loading...

مشاوره تحصیلی دانتل

duntel بازدید : 3 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ یکی از سوالات داوطلبان این دانشگاه است. دانشگاه غیر انتفاعی یکی از دانشگاه های سراسری زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که رشته های تحصیلی خود را هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور ارائه می دهد. شمار زیادی از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی به دنبال پذیرش در رشته های بدون کنکور هستند ولی با نحوه ثبت نام آشنایی کافی ندارند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی  مهر ۱۴۰۳

ثبت نام نیمسال اول دانشگاه غیر انتفاعی مربوط به ورودی مهرماه است که معمولا از اوایل مرداد ماه آغاز می شود. نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهرماه 1403 به صورت اینترنتی است و سامانه ثبت نام نیز سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد. مراحل ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی به شرح زیر است. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید. 

👈 ورود به سایت سنجش

‌👈 دانلود دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه آن

‌👈 ورود به لینک ثبت نام 

👈 خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه

‌👈 بارگزاری مدارک

👈 انتخاب رشته

‌👈 دریافت کد رهگیری و شماره پرونده

راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی

1️⃣ برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در مرحله اول باید وارد سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

4️⃣ در این قسمت از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ بر روی لینک فعال شده ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ در مرحله بعدی باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. بدین منظور بر روی لینک ” خرید کارت اعتباری ” کلیک کنید.

6️⃣ سپس اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و… می باشد را در بخش های تعیین شده درج نمایید.

7️⃣ در قدم بعدی با کلیک بر روی گزینه “پرداخت” وجه ثبت نام از حساب شما کسر شده و سریال ثبت نام ارائه می شود.

تکمیل فرم ثبت نام

8️⃣ پس از پرداخت هزینه و دریافت سریال پرداخت، به صفحه اول سایت بازگردید و بز روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک کنید.

9️⃣ در این قسمت از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سریال پرداخت را درج نمایید.

🔟 پس از ورود به صفحه ثبت نام، در قدم اول لازم است عکس داوطلبی خود را در سمت چپ صفحه با مشخصات خواسته شده بارگذاری نمایید.

1️⃣1️⃣ پس از بارگذاری عکس و ورود به مرحله بعدی، صفحه ای باز می شود که باید اطلاعات فردی، شناسنامه‌ای، سوابق تحصیلی و سایر اطلاعات را با دقت وارد فرم ثبت نام کنید.

1️⃣2️⃣ در فرم ثبت نام باید نوع سهمیه داوطلب، وضعیت اشتغال به تخصیل، شماره تماس و آدرس نیز درج شود.
پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید کردن اطلاعات، وارد فرم انتخاب رشته می شوید که باید حداکثر 100 کد رشته محل را که از قبل از دفترچه استخراج کرده اید، وارد فرم انتخاب رشته کنید.

1️⃣3️⃣ پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، یکبار دیگر فرم را چک کنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید.

1️⃣4️⃣ پس از این مراحل، باید از سامانه شماره پرونده و کد رهگیری دریافت کنید و عدم دریافت این دو کد به معنای ناقص بودن ثبت نام شماست.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ۱۴۰۳

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در بهمن ماه نیز ارائه می شود و اگر شما از ثبت نام ورودی مهرماه بنابه دلایلی مثل ناقص بودن مدارک تان یا بی اطلاعی از زمان ثبت نام جا مانده اید، می توانید برای ثبت نام در این نیمسال اقدام نمایید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی بهمن ماه 1403 در سال گذشته به صورت اینترنتی بوده است و ثبت نام نیز از طریق سایت سازمان سنجش انجام گرفت. اما در سال های قبل تر ثبت نام به صورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه های پذیرنده انجام گرفت. برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

برای بهمن 1403 فعلا نحوه ثبت نام اعلام نشده است اما در صورت اینترنتی بودن نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، مطابق مراحلی که بالاتر برای نحوه ثبت نام مهرماه گفته شد، باید برای ثبت نام خود اقدام نمایید.

در صورتی هم که ثبت نام حضوری باشد، لازم است پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و تعیین کد رشته محل انتخایی خود، ابتدا هزینه ثبت نام را در سایت سازمان سنجش پرداخت نمایید و سپس همراه با مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی به دانشگاه مد نظر مراجعه کرده و پیش ثبت نام خود را انجام دهید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی | زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

داوطلبانی که شرایط ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی را دارند، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، کدرشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند.

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که از کیفیت بالای آموزشی نیز برخوردار می‌باشد. هنوز زمان دقیق نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما طبق روند هر ساله انتظار می رود که ثبت نام ترم مهر ماه در مرداد و ثبت نام ترم بهمن در آذر ماه انجام شود. به محض اطلاع رسانی های بیشتر این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

در دانشگاه غیرانتفاعی رشته های تحصیلی متنوعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان با توجه به علاقه خود می توانند در یکی از رشته ها ثبت نام کنند. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. زمان ثبت نام ترم مهر در مرداد و زمان ثبت نام ترم بهمن در آذر ماه می باشد. 

توصیه می شود که پیش از اقدام به ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی، حتما از طریق ارتباط با مشاوری مجرب سوالات خود را در این خصوص بپرسید و پس از راهنمایی کامل و کسب اطلاعات کافی در مورد نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳، اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنید. در صورت تمایل برای ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو، می توانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای مهر ماه 1403 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد.

  2. نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی برای بهمن ماه 1403، یا از طریق سایت سنجش و یا به صورت حضوری انجام خواهد شد.

  3. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1403 چه تاریخی می باشد؟

    ثبت نام رشته‌های بدون کنکور غیرانتفاعی برای ورود مهر ماه از اواخر مرداد و برای ورودی بهمن در آذر ماه آغاز خواهد شد.

duntel بازدید : 2 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ معمولا در نیمه دوم مرداد ماه در پنج گروه آزمایشی به صورت جداگانه منتشر شده است. در ادامه لینک دانلود آن قرار داده شده و می توانید دانلود نمایید. متقاضیان با توجه به نتایج اولیه دریافتی خود وارد مرحله انتخاب‌رشته شوند. سازمان سنجش به منظور راهنمایی داوطلبان شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب‌رشته، لیست کدرشته محل های ارائه شده و… را در قالب یک دفترچه منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در ادامه این مطلب به زمان انتشار و لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته 1403 خواهیم پرداخت.

منبع:  دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز از در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. تمامی داوطلبان می توانند پس از بررسی بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ در گروه آزمایشی خود، ابتدا مطابق با دوره هایی که مجاز به انتخاب آن هستند، کدرشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کرده و سپس آن ها را در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.

در ادامه لینک دانلود دفترچه‌های انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ هر گروه آزمایشی مربوط به سال گذشته را قرار خواهیم داد. به به محض انتشار دفترچه جدید لینک دانلود آن قرار داده خواهد شد.

گروه لینک دانلود دفترچه سال گذشته
ریاضی دانلود دفترچه ریاضی
تجربی دانلود دفترچه تجربی
انسانی دانلود دفترچه انسانی
هنر و
زبان خارجی
دانلود دفترچه هنر و زبان خارجی
دانشگاه آزاد دانلود دفترچه با آزمون دانشگاه آزاد
راهنما دانلود دفترچه پیوست و راهنما

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 هر ساله دستخوش تغییر می شود و داوطبان برای انجام انتخاب رشته کنکور خود در سایت سنجش باید حتما به دفترچه راهنما منتشر شده در سال جدید مراجعه نمایند. مطالعه دفترچه راهنمای سال های گذشته اطلاعات نسبی در اختیار داوطلبان قرار می دهد اما به هیچ عنوان معیار اصلی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ نیست. 

در این دفترچه غیر از لیست رشته های با آزمون، رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی نیز قرار داده شده و داوطلبان ثبت نام بدون کنکور نیز باید این دفترچه راهنما مطالع نمایند.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 

معمولا رویه کنکور سراسری در هر سال به یک صورت است؛ ابتدا نتایج اولیه پس از حدود یک ماه از تاریخ برگزاری آزمون از سوی سایت سنجش اعلام می گردد. سازمان سنجش چند روز پیش از آغاز انتخاب‌رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به صورت مجزا برای هر کدام از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی منتشر می کند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرداد ماه می باشد.

طی این مرحله داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری شده باشند، می توانند جهت ادامه مراحل و همینطور انتخاب‌رشته در گروه آزمایشی مورد علاقه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 از سوی سایت سنجش منتشر نشده است، اما احتمالا مشابه سال های گذشته، پس از انتشار کارنامه اولیه در اواسط مرداد ماه منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار بگیرد.

بخوانید: رتبه قبولی کنکور

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

بنابراین اگر در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ شده اید، لازم است دفترچه‌ی مرتبط با گروه آزمایشی خود را دریافت کنید و مندرجات آن را بررسی کنید. در ادامه پیرامون قسمت های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 اطلاعات کاملی برای شما عزیزان ارائه کنیم.

بخش اول برای هر پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی یکسان است و اطلاعات کلی پیرامون نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری، ضوابط و مقررات انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در آن ارائه شده است.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

چگونگی دریافت و تحلیل کارنامه اولیه

دریافت کارنامه اولیه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. متقاضیان باید با استفاده از کد ملی و رمز عبور از طریق لینک فعال دریافت نتایج اولیه در سایت sanjesh.org اقدام به دریافت آن کنند.

برای داشتن یک انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ درست و اصولی باید کارنامه اولیه خود را بررسی کرده و مطابق با مندرجات آن الویت های خود را در فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ درج کنند. اما اغلب آن ها نمی دانند کدام مورد اهمیت بیشتری دارد و چگونه باید کارنامه ای که در اختیار دارند را بررسی کنند.

بخوانید: توضیحات کارنامه کنکور

بازیابی اطلاعات ثبت نامی در صورت فراموشی

برخی از داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت نتایج اولیه خود دچار مشکل هستند، چراکه اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی شان را فراموش کرده اند. در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 به نحوه بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اشاره شده است.

نحوه انتخاب رشته

متقاضیان در تمامی گروه های آزمایشی مجاز به درج حداکثر 150 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ هستند. متقاضیانی که در دو زیر گروه آزمایشی اصلی و شناور نیز شرکت کرده اند، حداکثر برای دو رشته 150 انتخاب دارند و باید کد رشته محل های مرتبط با آن ها را در یک فرم درج نمایند.

در این قسمت به نحوه انتخاب‌رشته، استخراج کد رشته محل های مورد علاقه از دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته پرداخته شده است.

برای مشاهده و اطلاع از نحوه انتخاب رشته کلیک کنید.

وضعيت نظام وظيفه

شرکت کنندگان آقا نباید دارای منع نظام وظیفه جهت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ باشند. 

شرایط ثبت نام اتباع خارجی

اتباع غیر ایرانی ضمن داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه‌ی راهنما باید بخش شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی را نیز بررسی کنند که در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ درج شده است. 

سهمیه های کنکور سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله به منظور رعایت عدالت میان شرکت کنندگان، سهمیه های مختلفی شامل سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانوداه شهدا، سهمیه بهیار، سهمیه کارمندان، سهمیه مناطق سیل زده و … را در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ نظر می‌گیرد که هر کدام دارای تاثیر متفاوتی در نتیجه کنکور سراسری است. برای اطلاع از سهمیه کنکور کلیک کنید.

جدول کدرشته محل ها

در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۳ لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری در 8 دوره شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، دوره ظرفیت مازاد، دوره پردیس خودگردان، مجازی دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و دوره مجازی دانشگاه های غیرانتفاعی درج گردیده است.

✅ بخش اول: لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های دولتی به ترتیب حروف الفبا 

✅ بخش دوم: لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های غیرانتفاعی

✅ بخش سوم: لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های پیام نور

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۳

سعی کنید در استخراج الویت های خود از فرم انتخاب رشته حتما به فاکتورهای مهم شامل علاقه، رشته، دانشگاه، مسافت رفت و آمد، شهریه و … توجه داشته باشید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند آینده شما را رقم بزند. توصیه می شود اگر اطلاعات کافی ندارید، اشتباه نکنید و حتما از مشاوره افراد آگاه در این زمینه استفاده کنید.

استخراج رشته‌ها از دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ و چینش الویت ها در فرم انتخاب‌رشته اصولی دارد که اطلاع از آن ها می تواند نتیجه نهایی را متناسب با رتبه و ترازی که به دست می آورید، به بهترین شکل رقم بزند. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور 1403 می توانید از مشاوره تحصیلی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید. برای ارتباط با کارشناسان تحصلیی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو بهره ببرید.

برای مشاهده و اطلاع از جزییات دفترچه کنکور هر زیر گروه مقالات زیر را مطالعه کنید.

