبولی بالایی در آن ها خواهید داشت. 

نکات مهم در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

چندین نکته در انتخاب رشته دکتری 1401 حائز اهمیت است که لازم دانستیم در این قسمت به آن ها اشاره کنیم. 

  • قبل از هر اقدامی ابتدا دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 را دریافت نمایید و به دقت مطالعه کنید.
  • در برخی موارد پس از انتشار دفترچه، دفترچه های اصلاحیه آزمون دکتری نیز منتشر می گردد که لازم است آن ها را نیز بررسی کنید. 
  • در مقابل هر کد رشته محل ظرفیت آن ها نوشته شده است که لازم است حتما به آن دقت کنید.
  • توصیه می شود دانشگاه محل تحصیل خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز در لیست انتخاب‌رشته خود قرار دهید.
  • ابتدا سعی کنید رشته های مرتبط با گرایشتان را انتخاب کنید و سپس به سراغ دیگر گرایش ها بروید. 
  • اگر تصمیم دارید کد رشته محل های مرتبط با دوره های شهریه پرداز را انتخاب کنید، حتما از محدوده شهریه دکتری در دانشگاه مورد نظر مطلع گردید. 
  • در انتخاب‌رشته به شیوه های آموزشی پژوهشی و یا پژوهش محور رشته مورد نظرتان توجه کنید. 
  • شرایط و ضوابط دانشگاه های خاص را در حین تکمیل فرم انتخاب‌رشته، مد نظر قرار بدهید.
  • به منظور کاهش خطا در فرم انتخاب‌رشته، ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته که در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری درج گردیده است را تکمیل نمایید.
  • مصاحبه هر کد رشته محل در واحد دانشگاهی برگزار می شود بنابراین در زمان انتخاب کد رشته محل ها به مسافت دانشگاه انتخابی تا محل سکونت خود توجه کنید. 

نکته قابل ذکری که پیرامون مصاحبه دکتری وجود دارد این است که هر دانشگاه با توجه به فاکتورهای مختلفی شامل اعتبار دانشگاه، تعداد اعضای علمی و … یک تراز را به عنوان حد نصاب دعوت به مصاحبه اعلام می کند. اگر متقاضیان دارای تراز بیشتری از تراز تعیین شده هر دانشگاه باشند، دعوت به مصاحبه می شوند.

 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری، علاوه بر پرکردن فرم انتخاب‌رشته در سایت سازمان سنجش برای دوره‌های مختلفی که در دانشگاه‌های سراسری، مجاز هستند، می‌توانند در انتخاب‌رشته دانشگاه‌های آزاد نیز شرکت کنند.

داوطلبانی که تمایل دارند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد تحصیل کنند، پس از دریافت نتایج اولیه باید به سایت دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” azmoon.org ” مراجعه کنند و فرم انتخاب‌رشته دکتری آزاد را در این سامانه تکمیل کنند. 

داوطلبان توجه داشته باشند، مشاوران مجرب و با تجربه مرکز مشاوره دانتل می توانند در فرآیند انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد همراهتان باشند و الویت‌های شما را در سایت‌های مربوطه ثبت نمایند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری 1401

آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه و در قالب یک آزمون برگزار می شود؛ حتی نتایج اولیه نیز برای تمامی شرکت کنندگان و متقاضیان تمامی دانشگاه ها به صورت یکپارچه اعلام می شود اما پس از انتشار کارنامه اولیه دکتری، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود.

شایان ذکر است اشاره کنیم که داوطلبانی مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته دکتری 1401 شرکت کنند که کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد را در انتهای کارنامه اولیه خود رویت کنند. 

انتخاب رشته دکتری خواه برای دانشگاه های سراسری و خواه برای دانشگاه آزاد بسیار حساس و مهم است و داوطلبان حتما باید در این زمینه از مشاوره افراد آگاه استفاده کنند. توصیه می کنیم اگر به دنبال یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه در مقطع دکتری هستید، حتما از مشاوره کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره دانتل بهره ببرید. شما عزیزان می توانید به منظور برقراری ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا انتخاب‌رشته دکتری 1401 برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه انجام می شود؟

خیر ، انتخاب‌رشته آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه از یکدیگر انجام می شود. 