دفترچه انتخاب رشته تجربی

دفترچه انتخاب رشته ریاضی

دفترچه انتخاب رشته انسانی

دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی منتشر می شود؟

    در متن مقاله می توانید دفترچه کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان را دانلود نمایید.

  2. متقاضیان چه زمانی می توانند برای دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند؟

    این دفترچه در مرداد ماه منتشر می شود. در متن مقاله به زمان دقیق آن اشاره شده است.

  3. آیا انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می شود؟

    بله، انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به صورت مجزا از سایت سنجش و پذیرش می باشد.

duntel بازدید : 1 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان است چراکه بسیار پیش می‌آید داوطلبان در حین ثبت‌نام به دلایل مختلف اشتباه کرده و اطلاعات را به اشتباه ثبت‌ نمایند. در این صورت داوطلبان اقدام به موقع برای اصلاح اطلاعات خود نمایند تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند. با توجه به عدم آگاهی بسیاری از داوطلبان از نحوه‌ویرایش در این مطلب به بررسی کامل زمان و نحوه ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 پرداخته‌ایم.

منبع:  ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

زمان ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

برخی مواقع داوطلبان دچار اشتباه می‌شوند و یا به هردلیلی مجبور می‌شوند که اطلاعات خود را تغییر دهند. به همین منظور سازمان سنجش این امکان را مهیا کرده تا داوطلبان در زمان مشخصی بتوانند اطلاعات ثبت‌نامی خود را ویرایش نمایند.

زمان ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ از ۱۷ تا ۲۴ تیر ماه می باشد.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت‌نام از 17 تیر شروع و تا 24 تیر ادامه خواهد داشت. زمان ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ در این بازه زمانی تا اتمام مهلت نام نویسی می باشد. هر ساله سازمان سنجش زمان ثبت‌نام را برای مدت کوتاهی تمدید می کند تا داوطلبانی که موفق به ثبت نام در بازه زمانی اصلی نشده اند، امکان نام نویسی در این مدت را داشته باشند.

بخوانید: ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۳ 

 در زمان تمدید مهلت ثبت نام، امکان ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 نیز وجود خواهد داشت و داوطلبانی که قبلا نام نویسی کرده اند، می توانند اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

شما داوطلبان عزیز می‌توانید برای کسب اطلاع از آخرین اخبار مربوطه در سریع ترین زمان در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

داوطلبان بایستی برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود از طریق سایت سنجش اقدام نمایند. به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی در این بخش از مطلب راهنمای تصویری ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۳ را آورده‌ایم.

1️⃣ آدرس sanjesh.org را جستجو کرده و گزینه اول را از میان جستجو شده‌ ها انتخاب کنید.

2️⃣ بر روی گزینه کاردانی در پایین صحفه کلیک کنید.

3️⃣ در این بخش برای ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

4️⃣ بر روی لینک فعال سیستم ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال 1403 کلیک کنید. 

5️⃣ در این بخش باید وارد سایت سنجش شوید. ابتدا کدملی و شماره رمز، ملیت خود را انتخاب کرده و وارد شوید.

6️⃣ بر روز گزینه کاردانی فنی حرفه ای از منوی سمت راست سایت ثبت نام کنکور کاردانی کلیک کنید. 

7️⃣ در این بخش با دسترسی به فرم ثبت‌نام می توانید ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ را انجام دهید.

بخوانید: نحوه ثبت نام کاردانی فنی

مشاوره آزمون کاردانی فنی 1403

بسیار پیش می‌آید که داوطلبان در ثبت نام اطلاعات خود اشتباه کرده و مجبور به ویرایش اطلاعات می‌شوند. در این صورت بسیار مهم است که در زمان مشخص نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایید و به درستی اینکار را انجام دهید چراکه در غیر این صورت در مراحل بعدی با مشکل مواجه خواهید شد.

در صورتی که در ویرایش کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.  متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

بخوانید: هزینه ثبت نام کنکور کاردانی

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای ویرایش ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۳ چه زمانی می‌توان اقدام کرد؟

امکان ویرایش اطلاعات معمولا همزمان با شروع نام نویسی کنکور است. زمان دقیق ثبت نام کنکور در مقاله گفته شده است.

برای ویرایش اطلاعات ثبت‌نام چه باید کرد؟

ویرایش به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش اقدام نمایید. مراحل ویرایش اطلاعات به طور کامل در متن ذکر شده است.

برای ویرایش اطلاعات به چه مدارکی نیاز است؟

برای ویرایش باید اطلاعاتی همچون شماره پرونده و کدملی خود را در اختیار داشته باشید.

duntel بازدید : 2 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ باید در زمان تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی پرداخت شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کاردانی هستند، باید در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و پس از پرداخت مبلغ ثبت‌نام، ابتدا با اطلاعات تحصیلی و فردی فرم تقاضانامه خود را تکمیل کنند و سپس الویت‌های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. ثبت‌نام در این آزمون فقط با پرداخت هزینه و خرید کارت اعتبای که حاوی سریال ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای است، امکان‌پذیر می‌باشد. در ادامه به میزان هزینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه‌ای 1403 و نحوه پرداخت آن می‌پردازیم.

منبع:  هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

میزان هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

ثبت‌نام رشته‌های با آزمون همزمان با رشته های بدون آزمون انجام می شود و متقاضیان در یک مرحله باید ابتدا ثبت نام اینترنتی و سپس انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان با خرید کارت اعتباری می توانند در این دوره پذیرش در مقطع کاردانی شرکت نمایند. 

لینک پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 همزمان با شروع مهلت ثبت نام در تیرماه، در سایت سازمان سنجش فعال می شود.

نوع کارت ثبت نام مبلغ سال گذشته
ثبت نام با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی  208.000 تومان
استفاده از خدمات پیامکی سازمان سنجش 10000 تومان 
علاقه مندی به انتخاب رشته در دانشگاه غیرانتفاعی 57.600 تومان

متقاضیانی که قصد دارند در رشته های با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1403 نام نویسی کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را الویت بندی کنند، بایستی در مهلت مقرر اقدام به خرید کارت اعتباری کنند.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام کاردانی فنی ۱۴۰۳

مهلت ثبت‌نام از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. مطابق آخرین اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت این سازمان، متقاضیان فرصت دارند از تاریخ 17 تیر ماه الی 24 تیر ماه نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی 1403 و تکمیل مراحل نام نویسی و انتخاب رشته اقدام کنند.

برای ثبت نام داوطلبان باید در زمان مشخص در سایت سنجش اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ نمایند. پس از اتمام مهلت نام نویسی امکان پرداخت هزینه وجود نخواهد داشت و دیگر نمی توان برای ثبت‌نام اقدام کرد. البته زمان ثبت نام در یک بازه زمانی تمدید خواهد شد که به محض اطلاع رسانی سازمان سنجش این مطلب بروزرسانی می شود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

از آنجایی که مسئولیت برگزاری کنکور کاردانی 1403 بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد، تمامی مراحل نام نویسی و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی‌حرفه ای از طریق سایت این سازمان به آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” صورت می گیرد. در ادامه به نحوه پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرده ایم:

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش

✅ انتخاب گزینه ” کاردانی فنی حرفه ای ” 

✅ انتخاب خرید کارت از منوی سمت راست

✅ وارد کردن اطلاعات لازم 

✅ پرداخت هزینه از طریق کارت بانکی

✅ دریافت شماره سریال 12 رقمی ثبت نامی

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ گزینه ” کاردانی فنی و حرفه ای ” کلیک نمایید.

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

4️⃣برای خرید سریال کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ وارد سامانه شوید. بنابراین بر روی گزینه ” سامانه ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه ای 1403 ” کلیک نمایید.

5️⃣  در صفحه جدید هزینه ثبت نام کاردانی فنی دوباره بر روی عبارت سامانه ثبت نام آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات غير انتفاعي سال 1403 کلیک کنید. 

6️⃣ پس از ورود به سامانه گزینه ” خرید کارت اعتباری ” را انتخاب کنید.

7️⃣ سریال اعتباری ثبت نام مورد تقاضا را از میان سریال ثبت نام رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون انتخاب نمایید. 

8️⃣ در این مرحله از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای لازم است اطلاعات فردی خود را تکمیل کنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

9️⃣ اطلاعاتی که وارد کرده اید را تائید نمایید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یاداشت نموده ام ” را بزنید. سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید. توجه داشته باشید در این مرحله حتما شماره پیگیری پرداخت در کادر مشکی را یادداشت نمایید.

🔟 وارد درگاه پرداخت الکترونیکی شده و به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم و یا پویا است، مبلغ خواسته شده را واریز کنید. 

1️⃣1️⃣ با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 ، شماره سریال 12 رقمی ثبت نامی را دریافت کنید. این شماره را یادداشت کنید زیرا در مراحل بعدی ثبت نام لازم می باشد. 

👈 برای اطلاع از مراحل ثبت نام و راهنما تصویری مراحل دیگر نام نویسی می توانید مقاله زیر که تمامی مراحل ثبت نام را بررسی کرده ایم مطالعه نمایید. 👉

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور کاردانی

نکات مهم پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

👈 در سایت سنجش لینک خرید کارت های اعتباری آزمون های مختلف قرار دارد پس دقت داشته باشید که جتما کارت صحیح را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازید چراکه در صورت اشتباه دیگر امکان بازپرداخت هزینه وجود ندارد و باید مجددا برای خرید کارت اصلی هزینه را پرداخت نمایید. 

👈 دریافت شماره سریال کارت اعتباری و کد پرداخت الزامی است و در غیر این صورت باید هزینه کارت را دوباره پرداخت نمایید. 

👈 زمان ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای تمدید می شود و در این بازه زمانی امکان خرید کارت و ثبت نام برای متاخرین وجود خواهد داشت. 

مشاوره ثبت نام آزمون کاردانی ۱۴۰۳

تمامی متقاضیان کنکور کاردانی فنی‌حرفه ای 1403 می توانند جهت اطلاع از هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 و انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون، دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سازمان سنجش دریافت و مطالعه کنند.

داوطلبان جامانده از نام نویسی در تمدید مهلت ثبت نام این آزمون می توانند با مراجعه سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام در با آزمون با بدون آزمون کاردانی کنند.

چنانچه جهت ثبت نام کنکور کاردانی فنی‌حرفه ای نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس حاصل بفرمایید. برای ارتباط با مشاوران این مرکز از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید. شما عزیزان می توانید تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را از جمله خرید کارت اعتباری ثبت نام به مشاوران این مرکز بسپارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

  1. مبلغ خرید کارت ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چقدر است؟

    طبق مصوبه هزینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 به میزان 208 هزار تومان می باشد.

  2. نحوه خرید کارت ثبت نام کنکور کاردانی 1403 به چه صورت می باشد؟

    نحوه پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش می باشد که در متن مقاله به مراحل آن اشاره کرده ایم.

  3. متقاضیان کنکور کاردانی جهت پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    متقاضیان کنکور کاردانی جهت پرداخت هزینه بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

duntel بازدید : 2 چهارشنبه 06 تیر 1403 نظرات (0)

رشته های کنکور انسانی ۱۴۰۳ در ادامه این مطلب ارائه شده است. در سال های گذشته داوطلبان برای پذیرش در رشته های مورد علاقه خود باید به زیر گروه ها توجه کرده و با توجه به ضرییب هر درس در هر زیر گروه به مطالعه درس های مختلف می پرداختند. در حال حاضر زیر گروه ها به طور کامل از کنکور حذف شذه اند و رشته های انسانی به صورت یکپارجه در آمده اند. با توجه به اهمیت اطلاع از لیست رشته های کنکور انسانی در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  لیست رشته های کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

لیست رشته های کنکور انسانی ۱۴۰۳

پس از شرکت متقاضیان در کنکور سراسری انسانی برای هر داوطلب از سوی سازمان سنجش، یک کارنامه منتشر می شود. در سال های گذشته در کارنامه هر داوطلب برای هر زیرگروه یک رتبه مشخص می شد، اما در حال حاضر زیرگروه ها به طور کامل حذف شده اند و تمامی رشته ها در یک گروه قرار گرفته اند. ضریب دروس نیز در سال های گذشته برای هر یک از رشته های انسانی در زیر گروه های مختلف متفاوت بود اما در سال جاری تمامی رشته ها ضریب یکسانی دارند. برای مشاهده لیست رشته‌های بدون کنکور انسانی کلیک کنید.  

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

داوطلبان برای اطلاع از رشته های کنکور انسانی می توانند به دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی مراجعه کنند. در این مقاله از سایت دانتل کو نیز به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی به بررسی رشته های انسانی به طور کامل پرداخته ایم. برای دریافت و دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی کلیک کنید.