متقاضیان برای انجام انتخاب‌رشته دکتری 1401 باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

تمامی مراحل انتخاب‌رشته دکتری 1401 برای دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش انجام می شود. 

چه کسانی مجاز به شرکت در مرحله انتخاب‌رشته دکتری 1401 هستند؟

داوطلبانی مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری 1401 هستند که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز شده باشند.

منبع:‌ انتخاب رشته دکتری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  • سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت
  • زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت
  • ثبت نام دکتری وزارت بهداشت
  • زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 
  • ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد
  • دفترچه ثبت نام دکتری
  • سایت ثبت نام دکتری
  • زمان ثبت نام دکتری
  • ثبت نام دکتری
  • کارت ورود به جلسه کنکور
  • سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
  • ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
  • مهلت ثبت نام کنکور
  • سایت ثبت نام کنکور
  • زمان ثبت نام کنکور
  • دفترچه ثبت نام کنکور
  • ثبت نام کنکور
  • زمان کنکور کارشناسی ارشد
  • سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد
  • زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد
  • ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد
  • سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  • زمان ثبت نام ارشد
  • ثبت نام کنکور ارشد
  • انتخاب رشته بدون کنکور
  • انتخاب رشته بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور هنر
  • رشته های بدون کنکور زبان
  • رشته های بدون کنکور انسانی
  • رشته های بدون کنکور تجربی
  • رشته های بدون کنکور ریاضی
  • رشته های بدون کنکور
  • زمان ثبت نام بدون کنکور
  • ثبت نام بدون کنکور
  • زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی
  • تاریخ برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • اعتراض به نتایج کنکور سراسری
  • ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی
  • ثبت نام بدون کنکور پیام نور
  • ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
  • شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
  • ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی
  • ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • زمان برگزاری کنکور ارشد
  • کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
  • انتخاب رشته کنکور ارشد
  • نتایج تیزهوشان
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد
  • زمان اعلام نتایج تیزهوشان
  • مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
  • دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور
  • انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • رتبه قبولی انتخاب رشته کنکور
  • سامانه پادا
  • انتخاب رشته انسانی
  • انتخاب رشته تجربی
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
  • رتبه قبولی انتخاب رشته کنکور سراسری
  • انتخاب رشته کنکور سراسری
  • کارنامه کنکور انسانی
  • سامانه پادا
  • مشاوره تحصیلی تلفنی
  • مشاوره تحصیلی
  • کارت ورود به جلسه کنکور
  • ویرایش ثبت نام کنکور
  • نحوه ثبت نام کنکور
  • مدارک لازم ثبت نام کنکور
  • دفترچه ثبت نام کنکور
  • شرایط ثبت نام کنکور
  • ثبت نام کنکور سراسری
  • کارت ورود به جلسه نمونه دولتی
  • کارت ورد به جلسه تیزهوشان
  • برنامه کلاس درسی همگام
  • نتایج مدارس شاهد
  • نتایج ثبت نام مدارس شاهد
  • نتایج آزمون نمونه دولتی
  • نتایج آزمون تیزهوشان
  • ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم
  • ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم
  • ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم
  • ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم
  • امتیاز بندی مدارس شاهد
  • سایت ثبت نام مدارس شاهد
  • شرایط ثبت نام شاهد
  • نحوه ثبت نام مدارس شاهد
  • سایت ثبت نام نمونه دولتی
  • ثبت نام نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت نام نمونه دولتی
  • ثبت نام تیزهوشان
  • ساخت وبلاگ جدید در blog.ir
  • نرم افزار مهاجرت به blog.ir
  • وبلاگ رسمی شرکت بیان
  • صندوق بیان
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6554
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 172
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 515
  • آی پی دیروز : 212
  • بازدید امروز : 4,753
  • باردید دیروز : 287
  • گوگل امروز : 46
  • گوگل دیروز : 48
  • بازدید هفته : 4,753
  • بازدید ماه : 4,753
  • بازدید سال : 98,587
  • بازدید کلی : 466,375