بخوانید: نحوه انتخاب رشته

کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق
آموزش زبان عربی آموزش زبان و ادبیات فارسی ادیان و عرفان
ایران شناسی تاریخ تمدن ملل اسلامی تربیت مروج سیاسی
زبان و ادبیات ترکی آذری زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی
زبان و فرهنگ عربی شیعه شناسی علوم قرآن و حدیث
فرهنگ و معارف اسلامی فقه شافعی فقه و حقوق اسلامی
فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق شافعی فقه و مبانی حقوق اسلامی
آموزش الهیات ادیان و مذاهب حقوق
فلسفه و حکمت اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی
مربیگری عقیدتی معارف اسلامی معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات
زبان و ادبیات کردی علوم قضایی فقه و حقوق امامی
معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و علوم تربیتی
ايرانشناسـی تاريخ تمدن ملل اسلامی معارف اسلامی و كلام
زبان و ادبيات عربی فقه و حقوق حنفـی اديان و مذاهب
مطالعات امنيتی تربيت مروج سياسی معـارف اسلامی و تاريخ
فلسفه مترجمی زبان عربی معارف اسلامی و اخلاق
معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و مدیریت کاردانی امور دولتی
معارف اسلامی و علوم قرآنی کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی علون قضایی
کاردانی تربیت معلم قرآن کریم کاردانی حقوق قضایی کاردانی خدمات اداری
كاردانی امور تربيتی كاردانی آموزش دينی و عربی كاردانی آموزش زبان و ادبيات فارسی
زبان و ادبيات فارسی روزنامه نگاری مددکاری اجتماعی
آموزش علوم اجتماعی امنیت اطلاعات امنیت بین الملل
برنامه ریزی اجتماعی و تعاون پژوهشگری امنیت جامعه شناسی
حفاظت اطلاعات ضد تروریسم علوم ارتباطات اجتماعی
امنيت نرم مردم شناسی علوم فنی امنیت
اقتصاد امنیت اقتصادی حسابداری
فناوری اطلاعات و ارتباطات گردشگری مدیریت امور بانکی
مدیریت بازرگانی مدیریت بیمه مدیریت بیمه اکو
مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری مدیریت کسب و کارهای کوچک
مدیریت و بازرگانی دریایی مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات هتلداری
کاردانی اقتصاد کار و بهره وری کاردانی امور بانکی کاردانی امور فرهنگی
کاردانی بیمه کاردانی حسابداری کاردانی روابط کار
کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی هتلداری
روابط عمومی مدیریت امور گمرکی مدیریت دولتی
مدیریت مالی کاردانی گردشگری کاردانی امور مالی و مالیاتی
آموزش ابتدایی آموزش تربیت بدنی آموزش کودکان استثنایی
روانشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی علوم تربیتی
مشاوره مطالعات خانواده کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش مشاوره و راهنمایی علوم ورزشی کاردانی علوم ورزشی

بخوانید: رتبه قبولی کنکور انسانی

اهمیت اطلاع از لیست رشته های کنکور انسانی ۱۴۰۳

در کنکور سراسری داوطلبان در قدم اول باید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند تا برای قبولی در آن انگیزه داشته باشند. در سال های گذشته هر زیر گروه ضریب متفاوتی داشت و داوطلبان برای قبولی در رشته مورد علاقه خود باید از رشته های هر زیر گروه مطلع می شدند. 

در حال حاضر زیر گروه ها دیگر وجود ندارند اما با این حال داوطلبان باید از رشته های کنکور انسانی مطلع باشند تا به درستی برای انتخاب رشته خود تصمیم گیری کنند. عدم اطلاع از رشته های کنکور انسانی 1403 ممکن است مشکلاتی را در این مسیر برای داوطلبان به وجود بیاورد. چنانچه ابهامی در این زمینه برای تان وجود دارد، می توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی ۱۴۰۳

دروس اختصاصی در کنکور‌ انسانی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارند و برخی از دروس با داشتن ضریب بالا می‌توانند نتیجه کنکور را برای داوطلب به طور کلی تغییر دهند. داوطلبان در هنگام مطالعه دروس برای قبولی در رشته های کنکور انسانی 1403 باید به این ضرایب توجه داشته باشند. جدول ضرایب دروس اختصاصی در رشته های کنکور انسانی به شرح زیر می‌باشد.

درس ضریب
ریاضی 6
عربی 5
زبان و ادبیات فارسی 8
اقتصاد 2
تاریخ و جغرافی 5
روانشناسی 2
فلسفه و منطق 5
علوم اجتماعی 5

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

رشته های کنکور انسانی 1403 | ضریب سوابق تحصیلی رشته های انسانی 

سوابق تحصیلی در کنکور انسانی در دو بخش دروس عمومی و دروس اختصاصی تاثیر گذار می‌باشند. دروس عمومی از کنکور حذف شده اند اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی  اعمال می شود. ضرایب دروس اختصاصی و عمومی در رشته های کنکور انسانی 1403 به شرح زیر می باشد. 

دروس عمومی
درس ضریب
تعلیمات دینی 14/23
فارسی 18/64
سلامت و بهداشت 2/96
زبان خارجی 10/17
دروس اختصاصی
عربی 3 6/26
علوم و فنون ادبی 3 9/57
ریاضی و آمار 3 7/36
تاریخ 3 8/59
جغرافیا 3 7/36
جامعه شناسی 3 8/59
فلسفه 2 6/26

مشاوره رشته های کنکور سراسری انسانی 1403

رشته های کنکور انسانی ۱۴۰۳ انسانی بر خلاف سال های گذشته در یک دسته قرار می گیرند و ضریب دروس نیز برای تمامی رشته ها یکسان است چراکه زیر گروه ها به طور کامل از کنکور حذف شده اند. دروس عمومی نیز از کنکور حدف شده اند اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی بر رتبه کنکور داوطلبان اعمال می شود. 

شما عزیزان بایستی در زمان انتخاب رشته انسانی ، کارنامه قبولی کنکور انسانی خود را با جزئیات تحلیل کنید و سعی داشته باشید که انتخاب رشته کنکور خود را کاملا آگاهانه و اصولی انجام دهید. برای اطلاع از ظرفیت رشته‌های ارائه شده در زیرگروه های مختلف کنکور سراسری انسانی می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های کنکور انسانی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

  1. رشته های کنکور انسانی کدامند؟

    در متن مقاله تمامی رشته های انسانی آورده شده است.

  2. ضرایب دروس عمومی برای رشته‌های کنکور انسانی به چه صورت است؟

    دروس عمومی از کنکور سراسری  حذف شده اند اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود.

  3. کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۳ دارای چند زیر گروه می باشد؟

    زیرگروه ها از کنکور حذف شده اند و از این پس تمامی رشته ها در یک گروه قرار می گیرد. 

duntel بازدید : 3 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان دانشگاه آزاد باید به آن توجه داشته باشند. رشته‌های پزشکی نیز جز گران قیمت ترین رشته ها در این دانشگاه می باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که دانشجویان از میزان شهریه اطلاع داشته باشند تا در آینده مشکلات مالی مانعی برای ادامه تحصیل آن‌ها نشود. امکان استفاده از تخفیف دانشجویی و دریافت وام نیز برای برخی از دانشجویان وجود دارد. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

میزان شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در هر ترم تحصیلی دانشجویان باید شهریه ثابت و متغییر را پرداخت نمایند. شهریه ثابت باید قبل از انتخاب واحد و شهریه متغییر نیز قبل از دریافت کارت ورود به جلسه امتحان پرداخت شود. مبلغ شهریه ثابت در طول دوران تحصیل برای دانشجویان ورودی یک سال مشخص، ثابت می باشد اما شهریه متغییر در هر ترم با توجه به واحد های درسی و تعداد آن ها تغییر خواهد کرد.

جدول شهریه پزشکی سال گذشته
دوره شهریه ثابت شهریه ثابت و متغیر (تومان)
تمام وقت آزاد 33 تا 35 میلیون 40 تا 45 میلیون
خودگردان آزاد 40 تا 42 میلیون 50 تا 55 میلیون

به همین دلیل بسیار مهم است که داوطلبان قبل از انتخاب رشته دانشگاه آزاد و شروع تحصیل در مورد شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اطلاع کامل داشته باشند و در صورت توانایی پرداخت شهریه اقدام به ثبت نام نمایند. 

بخوانید: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

محسابه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 1403

در هر سال شهریه پزشکی دانشگاه آزاد برای ورودی های جدید 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد. به ظور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد در هر ترم تحصیلی بر مبنای فرمول مشخص آن محسابه می شود. فرمول محاسبه شهریه به صورت زیر است. 

 شهریه یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + (شهریه متغیر نظری * 18)

لازمه قبولی و تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آزاد شرکت در کنکور سراسری می باشد. در هیچ واحدی از دانشگاه آزاد

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه پرداخت شهریه

 برای پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دانشجویان باید به سامانه آموزشیار با آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. نحوه پرداخت شهریه به شرح زیر می باشد. 

1️⃣وارد سامانه آموزشیار شوید. 

2️⃣گزینه دانشجو را انتخاب کنید. 

3️⃣ برای پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد بر روی گزینه ورود دانشجو و پرداخت شهریه کلیک کنید. 

4️⃣قوانین را مطالعه کرده و آن ها را تایید کنید. 

5️⃣نام کاربری و رمز عبور خود که به طور پیشفرض شماره دانشجویی و کد ملی می باشد را وارد کنید. 

6️⃣از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو را انتخاب نمایید. 

7️⃣بر روی گزینه مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو کلیک کنید. 

8️⃣مبلغ بدهی را مشاهده کرده و سپس گزینه پرداخت الکترونیکی را انتخاب کنید.

9️⃣درگاه پرداخت را انتخاب کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداخت شهریه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 1403 وارد کنید. 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

دانشگاه آزاد برای برخی از دانشجویان با شرایط خاص تخفیف در شهریه را در نظر گرفته است. از دانشجوهای مشمول دریافت تخفیف شهریه می توان به دانشجویان برتر، دانشجویان کم درآمد و دانشجویان با بیماری های خاص اشاره کرد. 

تخفیف شهریه برای دانشجویان برتر با معدل بالا در مقطع دکتری حرفه ای رشته های پزشکی شامل تخفیف ۲۵ درصدی برای نفرات اول تا پنجم و تخفیف ۱۵ درصدی برای نفرات ششم تا دهم می باشد. تخفیف شهریه برای دانشجویان پزشکی کم در آمد و بیماری های خاص ۱۰ درصد خواهد بود. 

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دریافت وام دانشجویی و تخفیف در شهریه

یکی دیگر از امکانات دانشگاه آزاد برای دانشجویان استفاده از وام دانشجویی می باشد. این امکان برای دانشجویان کم درآمد در نظر گرفته شده است تا بتوانند با دریافت وام بخشی از شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ خود را پرداخت نمایند. میزان وام دانشجویی به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

مسلم است که رشته های پزشکی به دلیل شهریه بالا امکان دریافت وام با مبلغ بالا خواهند داشت. کارمزد وام دانشگاه آزاد ۴ درصد و یا ۱۴ درصد می باشد. دریافت وام دانشجویی شرایطی دارد که به شرح زیر هستند. 

✅عدم اشتغال، نیاز مالی و عدم استفاده از بورسیه

✅داشتن ضامن معتبر

✅عدم مشروطی در دو ترم گذشته (در غیر این صورت نصف وام به دانشجو داده می شود.)

✅اخذ حداقل واحد مجاز در ترم تحصیلی

مشاوره در زمینه پزشکی دانشگاه آزاد

پزشکی یکی از پرطرفدار ترین رشته های علوم تجربی است. امکان تحصیلی در این رشته در دانشگاه آزاد وجود دارد اما دانشگاه های آزاد شهریه پرداز هستند و رشته های پزشکی نیز جز گران قیمت ترین رشته ها می باشند. داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه اطلاع داشته و در صورت داشتن توانایی مالی اقدام به ثبت نام نمایند. در غیر این صورت مشکلات مالی بر ادامه تحصیل دانشجو تاثیر بسیار جدی خواهد گذاشت. 

با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی می توانید از مبلغ دقیق شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مطلع شده و از روش های دریافت تسهیلات و تخفیف نیز آگاه شوید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی در این زمینه یاری تان کنند. 

بخوانید: رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بیش تر می شود؟

    بله در هر سال شهریه نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند. 

  2. آیا امکان پرداخت شهریه به صورت قسطی وجود دارد؟

    بله این امکان وجود دارد اما باید با امور مالی دانشگاه صحبت کرده و در صورت موافقت آن ها شهریه را قسطی پرداخت کنید. 

  3. برای پرداخت شهریه چه باید کرد؟

    پرداخت شهریه از طریق سایت آموزشیار انجام می شود. 

duntel بازدید : 3 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ معمولا به مدت یک هفته می باشد. این بازه زمانی هرساله چند روز دیگر نیز تمدید می شود تا داوطلبان جامانده از این مرحله انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. داوطلبانی که پس از دریافت نتایج اولیه مجاز به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه هستند، با اطلاع از زمان دقیق، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی در سایت سنجش نمایند. انتخاب‌رشته آزمون سراسری یک بازه زمانی چهار الی پنج روزه در نظر گرفته می شود که پس از اتمام برای دو یا سه روز دیگر مهلت انتخاب رشته کنکور سراسی 1403 تمدید می شود.

منبع:  تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

بر خلاف کنکور سراسری که در دو نوبت برگزار می گردد، مرحله انتخاب رشته همچنان یک بار و پس از اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه که معمولا در مرداد ماه می باشد برگزار می گردد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در یکی از نوبت های کنکور اردیبهشت یا تیر ماه ۱۴۰۳ و داوطلبان کنکور سال گذشته (به شرط انتخاب‌رشته نکردن) با مراجعه به سایت سنجش در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. 

با توجه به رویه سال های گذشته مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا در مرداد ماه و چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک هفته ای انجام می شود. 

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ احتمالا در مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنما از تمامی شرایط و قوانین لازم آگاهی می یابند. سپس از در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ می تواند کدرشته محل های انتخابی (حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل) خود را استخراج کرده و در فرم انتخاب‌رشته آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش وارد می کنند. 

هر ساله شاهد هستیم تعدادی از داوطلبان به دلیل آگاهی نداشتن از بازه زمانی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ جامانده و فرصت شرکت در آن را از دست می دهند. بنابراین داوطلبان گرامی برای اطلاع از اخبار لحظه تحصیلی عضو کانال تلگرامی دانتل کو شده تا از تمامی اخبار کنکور سراسری مطلع شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

هر ساله پس از اتمام بازه زمانی تعیین شده با داوطلبانی مواجه هستیم که نتوانسته اند فرآیند انتخاب‌رشته خود را در موعد مقرر تکمیل کنند و به همین دلیل تقاضای تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ را دارند. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان برگزار کننده کنکور سراسری، معمولا این بازه زمانی را برای سه الی چهار روز دیگر نیز تمدید می کند.

تاکنون اطلاعیه ای از تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام نشده است.

در سال گذشته نیز مطابق با هر سال مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای چند روزی تمدید شد. پیش بینی می کنیم که امسال نیز شاهد تمدید زمان انتخاب‌رشته کنکور سراسری 1403 در نظر گرفته شده برای پروسه انتخاب‌رشته باشیم.

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور

زمان ویرایش فرم

بسیاری از شرکت کنندگان کنکور سراسری، پس از اینکه کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب‌رشته سایت سازمان سنجش درج می کنند، تمایل دارند مجدد وارد سایت شوند، برخی کد رشته محل های درج شده را پاک کنند و یا کد رشته محل های جدید را به این فرم اضافه کنند.

خوشبختانه تا قبل از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور و همینطور در تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده برای این پروسه، متقاضیان مجاز هستند وارد سایت سازمان سنجش شوند و فرم انتخاب‌رشته خود را ویرایش کنند. طی این مرحله جا به جایی، حذف و یا اضافه کردن کد‌رشته محل به فرم انتخاب‌رشته امکان پذیر است.

بخوانید: زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور

مشاوره آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

در سال جدید با برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت تمامی داوطلبانی که فقط در نوبت دی یا تیر ماه و یا در هر دو نوبت شرکت کرده و در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته می باشند. می توانند انتخاب رشته خود را در مهلت تعیین شده انحام دهند. 

داوطلبان باید از مهلت انتخاب رشته کنکور 1403 مطلع باشند تا از همان روزهای ابتدایی بتوانند در جهت تکمیل اصولی و بی نقص فرم انتخاب‌رشته خود گام بردارند. توصیه می شود متقاضیان به منظور کسب اطلاعات کامل از فرآیند انتخاب‌رشته کنکور سراسری در زیرگروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان، دفترچه مربوط به زیرگروه آزمایشی خود را دریافت و تمامی مندرجات آن را مطالعه کنند.

مرحله انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ مرحله بسیار مهمی است که داوطلبان حتما باید برای انجام آن از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرند تا بتوانند بهترین نتیجه را متناسب با رتبه و تراز علمی که کسب کرده اند برای خود رقم بزنند. در صورتی که در این زمینه نیازمند کمک هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین مشاوران تحصیلی کشور دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ساسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری در مرداد ماه می باشد.

آیا تاریخ انتخاب رشته کنکور 1403 تمدید نیز می شود؟

احتمالا سازمان سنجش پس از اتمام زمان، این بازه زمانی را برای سه الی چهار روز دیگر انتخاب رشته کنکور تمدید نماید.

زمان انتخاب‌رشته آزمون سراسری معمولا چند روز است؟

معمولا مهلت اولیه اعلام شده برای آزمون سراسری یک بازه زمانی یک هفته ای می باشد که با تمدید آن معمولا تا ده روز ادامه دارد.

duntel بازدید : 3 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجزا از طریق سایت azmoon.rog انجام می شود. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه و در صورت داشتن کد دسترسی انتخاب‌رشته کارنامه خود در مهلت تعیین شده می توانند با مراجعه به سایت مربوطه انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. در ادامه مطالب توضیحات جامعی از مهلت و مراحل کامل انتخاب رشته آزاد 1403 ارائه شده است. 

منبع:  انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود، به طوری که علاقه مندان به انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ باید برای تکمیل فرآیند انتخاب‌رشته خود به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. باید اشاره کنیم داوطلبانی مجاز به انتخاب‌رشته هستند که در انتهای کارنامه اولیه، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برایشان درج شده باشد.

زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه که حاوی رتبه و تراز می باشد، آغاز می گردد. پیش بینی می شود انتخاب‌رشته مشابه با سال های گذشته در اواسط مرداد ماه باشد.

تا کنون زمان انتخاب رشته کنکور اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

در نظر داشته باشید مهلت انتخاب‌رشته را برای چند روزی نیز تمدید می کنند تا جاماندگان از این مرحله نیز بتوانند شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند. علاقه مندان می توانند در زمان‌های اعلام شده به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری، اقدام به تکمیل فرم نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد تمامی دستورالعمل‌های انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه‌ای منتشر کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان از این تاریخ می‌توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند. تاکنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، اما در ادامه لینک دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را برایتان آورده ایم. به محض انتشار دفترچه آن را قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد سال گذشته

نکته ای که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته آزاد 1403 وجود دارد، این است که برای تمامی زیرگروه های آزمایشی در قالب یک دفترچه و به صورت مشترک منتشر می گردد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی باید یک دفترچه را دریافت و مطالعه کنند و از لیست کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه خود مطلع شده و اقدام به انتخاب آن ها نمایند.

تاثیر رتبه در قبولی

در قبولی داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه است. در گذشته متقاضیان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به رتبه کشوری توجه می کردند.

اما با تغییراتی که در روند جذب دانشجو در دانشگاه آزاد ایجاد شد، ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های آزاد نیز رتبه در سهمیه داوطلب می باشد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند.

رشته های ارائه شده در سال گذشته در چند زیر گروه تقسیم بندی می شدند که در از سال 1402 زیر گروه ها حذف شده و همه رشته ها در یک زیر گروه قرار داده شده اند. لذا رتبه در زیر گروه وجود ندارد و رتبه ملاک همان در رتیه در سهمیه نهایی موجود در کارنامه می باشد.

برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. برای مطالعه اشتباهات انتخاب رشته کلیک کنید.

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

در سال گذشته تغییرات بسیار زیادی در کنکور سراسری ایجاد شد. از این تغییرات می توان به حذف دروس عمومی از کنکور، برگزاری آزمون در دو نوبت و حذف زیر گروه ها اشاره کرد

در سال ۱۴۰۳ نیز سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر می گذادد اما میزان تاثیر آن ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این پس سوابق تحصیلی تاثیر قطعی ۵۰ درصدی در کنکور سراسری خواهند گذاشت و در روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز به این صورت تاثیر می گذارند. 

داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی پایینی دارند، می توانند در ترمیم معدل شرکت کرده و معدل خود را بهبود بخشند. برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید. 

بخوانید: ترمیم معدل کنکور سراسری

میزان شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود، به این معنی که متقاضیان پیش از شروع هر ترم باید اقدام به واریز شهریه نمایند تا مجاز به شرکت در کلاس های درس شوند. بیشترین میزان شهریه پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

گروه و رشته حدود شهریه
رشته های پزشکی ۷ تا ۹ میلیون
رشته های علوم پایه  ۴ تا ۶ میلیون
رشته های مهندسی  ۴ تا ۶ میلیون
رشته های علوم انسانی  ۴ تا ۵ میلیون
رشته های هنر  ۳ تا ۵ میلیون

سعی کنید پیش از انتخاب رشته، حتما از میزان دقیق شهریه مطلع شوید تا پس از کسب قبولی دچار مشکلات مالی نشوید. لازم به ذکر است دانشگاه آزاد به منظور مساعدت با دانشجویان، تسهیلاتی شامل وام دانشجویی و… را در نظر گرفته است. میانگین شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر است. 

بخوانید: نرخ شهریه دانشگاه آزاد

نحوه درج اولویت ها در فرم انتخاب رشته

آنچه که در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، نحوه درج اولویت ها در فرم انتخاب‌رشته می باشد که تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس قبولی داوطلبان دارد. بنابراین توجه به صحبت های مشاورین در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه می شود انتخاب‌های خود را پس از استخراج از دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سه قسمت به شرح موارد زیر تقسیم کنید:

🟢انتخاب‌های خوش بینانه: انتخاب‌هایی که احساس می کنید با توجه به رتبه تان کمی رویایی است، اما نگران نباشید و 20 الی 30 درصد از انتخاب‌های اول فرم خود را به آن ها اختصاص دهید تا کم ترین شانس خود را برای ورود به دانشگاه آزاد نیز امتحان کنید.

🟡انتخاب‌های واقع بینانه: این انتخاب‌ها مهم ترین انتخاب‌های شماست که شامل 50 درصد از فرم انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می باشد. لازم است در چینش این دسته از انتخاب‌ها دقت بیشتری به خرج بدهید تا اولویت هایی که در آن ها شانس قبولی بالاتری دارید، در این بخش به خوبی اولویت بندی شوند.

🔴انتخاب‌های بدبینانه: این انتخاب‌ها شانس قبولی بالایی دارند و باید در ردیف آخر و در بدترین حالت ممکن قرار بگیرند. برای اطلاع از ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 کلیک کنید.

در نظر داشته باشید طی مرحله انتخاب‌‌رشته هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در گروه آزمایشی خود انتخاب کند.

انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی به چه صورت می باشد؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت همزمان با دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین اگر از داوطلبان زیرگروه آزمایشی علوم تجربی هستید و می خواهید چهار رشته نامبرده را در دانشگاه آزاد انتخاب کنید، برای درج اولویت‌های مرتبط با آن باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

داوطلبانی که در یکی از زیرگروه های اصلی و یک یا دوتا از زیرگروه های شناور شرکت کرده اند، باید برای همه زیرگروه آزمایشی مجموعا 100 کدرشته محل را انتخاب نمایند.

راهنما انتخاب رشته با کنکور آزاد ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته آزاد بر خلاف دانشگاه‌های سراسری، رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه می باشد. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت azmoon.org اشاره کرده ایم.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ ابتدا ” دفترچه راهنما انتخاب رشته ” را دانلود و کد رشته های با کنکور آزاد مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از دفترچه نامبرده استخراج کرده و سپس براساس گروه آزمایشی که شرکت کرده اید، اولویت بندی نمایید.

3️⃣ در صفحه ایجاد شده انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ در قسمت های مشخص تعیین شده، کدملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را درج نمایید. (این شناسه، در انتهای کارنامه قرار داده شده است) در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

6️⃣ پس از تایید اطلاعات فردی، باید اقدام به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید. برای شروع مراحل پرداخت هزینه، لازم است یکی از درگاه های پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید. 

7️⃣ طی این مرحله لازم است اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم یا رمز پویا، تاریخ انقضا و cvv2 خود را وارد کرده و پس از اتمام مراحل، شناسه انتخاب‌رشته خود را دریافت نمایید.

8️⃣ در نهایت داوطلب با پرداخت هزینه می تواند فرم انتخاب‌رشته را دریافت کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در آن درج نماید. 

9️⃣ در نهایت چندین بار فرم خود را بررسی کنید و بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید. داوطلبانی که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند کد رهگیری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت کنند.

مشاوره انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳

مرحله انتخاب‌رشته مهم ترین مرحله کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه آزاد می باشد که بایستی سعی کنید متناسب با رتبه و ترازی که بدست آورده اید یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انجام دهید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی شوید. برای مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

در اولویت های خود فاکتور های مختلفی همچون هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز می باشند و اطلاع از شهریه ها نیز قبل از تکمیل مراحل انتخاب رشته مهم است. توصیه ما به شما این است که اگر تجربه کافی برای انجام این مرحله را ندارید، حتما از مشاوره مشاوران مرکز ماوره تحصیلی دانتل مشاوره دریافت کنید.

در صورتی که پیرامون انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 سوالی دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو بهره ببرید. در نظر داشته باشید انتخاب‌رشته مرحله ای مهم و حساس است که نباید در آن بدون اطلاع شانس خود را از بین ببرید. اگر احساس می کنید اطلاعات لازم برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته را ندارید، حتما از افراد آگاه در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای تکمیل مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

    تمامی مراحل از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

  2. نحوه انتخاب‌رشته ازاد به چه صورت می باشد؟

    مراحل انتخاب رشته به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود.

  3. متقاضیان در انتخاب رشته باید چه فاکتور هایی را در نظر بگیرند؟

    متقاضیان بایستی فاکتور های مختلفی را همچون هزینه تحصیل، شهریه، مسافت، علاقه و …. را مدنظر قرار دهند.

duntel بازدید : 3 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور داوطلبان طبق کارنامه اولیه، در صورت مجاز به انتخاب رشته و دارای کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت azmoon.org فرآیند انتخاب رشته خود را انجام نمایند. در ادامه به بررسی نحوه انتخاب رشته دانشگاه ازاد خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید.

منبع:  نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا به فاصله کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آغاز می شود. با توجه برگزاری کنکور سراسری در تیرماه پیش بینی می شود که مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در نیمه دوم مرداد ماه انجام شود.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

توجه داشته باشید که با وجود برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت، انتخاب رشته به صورت یکپارچه و در مرداد ماه انجام می‌شود. داوطلبان کنکور سراسری در نوبت دی ماه نیز بایستی در مرداد با توجه به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ فرآیند انتخاب‌رشته آغاز نمایند.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

حتما شما هم تاکنون بسیار شنیده اید که مرحله انتخاب رشته مهم ترین و حساس ترین مرحله کنکور سراسری است. این اهیمت به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بر می گردد.

بنابراین اگر می خواهید یک انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشید که در نهایت به هدفی که دارید برسید، در زمان انتخاب رشته نکات زیر را در نظر بگیرید.

✅ مطالعه کامل دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

✅ استخراج کدرشته محل های مورد علاقه خود 

✅ پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

✅ اولویت بندی انتخاب های خوش بینانه، انتخاب نرمال و انتخاب بدبینانه

❌ داوطلبانی که علاوه بر شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در یکی از گروه های آزمایشی شناور شامل هنر و زبان نیز شرکت کرده اند، بایستی کد رشته محل های انتخابی خود را به صورت ترکیبی در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در کنکور تجربی در سایت سازمان سنجش sanjesh.org و به صورت مشترک با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری انجام می شود.

راهنمای گام به گام

راهنما گام به گام نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 به شرح زیر می باشد.

1️⃣به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید. 

3️⃣این صفحه شامل دو باکس ” دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ” و ” سامانه انتخاب رشته “می باشد. اگر دفترچه را به طور کامل مطالعه کرده اید و از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اطلاع دارید، برای ورود به سامانه انتخاب رشته ” کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید.

4️⃣در این صفحه اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود که بایستی تایید و سپس برای پرداخت هزینه انتخاب رشته ” درگاه پرداخت اینترنتی ” را مشخص کنید.

5️⃣در این مرحله بایستی برای پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و اطلاعات خواسته شده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کنید.

7️⃣در صفحه جدید فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایش داده می شود، اولویت‌ها و کدرشته محل های مورد نظر خود (حداکثر 100 کدرشته محل) را در این فرم وارد کنید..

8️⃣پس از وارد کردن اولویت‌های خود چندین بار فرم انتخاب رشته تان را بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک کنید. چنانچه تمامی مراحل ثبت کد رشته محل های انتخابی تان را به درستی انجام داده باشید، سامانه در نهایت کد پیگیری ثبت نام را در اختیار شما قرار خواهد داد که لازم است این کد را تا انتهای مراحل پذیرش خود در دانشگاه محل قبولی نزد خود نگه دارید.

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته آزاد

مشاوره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شما متقاضیان گرامی نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به گونه ای باشد که در نهایت پس از اعلام نتایج در هر کدام از اولویت های خود که موفق به کسب نتیجه قبولی شدید، از نتیجه راضی باشید. برای چنین نتیجه‌ای شما بایستی چند فاکتور را مدنظر قرار دهید. برای اطلاع از لیست رشته های با کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

علاقه: به رشته هایی که انتخاب می کنید، علاقه داشته باشید. 

شهریه: دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود و شما بایستی پیش از انتخاب هر رشته ای در این دانشگاه از میزان شهریه ها مطلع شوید تا در طول تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوید.

جایگاه علمی دانشگاه انتخابی: مسلم است که دانشگاه های آزاد مختلف از نظر کیفیت علمی دارای رتبه های یکسانی نیستند، بنابراین در انتخاب دانشگاه نیز دقت کافی داشته باشید.

مسیر رفت و آمد: ممکن است شما با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، در یک رشته، اما در شهر دیگری شانس قبولی داشته باشید. باید مسافت و مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید و در این باره نظر خانواده خود را نیز بپرسید، چراکه اغلب دانشگاه‌های ازاد تعهدی در قبال خوابگاه ندارند.

چنانچه پیرامون نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو دارای چندین سال تجربه در زمینه انتخاب رشته می باشند که می توانند شما را راهنمایی کنند تا با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، بهترین نتیجه را دریافت کنید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنما و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی باید اقدام کنند؟

    انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در طول متن به طور کامل آورده شده است.

  2. آیا همه شرکت کنندگان در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند؟

    خیر، فقط داوطلبانی که دارای کد دسترسی دانشگاه آزاد باشند می توانند انتخاب‌رشته نمایند.

  3. هر داوطلب برای تکمیل فرم انتخاب رشته مجاز به انتخاب چند کدرشته محل می باشد؟

    داوطلبان در فرم انتخاب رشته مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل می باشند.

duntel بازدید : 2 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یکی از سوالات داوطلبان است که باید پیش از فرآیند انتخاب‌رشته از آن مطلع شده و هزینه را پرداخت کنند. پس از برگزاری یک کنکور یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد، داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته می باشند، بایستی جهت تکمیل فرآیند انتخاب‌رشته به سایت azmoon.org مراجعه کرده و نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان و نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته آزاد 1403 ارائه کرده ایم.

منبع:  هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان و میزان هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه های سراسری مستلزم پرداخت هزینه می باشد و بایستی در همان ابتدا متقاضیان نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند. هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته افزایش قیمت خواهد داشت. ب

میزان هزینه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ جهت خرید کارت اعتباری تاکنون اعلام نشده است.

زمان پرداخت هزینه همزمان با شروع مهلت انتخاب‌رشته می باشد. هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و هزینه را پرداخت نمایند تا اجازه تکمیل فرم انتخاب‌رشته به آن ها داده شود. 

زمان پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما پیش بینی می شود که مانند سال گذشته در مرداد ماه باشد. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. همچنین شما برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

اگر به دقت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته را مطالعه کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کرده اید و در واقع از انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد اطمینان دارید، می توانید طبق مراحل زیر عمل کرده و نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نمایید.

✅ مراجعه به سایت azmoon.org

✅ ورود به سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری

✅  وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی

✅ ورود به مرحله پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

✅ پرداخت از طریق کارت بانکی

❌برای مطالعه راهنما کامل انتخاب رشته آزاد مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ 

راهنما تصویری

در ادامه راهنما تصویری پرداخت هزینه انتخاب‌رشته را شرح خواهیم داد. 

1️⃣به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید. ( توجه داشته باشید که این لینک در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ازاد فعال خواهد شد.)

3️⃣ پس از کلیک صفحه جدیدی برای داوطلب نمایش داده خواهد شد که شامل دو باکس ” دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ” و ” سامانه انتخاب رشته ” می باشد. 

4️⃣برای ورود به سامانه انتخاب رشته ” کد دسترسی 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید.

5️⃣در این صفحه اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود، که بایستی تایید و سپس برای پرداخت هزینه ” درگاه پرداخت اینترنتی ” را مشخص کنید.

6️⃣در این مرحله بایستی برای پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اطلاعات خواسته شده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کنید.

7️⃣ چنانچه مرحله پرداخت هزینه را با موفقیت به پایان برسانید، فرم تکمیل انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شما نمایش داده خواهد شد که می توانید الویت های خود را در این فرم وارد کرده و سپس تایید کنید و در نهایت کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت نمایید.

❌در مقاله زیر نحوه انتخاب رشته آزاد را به صورت کامل شرح داده ایم. برای مطالعه بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

بخوانید: نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید این موضوع است که اگر تصمیم قطعی خود را جهت انتخاب‌رشته آزمون سراسری در دانشگاه آزاد گرفته اید، نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنید. چراکه اگر کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد را خریداری کنید اما منصرف شوید، مبلغ پرداخت شده به هیچ عنوان قابل عودت نخواهد شد.

چنانچه پیرامون پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا انتخاب رشته دانشگاه ازاد به صورت رایگان انجام می شود؟

    خیر، انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیازمند خرید کارت اعتباری می باشد.

  2. میران هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چقدر است؟

    تا کنون میزان هزینه انتخاب‌رشته اعلام نشده است اما نسبت به سال گذشته افزایش قیمت خواهد داشت.

  3. متقاضیان هزینه را از چه طریقی نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند؟

    پرداخت هزینه از طریق سایت azmoon.org انجام می شود که در متن مقاله به نحوه پرداخت آن اشاره کرده ایم.

duntel بازدید : 4 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ فقط به صورت با آزمون پذیرش دارند و به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش نمی کنند. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد شانس خود را برای قبولی امتحان کنند. برای انتخاب رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته کنکور به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته پیشنهاد می کنیم با کمک مشاوران تحصیلی برای انجام آن اقدام نمایید. برای کسب اطلاع از رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و یا با شماره‌های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

منبع:  رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

رشته‌های پیراپزشکی به دلیل ارتباط بسیار نزدیک با علوم پزشکی و همچنین بازار کاری خوب در بین متقاضیان کنکور سراسری تجربی بسیار محبوب هستند. اما قبولی این رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسری نسبتا سخت است چراکه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های سراسری محدود است و داوطلب باید رتبه بسیار خوبی داشته باشد.

به همین دلیل بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند شانس خود را در دانشگاه آزاد نیز امتحان کنند. دانشگاه آزاد دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است که واحدهای دانشگاهی بسیار زیادی دارد و از سطح علمی بسیار بالایی نیز برخوردار است. برای انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید از  لیست رشته‌های ارائه شده اطلاع داشته باشند که در جدول زیر ذکر شده‌اند.

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد
اتاق عمل هوشبری فیزیوتراپی
پرستاری مامایی رادیوتراپی
رادیولوژی کار درمانی علوم تغذیه
شنوایی شناسی ساخت اعضای مصنوعی علوم آزمایشگاهی
گفتار درمانی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی) تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)

🔴🔴🔴 داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر که راهنما کامل و شرح نکات کلیدی در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد را مطالعه نمایید. 

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ 

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده‌اند، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. پس از مراجعه به این سامانه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند با استفاده از کد دسترسی که در کارنامه درج شده است وارد صفحه انتخاب رشته شوند و کد رشته محل‌های انتخابی از جمله رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب‌رشته وارد نمایند.

برخلاف چهار رشته پزشکی (پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی) که در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد، بقیه رشته های با آزمون از جمله رشته پیراپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیر دانشگاه آزاد می باشد و داوطلبان از کد دسترسی به انتخاب رشته می توانند وارد سایت شوند. 

توجه داشته باشید انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل هزینه می باشد و داوطلبان پس از به سایت ابتدا باید هزینه انتخاب رشته را پرداخت کرده سپس می توانند فرآیند انتخاب‌رشته را آغاز نمایند.

بخوانید: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام در دانشگاه آزاد در زمان مشخص و مجزا از ثبت نام دانشگاه‌های سراسری انجام می‌شود. با توجه به اهمیت انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید از زمان دقیق آن اطلاع داشته باشند تا زمان ثبت نام را از دست ندهند.

زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ معمولا در مرداد ماه می باشد.

معمولا زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمدید می‌شود اما پس از این مدت دیگر امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت. تاریخ دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کانال دانتل را در تلگرام دنبال کنید.

شرایط تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1403 را دارند، باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در این رشته ها باشند. از شرایط عمومی می توان به اعتقاد به اسلام یا ادیان مورد تایید، اعتقاد به جمهوری اسلامی، نداشتن مشکلات اخلاقی و غیره اشاره کرد. شرایط اختصاصی تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد نیز به شرح موارد زیر می باشد.

✅ داشتن مدرک دیپلم یا کاردانی

✅ داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت

✅ دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه سراسری باید ابتدا مراحل انصراف خود را طی نمایند. 

✅ داوطلبان پذیرفته شده در کنکور سال گذشته می توانند بدون محدودیت در انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد شرکت نمایند. 

رتبه لازم برای رشته پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانگونه که می دانید رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد فقط از طریق کنکور سراسری و به صورت با آزمون دانشجو جذب می کند و داوطلبان برای ادامه تحصیل در این رشته ها باید در آزمون سراسری اردیبهشت یا تیر ماه شرکت نمایند. لذا یک از دغدغه های داوطلبان اطلاع از رتبه قبولی در این رشته ها می باشد. 

در مقاله زیر به بررسی رتبه لازم در قبولی رشته های دانشگاهی با آزمون از جمله رشته های پیراپزشکی پرداخته ایم. داوطلبان گرامی برای مشاهده رتبه لازم رشته مورد نظر خود به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بخوانید: رتبه قبولی انتخاب رشته

ثبت نام بدون کنکور سوابق تحصیلی

دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو پذیرش می‌کند و داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قابل قبول نشده‌اند و یا سوابق تحصیلی بسیار خوبی دارند، می‌توانند در زمان مشخص وارد سایت azmoon.org شده و پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه  آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند.

در هیچکدام از رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد پذیرش به صورت بدون کنکور وجود ندارد و داوطلبان فقط از کنکور سراسری می توانند در این رشته‌ها به تحصیل بپردازند.

توجه داشته باشید که رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه نمی‌شوند و برای قبولی در این رشته‌ها حتما باید در کنکور سراسری شرکت نمایید. دامپزشکی تنها رشته علوم پزشکی است که بدون کنکور ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع سریع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در کانال تلگرامی دانتل عضو شوید.

شهریه رشته های پیراپزشکی آزاد ۱۴۰۳

همانطور که می‌دانید دانشگاه آزاد جز دانشگاه‌های شهریه پرداز است و تحصیل در این دانشگاه‌ها مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد. دانشجویان از ابتدای شروع به تحصیل باید برای هر ترم تحصیلی شهریه ثابت و متغیر پرداخت نمایند. شهریه ثابت تغییر زیادی نخواهد داشت و در طول دوره تحصیل یکسان خواهد بود اما شهریه متغیر ممکن است در هر ترم تحصیلی تغییرات چشمگیری داشته باشد چراکه به تعداد واحدهای درسی و عملی یا تئوری بودن آن‌ها بستگی دارد.

میزان شهریه رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد با یکدیگر متفاوت هستند و دانشجویان می‌توانند از طریق سایت آموزشیار مبلغ دقیق آن را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه آزاد واجد شرایط می‌توانند برای پرداخت شهریه وام دانشجویی دریافت نمایند.

داوطلبان برای دریافت وام باید به سامانه ساجد مراجعه نموده و درخواست خود را از طریق این سامانه ثبت نمایند. چنانچه واجد شرایط دریافت هر کدام یک  از وام های مختلف باشید، مبلغ مربوطه به شما تعلق خواهد گرفت.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد دانشگاهی با سطح علمی بالاست که مورد تایید وزارت علوم می‌باشد. این دانشگاه‌ها رشته‌های متعددی را ارائه می‌دهند که رشته‌های پیراپزشکی نیز جز آن‌ها می‌باشند. داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب رتبه قابل قبول برای پذیرش دانشگاه‌های سراسری نشده اند، می‌توانند در زمان مشخص به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته نمایند. دانشگاه های آزاد شهریه پرداز هستند.

در صورتی که قصد انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1403 را دارید و یا با مشکل یا ابهامی مواجه شده‌اید، می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا تمامی پرسش‌هایتان را پاسخ دهند. مشاوران و متخصصان مرکز  مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. برای انتخاب رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید و به صورت اینترنتی فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایید.

  2. آیا رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور نیز ارائه می‌شوند؟

    خیر این رشته‌ها تنها با کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرند و قبولی با سوابق تحصیلی امکان پذیر نیست.

  3. انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی می‌شود. برای کسب اطلاع سریع می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل عضو شوید.

duntel بازدید : 2 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در واحدهای مختلف ارائه می‌شود. پذیرش در این رشته‌ها به صورت با آزمون است. دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های جامع کشور می باشد که چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را همراه با 80 درصد از رشته‌های پیراپزشکی ارائه می دهد. داوطلبانی که پس از برگزاری کنکور سراسری، حد نصاب نمره لازم برای انتخاب رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد را کسب کرده باشند، می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند. توصیه می کنیم پیش از انتخاب رشته های پزشکی آزاد 1403 حتما از شهریه مصوب برای آن ها مطلع گردید.

منبع:  رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در صورتی که می خواهید در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ثبت نام کنید، در قدم اول باید در کنکور سراسری ثبت نام نمایید و پس از کسب رتبه مناسب، با اطلاع از زمان انتخاب‌رشته اقدام به درج الویت های مرتبط با رشته های پزشکی در واحد های مختلف دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته خود نمایید. لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 در دفترچه راهنما انتخاب رشته تجربی درج شده و داوطلبان برای استخراج کدرشته محل ها باید این دفترچه را دانلود نمایند.

توجه

در هیچکدام از یک واحد های دانشگاه آزاد رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و سایر رشته های پیراپزکی به صورت بدون کنکور دانشجو جذب نمی شود. پذیرش فقط و فقط از طریق کنکور سراسری می باشد.

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از دریافت نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند و به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج می گردد دسترسی دارند، می توانند کد رشته محل های مرتبط با رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

بخوانید: رشته های با کنکور دانشگاه آزاد

لازم است اشاره کنیم دانشگاه آزاد علاوه بر رشته‌های پزشکی که در جدول پایین آورده ایم، رشته‌های پیراپزشکی شامل پرستاری، مامایی، هوشبری، علوم تغذیه، علوم ازمایشگاهی، کار درمانی، کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی و دندانسازی، فیزیوتراپی، اتاق عمل، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)، گفتار درمانی، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی و شنوایی شناسی را نیز ارائه می دهد.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ 

لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 در واحدهای مختلف

لازم است اشاره کنیم که لیست کدرشته محل‌های پزشکی ازاد به همراه واحدهای دانشگاه آزاد ارائه دهنده در دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ منتشر می گردد. در ادامه لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 را در همه واحدهایی که ارائه می شود را آورده ایم:

واحد دانشگاه آزاد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد واحد تبريز پزشکی
دندانپزشکی
دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد ارومیه دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد اردبيل پزشکی
دانشگاه آزاد واحد واحد خوراسگان دندانپزشکی
دانشگاه آزاد واحد نجف آباد پزشکی
دانشگاه آزاد واحد کرج دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد تهران پزشکی
داروسازی
دندانپزشکی
دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد شهركرد دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد مشهد پزشکی
دانشگاه آزاد واحد دامغان داروسازی
دانشگاه آزاد واحد شاهرود پزشکی
دانشگاه آزاد واحد گرمسار دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد زاهدان پزشکی
دانشگاه آزاد واحد شيراز دندانپزشکی
دانشگاه آزاد واحد كازرون پزشکی
دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد قم پزشکی
دانشگاه آزاد واحد سنندج دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد كرمان پزشکی
دانشگاه آزاد واحد بروجرد دندانپزشکی
دانشگاه آزاد واحد آيت الله آملي داروسازی
دانشگاه آزاد واحد بابل دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد تنكابن پزشکی
دانشگاه آزاد واحد ساری پزشکی
دانشگاه آزاد واحد بين المللي قشم پزشکی
دانشگاه آزاد واحد یزد پزشکی

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

علاوه بر رشته های پزشکی دانشگاه آزاد این دانشگاه در برخی واحد های خود نیز در رشته پیراپزشکی نیز اقدام به پذیرش دانشگاه می کند. در ادامه لیست رشته ها در هر واحد دانشگاهی را قرار داده ایم. 

واحد دانشگاه آزاد رشته های پیراپزشکی
واحد پزشکی تهران پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، مهندسی بهداشت حرفه ای، علوم آزمایشگاهی
واحد کرج پرستاری، مامایی
واحد نجف آباد اصفهان پرستاری، مامایی
واحد تبریز مامایی، پرستاری، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، بهداشتن مواد غذایی
واحد اردبیل مامایی، پرستاری، علوم آزمایشگاه
واحد ارومیه مامایی، پرستاری
واحد نیشابور مامیی، پرستاری
واحد سمنان پرستاری، مامایی
واحد قم پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاه
واحد همدان پرستاری
واحد ساری علوم آزمایشگاه، پرستاری، مامایی
واحد کرمان پرستاری، مامایی
واحد بجنورد مامایی، پرستاری
واحد گرگان علوم آزمایشگاه، مامایی، پرستاری

بخوانید: رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه ازاد ۱۴۰۳

متقاضیانی که رتبه قبولی لازم برای شرکت در مرحله انتخاب رشته را کسب کرده باشند، می توانند با شرکت در مرحله انتخاب رشته الویت های مرتبط با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

مرحله انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. در واقع علاقه مندان به انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد باید برای تکمیل مراحل انتخاب رشته به مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

اما این موضوع شامل چهار رشته پزشکی نمی باشد و انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با انتخاب رشته تجربی دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را دارند، باید در نیمه مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت مشترک با انتخاب رشته های دانشگاه سراسری از طریق سایت سنجش انجام می شود. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته های پزشکی آزاد را دارند، باید در زمان تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه کنند. هنوز زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ازاد 1403

دانشگاه آزاد اسلامی از دو طریق با آزمون (شرکت در کنکور سراسری) و بدون آزمون (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) دانشجو جذب می کند. در واقع این دانشگاه برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه، لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه ازاد را در قالب یک دفترچه منتشر می کند و متقاضیان می توانند از میان رشته‌های ارائه شده به صورت بدون کنکور، بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کرده و پس از قبولی وارد دانشگاه آزاد شوند.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که تاکنون رشته‌های پزشکی به صورت بدون کنکور در این دانشگاه ارائه نشده است و پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد به صورت با آزمون، فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری انجام می شود.

بنابراین اگر علاقه مند به انتخاب رشته پزشکی آزاد هستید، باید سعی کنید با استفاده از یک برنامه ریزی اصولی و آگاهانه و همینطور انتخاب منابع مطالعاتی مناسب، با آمادگی کامل در کنکور سراسری شرکت کنید تا بتوانید رتبه و تراز علمی مناسبی را به دست آورید.

بخوانید: ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه رشته های پزشکی آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد از دانشگاه های خوب و معتبر در کشور است که به صورت شهریه پرداز اداره می شود. در واقع تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد مستلزم این است که دانشجویان اقدام به پرداخت شهریه در ابتدای هر ترم تحصیلی نمایند تا بتوانند با انتخاب واحد، به تحصیل خود ادامه دهند. در واقع به دلیل شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد می باشد که متقاضیان دانشگاه های سراسری را در الویت قرار می دهند.

داوطلبان پس از قبولی در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 باید به ازای هر ترم تحصیلی شهریه ثابت و متغیر را در سایت آموزشیار به نشانی اینترنتی ” edu.iau.ac.ir ” پرداخت کنند. میزان شهریه بر اساس تعداد واحد های اخذ شده در هر ترم، متفاوت می باشد؛ اما لازم است اشاره کنیم که بیشترین شهریه دانشگاه آزاد به پزشکی اختصاص دارد.

رشته تحصیلی شهریه ثابت (تومان) شهریه متغیر (تومان)

شهریه حدودی یک ترم (تومان)

پزشکی 15,500,000 4,500,000 19,000,000
پزشکی – خودگردان 18,000,000 6,000,000 24,000,000
دندانپزشکی 12,000,000 3,500,000 15,500,000
داروسازی 10,000,000 2,800,000 13,000,000

میزان شهریه ثابت در طول تحصیل دانشجویان ثابت است، اما شهریه متغیر بر اساس رشته تحصیلی داوطلب، سالانه با کمی افزایش همراه می باشد. در صورتی که مایل هستید از شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 در واحد مورد نظر خود مطلع شوید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید.

مشاوره انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

همانطور که در این مقاله از سایت دانتل مطالعه کردید، پذیرش در رشته های پزشکی آزاد ۱۴۰۳ فقط از طریق کنکور سراسری میسر است؛ داوطلبانی که نتوانند رتبه و تراز علمی مناسبی را در کنکور سراسری کسب کنند، نمی توانند نسبت به انتخاب رشته‌های پزشکی بدون کنکور نیز اقدام کنند.

بنابراین شما عزیزان باید بتوانید تا زمان برگزاری کنکور سراسری، جهت انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ، آمادگی خود را بالا ببرید. کسب رتبه و تراز علمی بالا با وجود تعداد شرکت کنندگان زیاد، نیازمند این است که شما با یک برنامه ریزی درست و اصولی پیش بروید.

برای داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی می توانید با بهترین مشاوران تحصیلی در کشور در ارتباط باشید. درصورتی که مایل هستید با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید و مشاوره تحصیلی تلفنی دریافت کنید، می توانید با شماره های درج شده در قسمت زیر تماس حاصل بفرمایید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 شامل چه رشته‌هایی است؟

    دانشگاه ازاد در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. علاوه بر این 80 درصد از رشته‌های پیراپزشکی را نیز ارائه می دهد.

  2. زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    از آن جایی که پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه ازاد از طریق کنکور سراسری است، انتخاب‌رشته همزمان با انتخاب‌رشته کنکور سراسری می باشد.

  3. شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1403 چقدر است؟

    برای اطلاع از شهریه رشته های پزشکی به متن مقاله فوق مراجعه کنید.

duntel بازدید : 3 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحل مهم در مصاحبه این دانشگاه است. داوطلبان باید از سلامت جسمی و روانی کافی برای انجام وظیفه معلمی برخوردار باشند و به همین دلیل در هنگام پذیرش داوطلبان معاینات پزشکی به طور دقیق انجام می شود. داوطلبانی که در این مرحله رد شوند، به طور کامل از فرایند گزینش دانشگاه فرهنگیان کنار گذاشته خواهند شد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه انجام می شود. معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان بخشی از روند در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است و افراد باید از نظر سلامت جسمانی و روانی توانایی لازم برای پذیرش در این دانشگاه را داشته باشند. این موارد در حین معاینات پزشکی مشخص می شود. 

در سایر مراحل پذیرش دانشگاه فرهنگیان، در صورت حذف شدن از روند پذیرش می توان در تکمیل ظرفیت مجددا برای پذیرش اقدام کرد. اما چنانچه داوطلبی در مرحله معاینات پزشکی رد شود، به طور کامل از گزینش کنار گذاشته می شود و صلاحیت تحصیل در این دانشگاه را نخواهد داشت. مهم ترین موارد در معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان به شرح موارد زیر می باشد. 

بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

موارد معاینه

👈 نداشتن مشکل در تکلم مثل لکنت زبان

‌👈 نداشتن مشکلات بینایی مثل دید کمتر از 10/10 پس از اصلاح با عینک، نبود دید کمتر از 10+16/10 بعد اصلاح با عینک، انواع نقص های بینایی در هر یک از چشم ها، دروبینی، نیستاگموس، کوررنگی و نابینایی شدید و غیر قابل درمان

👈 توانایی شنوایی بیشتر از 40 دسی بل و قدرت تشخیص صداهای آرام از فاصله 6 متری

‌👈 قد و وزن مناسب با توجه به دستورالعمل های اداره آموزش و پرورش در هر استان

👈 نداشتن مشکلات مادرزادی

‌‌👈 نبود مشکلات جسمانی به دلیلی سوختگی یا سایر آسیب ها و مشکل در ظاهر 

‌👈 نداشتن مشکلات جسمانی شدید و غیرقابل درمان مثل بیماری های قلبی، کم خونی شدید مقاوم به درمان و تالاسمی ماژور، دیابت، آسم، سیروز کبدی، نارسایی کلیه و غیره

بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مراحل معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

به طور کلی برای معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان نمی توان مراحل کاملا دقیق و مشخصی را تعیین کرد چراکه هر پزشک در هر استان ممکن است به صورت متفاوتی معاینات را انجام دهد. اما در اکثر مواقع معاینات پزشکی طبق مراحل زیر انجام می شود. 

✅ شنوایی سنجی

‌✅ بینایی سنجی

✅ فشار خوان

‌✅ گروه خونی

✅ اندازه گیری قد و وزن

‌✅ بررسی پوست و مو

✅ بررسی اعصاب و روان

‌✅ معاینه جراحی های عمومی و غیره

فرم معاینه پزشکی فرهنگیان

تمامی داوطلبانی که برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند، باید در معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. معاینات پزشکی در بخش صلاحیت عمومی قرار می گیرد و داوطلبان برای انجام آن باید فرم های معاینه پزشکی را تکمیل کنند. 

این فرم جز مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه فرهنگیان می باشد که قسمتی از آن توسط داوطلب و قسمت های دیگری نیز توسط پزشک تکمیل خواهد شد. مواردی همچون سابقه بیماری، فرم خود اظهاری و آمادگی برای انجام آزمایش سلامت تریبت معلم جز فرم هایی هستند که باید توسط شخص داوطلب کامل گردد.

بخوانید: رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

تجربیات داوطلبان از معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه فرهنگیان را دارند، نسبت به معاینات پزشکی نگرانی زیادی دارند و بسیار مضطرب می شوند. این در حالیست که با اطلاع از تجربیات سایر داوطلبان از معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان می توان تا حد زیادی این استرس و اضطراب را کاهش داد. 

تجربیات داوطلبان در سال های گذشته نشان داده است که روند معاینه در تمامی استان ها متفاوت است اما به طور کلی همگی اظهار داشته اند که معاینات بسیار ساده و راحت بوده و بخش هایی همچون معاینه پوست و مو نیز انجام نمی شود.

انجام بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اندازه گیری قد و وزن و معاینه دندان ها جز مواردی است که تقریبا در تمامی استان ها انجام می شود. در صورتی که در مورد مصاحبه فرهنگیان سوالی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

مشاوره دانشگاه فرهنگیان

پذیرفته شدگان در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برای مصاحبه دعوت خواهند شد. در جریان مصاحبه صلاحیت افراد برای تحصیل در این دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. معاینات پزشکی نیز در طول مصاحبه توسط پزشک معتمد انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که داوطلبان توانایی جسمانی و روانی کافی برای ورود به رشته معلمی و فعالیت در این حوزه را خواهند داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان به چه صورت انجام می شود؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان توضیح داده شده است. 

  2. ارائه فرم معاینه پزشکی الزامی است؟

    برای فرم های معاینه پزشکی جز مدارک مهم در مصاحبه فرهنگیان می باشند. 

  3. در چه صورتی داوطلبان در معاینه پزشکی فرهنگیان رد خواهند شد؟

    مواردی همچون بینایی و شنوایی بسیار ضعیف، بیماری های صعب العلاج و غیره منجر به رد شدن در معاینات پزشکی می گردد. 

duntel بازدید : 3 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه و از طریق سایت سنجش امکان پذیر است. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته در دوره‌های روزانه و غیر روزانه هستند قدم در این مسیر با اهمیت و حساس بگذارند. تمامی مراحل انتخاب‌رشته  از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می‌شود. با وجود برگزاری آزمون در نوبت دی و تیر ماه، انتخاب‌رشته برای تمامی داوطلبان به صورت یکپارچه در مرداد ماه انجام می‌شود. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون انتخاب رشته زبان خارجی 1403 را برایتان ارائه کرده‌ایم.

منبع:  انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

متقاضیان در این مرحله می توانند به منظور ادامه تحصیل در یکی از دوره های دانشگاه های سراسری از جمله دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان انتخاب‌رشته کنند. اسامی کدرشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش در قالب دفترچه ای با عنوان ” دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان 1403 ” در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که می توانند از میان رشته های ارائه شده در آن حداکثر 150 الویت را انتخاب نمایند.

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته زبان 

زمان انتخاب رشته زبان 1403

مطابق با رویه هر سال، انتخاب رشته کنکور ‌‌زبان خارجی ۱۴۰۳ همزمان با انتخاب‌رشته در دیگر زیرگروه های آزمایشی در اواسط مرداد ماه انجام می شود.داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مهلت تعیین شده می توانند فرآیند انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند.

زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ در اواسط مرداد ماه خواهد بود.

پس از شرکت در آزمون سراسری و در واقع پایان مطالعه داوطلب، آنچه که اهمیت دارد این است که مرحله انتخاب‌رشته بدرستی انجام شود. چراکه اهمیت انتخاب‌رشته در این است که داوطلب با توجه به رتبه ای که کسب کرده است، در بهترین کدرشته محل موفق به کسب نتیجه قبولی گردد.

بخوانید: راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

تحلیل کارنامه اولیه

اولین قدمی که داوطلبان در راستای یک انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ صحیح و اصولی، اطلاعات مندرج در کارنامه را به درستی بررسی و تحلیل نمایند.

کارنامه کنکور سراسری شامل دو بخش اطلاعات شخصی، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب و اطلاعات آزمونی از جمله رتبه داوطلب در سهمیه، رتبه کشوری، وضعیت مجاز بودن، رتبه در زیرگروه، تاثیر سوابق تحصیلی و… می باشد که در ادامه به تفکیک هر کدام را توضیح داده ایم.

بخوانید: نحوه انتخاب رشته

وضعیت مجاز بودن

این قسمت از کارنامه به داوطلب اعلام می کند که در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ است و در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته نیست. دوره های روزانه و تربیت معلم تنها دوره هایی هستند که نیاز به پرداخت هیچ گونه شهریه ای ندارد و مجاز شدن در این دو قسمت اهمیت بالایی دارد.

رتبه در سهمیه و کشوری

یکی از مهم ترین بند های مندرج در کارنامه، رتبه داوطلب در سهمیه است. رتبه در سهمیه، یعنی رتبه ای که داوطلب توانسته در میان شرکت کنندگان همان سهمیه کسب کند و در حقیقت مبنای قبولی داوطلب در کنکور همین رتبه در سهمیه وی خواهد بود. بنابراین هر داوطلب برای قبولی در دانشگاه های سراسری با داوطلبان همان سهمیه رقابت می کند و مقایسه رتبه دو داوطلب در دو سهمیه جداگانه درست نخواهد بود.

چنانچه داوطلب نسبت به کل داوطلبان شرکت کنندگان در کنکور سراسری و گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده سنجیده شود، رتبه او کشوری خواهد بود. گاها بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان 1403 پذیرش در برخی از رشته ها به صورت کشوری انجام می شود.

رتبه قبولی داوطلبان سال گذشته

سوال بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری زبان پس از دریافت نتایج اولیه این می باشد که با رتبه ای که بدست آورده‌ام در چه کدرشته محلی شانس قبولی دارم و می توانم در فرم انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ درج کنم؟

در پاسخ باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک داوطلب کنکور زبان باید از آن مطلع باشد، آخرین قبولی های کنکور سال قبل با رتبه و تراز مشابه خود است. این امر به داوطلب کمک می کند تا انتخاب‌رشته دقیق تری داشته باشد.

بخوانید: آخرین رتبه قبولی زبان

تاثیر سوابق تحصیلی

قسمتی از کارنامه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ هم به تاثیر سوابق تحصیلی داوطلب می پردازد. در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصد و به صورت قطعی می باشد. سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان لحاظ خواهد شد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

بخشی از کارنامه اولیه داوطلب، نوع سهمیه او را مشخص می کند. در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی جهت برقراری عدالت میان شرکت کنندگان اعمال می شود. سهمیه های کنکور سراسری در واقع تعیین کننده رتبه داوطلب برای ورود به دانشگاه های سراسری می باشد.

❌سهمیه مناطق (سهمیه منطقه یک، دو و سه)

❌سهمیه ایثارگران ( ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت )

❌سهمیه خانواده شهدا

❌سهمیه رزمندگان

نحوه چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته کنکور زبان 1403

توصیه کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو این است که حتما الویت های خود را در سه دسته شامل انتخاب خوش بینانه، انتخاب های نرمال و انتخاب های بد بینانه از دفترچه استخراج کنید.

🔵 انتخاب های خوش بینانه در واقع انتخاب هایی هستند که پیش خودتان می گویید برای رسیدن به آن ها چندان شانس قبولی بالایی ندارید.

🟢 در میانه فرم که شامل اولویت های بیشتری است، انتخاب هایی را درج کنید که شانس قبولی نسبتا بالایی در آن ها دارید و احتمال می دهید در یکی از آن ها پذیرفته شوید.

🔴 در انتهای فرم انتخاب رشته زبان های خارجی 1403 اولویت های بدبینانه خود را درج کنید. الویت هایی که در بدترین حالت در یکی از آن ها پذیرفته می‌شوید.

اگر علاوه بر کنکور زبان در کنکور یکی دیگر از زیرگروه های آزمایشی نیز شرکت کرده اید، باید دفترچه‌ها را به صورت مجزا دریافت کنید اما در نهایت برای هر دو رشته مجموعا 150 الویت را در یک فرم انتخاب‌رشته درج کنید.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

در صورتی که به الویت بندی انتخاب های خود اطمینان دارید، می توانید مطابق با راهنمای تصویری زیر اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب رشته نمایید.

1️⃣وارد سایت سازمان سنجش sanjesh.org شوید.

2️⃣برای انتخاب رشته زبان بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ در منوی سمت راست ابتدا بر روی ” انتخاب‌رشته ” کلیک کنید. سپس بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته کنکور سراسری 1403 ” کلیک کنید. در نظر داشته باشید که لینک انتخاب‌رشته برای تمامی زیرگروه ها از سوی سایت سنجش اعلام می شود، فعال خواهد شد.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

5️⃣ در این صفحه بر روی لینک ” سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکورسراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

6️⃣ در صحفه جدید انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش شوید.

7️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

1️⃣0️⃣ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

1️⃣1️⃣ در این مرحله نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

انتخاب رشته کنکور زبان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال های گذشته بسیاری از رشته های کنکور زبان به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه شده اند. اما با این حال همچنان بسیاری از رشته های محبوب و پرمتقاضی تنها به صورت با آزمون در دانشگاه آزاد ارائه می شوند و داوطلبان بایستی حتما در انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ شرکت نمایند. 

 پس از اعلام نتایج اولیه و مشخص شدن رتبه و تراز از طریق سایت سنجش، داوطلبان برای انتخاب‌رشته باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب‌رشته دانتل کو

در مورد انتخاب رشته زبان 1403 یک نکته ای وجود دارد. بسیاری از داوطلبانی که در این آزمون شرکت می کنند، علاوه بر کنکور زبان در یکی از کنکور های دیگر نیز ثبت نام می کنند.

به عبارت دقیق تر در کنکور زبان به عنوان کنکور شناور نام نویسی کرده اند. حال اگر داوطلبی قصد انتخاب‌رشته دو زیرگروه آزمایشی که یکی از آن ها کنکور زبان است را دارد، باید حتما توجه داشته باشد که 150 انتخاب در فرم انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ را بایستی که با کدرشته محل های هر دو گروه آزمایشی تکمیل نماید.

به عبارت دیگر داوطلب چه در یک کنکور شرکت کرده باشد و چه در دو گروه آزمایشی به رقابت پرداخته باشد، تنها مجاز به انتخاب 150 کدرشته محل می باشد.

در این مقاله اطلاعات کاملی از انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳ ارائه کردیم. همانطور که مطالعه کردید، نتیجه قبولی در رشته مورد علاقه متناسب با رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان، نیازمند انتخاب‌رشته اصولی و آگاهانه است. بنابراین اگر اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید، حتما از تجربه افراد آگاه برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته استفاده کنید.

کارشناسان فعال در زمینه تحصلیی یاریگر شما عزیزان در این مسیر هستند. برای ارتباط با آن ها می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو استفاده کنید و در چینش الویت های خود از آن ها کمک بگیرید.

برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته زبان 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. متقاضیان جهت انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ چگونه کارنامه اولیه خود را تحلیل کنند؟

    کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای هر داوطلب شامل اطلاعات مهمی می‌باشد که هر متقاضی بایستی این بندها را بررسی و ارزیابی کند.

  2. زمان انتخاب‌رشته در چه تاریخی می باشد؟

    انتخاب‌رشته معمولا در اواسط مرداد ماه انجام می گیرد.

  3. آیا متقاضیان که در دو زیرگروه آزمایشی در کنکور سراسری شرکت می کنند، بایستی که برای هر کدام جداگانه انتخاب رشته کنند؟

    خیر در مرحله انتخاب‌رشته فقط مجاز به انتخاب 150 کدرشته محل برای هر دو گروه آزمایشی هستند.

duntel بازدید : 3 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

لیست رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳ در سال‌های گذشته در سه زیرگروه تقسیم می‌شدند. اما در سال 1402 تغییرات زیادی به وجود آمده است که علاوه بر برگزاری کنکور در دو نوبت دی و تیر می‌توان به حذف زیر گروه‌های کنکور اشاره کرد. از این پس تمامی رشته ها در یک گروه قرار می‌گیرند. با توجه به تغییرات گسترده کنکور برای انجام یک انتخاب رشته اصولی و صحیح بهتر است که از لیست رشته‌های کنکور ریاضی 1403 مطلع باشید و ضمن آشنایی با تمامی رشته‌هایی که ارائه می شود متناسب با رتبه خود، الویت بندی درستی انجام دهید. در ادامه این مطلب لیست رشته ها کنکور سراسری ریاضی را ارائه کرده ایم.

منبع:  رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳

رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳

در سال‌های گذشته رشته های کنکور سراسری ریاضی دارای سه زیرگروه بودند که برای هر کدام از این زیرگروه ها پس از برگزاری کنکور سراسری در کارنامه کنکور ریاضی داوطلب، رتبه و تراز جداگانه ای منتشر می شد. اما در سال ۱۴۰۳ زیر گروه‌ها حذف شدند و تمامی رشته های کنکور ریاضی در یک گروه قرار گرفته‌اند. با توجه به این مساله ضریب دروس نیز تغییر کرده است و داوطلبان باید با آگاهی کامل از این تغییرات به انتخاب رشته بپردازند.

🔴🔴🔴 داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله راهنما زیر که حاصل تجربه سالیان کارشناسان مجموعه دانتل کو می باشد را حتما مطالعه کنید. الیته شما می توانید جهت مشاوره تخصصی بیشتر و بررسی کامل شرایط خود با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را در این راه یاری نمایند. 

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

لیست رشته های کنکور سراسری ریاضی 1403

در گروه آزمایشی ریاضی رشته‌ها در مقاطع دکترای پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی و کاردانی وجود دارد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته می توانند این کدرشته محل ها در فرم انتخاب‌رشته خود وارد کنند. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه لیست رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳ موجود در دفترچه انتخاب رشته ریاضی را قرار داده ایم.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

جدول شماره یک رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳

در این بخش رشته های کنکور ریاضی در دوره های دکتری و کارشناسی پیوسته نیز وجود دارد. در ادامه جدول می توانید رشته‌های مدیریتی و آموزشی و دیگر موارد را مشاهده نمایید.

دكترای پيوسته بيوتكنولوژی دكترای پيوسته فيزيک كارشناسي ارشد پيوسته معارف اسلامی و ارشاد كارشناسي ارشد پيوسته علوم قضایی
آمار آموزش کودکان استثنایی آموزش ریاضی علوم مهندسی
امنیت اقتصادی الکترونیک و مخابرات دریایی پژوهشگری امنیت  فقه و حقوق امامی
شیعه شناسی امنیت نرم علوم فنی امنیت فلسفه و حکمت اسلامی
آمار و سنجش آموزشی تربیت مروج سیاسی آموزش ابتدایی فلسفه و کلام اسلامی
 کاردانی معماری دکترای پیوسته فیزیک آموزش فیزیک فیزیک
کاردانی مخابرات کاردانی معماری سنتی اقتصاد کشاورزی مدیریت امور بانکی
 کاردانی گردشگری کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی امنیت بین الملل مدیریت بیمه اکو
 کاردانی مدیریت صنعتی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی تاریخ اسلام مدیریت کسب و کارهای کوچک
کاردانی هتلداری کاردانی امور بانکی روانشناسی مدیریت مالی
کاردانی فنی خط و ابنیه کاردانی خدمات اداری ضد تروریسم معارف اسلامی
 کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی تربیت معلم قرآن کریم علوم قرآن و حدیث معارف اسلامی و تاریخ
هتلداری کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات علوم ورزشی معارف اسلامی و مدیریت
کاردانی حسابداری کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم فقه و حقوق حنفی معماری داخلی
هنرهای چند رسانه ای معارف اسلامی و کلام علوم مهندسی آب مدیریت بازرگانی
کاردانی امور فرهنگی کاردانی آمار آموزش تربیت بدنی مدیریت صنعتی
کاردانی بهینه سازی مصرف انرژی کاردانی امور دولتی ادیان و مذاهب مدیریت امور گمرکی
ریاضی و کاربردها کاردانی بیمه امنیت اطلاعات مدیریت و بازرگانی دریایی
علم اطلاعات و دانش شناسی معارف اسلامی و علوم قرآنی ایمنی صنعتی فقه و مبانی حقوق اسلامی
علوم کامپیوتر معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات حسابداری فناوری اطلاعات و ارتباطات
فقه و حقوق اسلامی معارف اسلامی و اخلاق زبان و ادبیات عربی مددکاری اجتماعی
فلسفه و عرفان اسلامی معارف اسلامی و ادیان علوم تربیتی مدیریت بیمه
اقتصاد کاردانی امور مالی و مالیاتی  فقه و حقوق شافعی مدیریت فرهنگی هنری
حفاظت اطلاعات کاردانی علوم ورزشی فیزیک مهندسی مدیریت دولتی
کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات گردشگری مربیگری عقیدتی

جدول شماره دو رشته های کنکور ریاضی 1403

در این بخش رشته های کنکور ریاضی می توانید رشته‌های مهندسی را مشاهده نمایید. رشته‌های مهندسی بیشترین متقاضی از بین دیگر رشته‌ها در این گروه آزمایشی را دارا می باشد . اغلب داوطلبان متقاضی تحصیل در این رشته‌ها می باشند.

مهندسی نفت مهندسی پلیمر مهندسی شیمی شیمی کاربردی
شیمی محض مهندسی صنایع غذایی مهندسی معدن مهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار مهندسی ایمنی و بازرسی فنی مهندسی انرژی مهندسی مواد و متالورژی
مهندسی صنایع مهندسی مکانیک مهندسی نقشه برداری مهندسی عمران
مهندسی ماشین های ریلی مهندسی ساخت و تولید مهندسی حمل و نقل ریلی مهندسی بهره برداری راه آهن
مهندسی دریا مهندسی معماری مهندسی هوافضا مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)
مهندسی برق مهندسی ماشین های صنایع غذایی مهندسی کامپیوتر مهندسی شهرسازی
مهندسی خط و سازه های ریلی مهندسی راه آهن مهندسی پزشکی مهندسی کشتی (موتور)
مهندسی نساجی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی اپتیک و لیزر مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت

لیست رشته های مقطع کاردانی

در این بخش می توانید رشته‌هایی که در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند را مشاهده کنید. چنانچه متقاضی ادامه در مقطه کاردانی می باشید می توانید از رشته های کنکور ریاضی زیر رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاردانی پالایش گاز کاردانی فنی معدن کاردانی شهرسازی کاردانی فنی عمران
کاردانی فنی جوشکاری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی صنایع کاردانی نقشه برداری
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی کاردانی فنی برق و تاسیسات

تاثیر سوابق تحصیلی و ضریب دروس

در کنکور سراسری ۱۴۰۲ زیر گروه های رشته های کنکور ریاضی و همچنین دروس عمومی حذف شده‌اند و تاثیر آن‌ها از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. به طور کلی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ به مقدار ۵۰ درصد و در سال ۱۴۰۴ به مقدار ۶۰ درصد تاثیر می‌گذارند. ضریب دروس در نظام آموزشی جدید به شرح زیر می‌باشد.

ضریب دروس عمومی نظام جدید

دروس عمومی ضریب
فارسی (۳) ۲۱/۶۳
عربی، زبان قرآن (۳) ۹/۰۵
تعلیمات دینی (۳) ۱۶/۵۲
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
سلامت و بهداشت (۳) ۳/۴۴
علوم اجتماعی (۳) ۲/۵۶

ضریب دروس تخصصی نظام جدید

دروس تخصصی ضریب
حسابان (۲) ۷/۸۴
هندسه (۳) ۴/۶۳
ریاضیات گسسته ۳/۹۲
فیزیک (۳) ۱۱/۱۲
شیمی (۳) ۷/۴۹

ضریب دروس عمومی نظام قدیم

 تحصیلی نام درس ضریب

دیپلم

زبان فارسی 3 8/93
ادبیات فارسی 3 8/93
عربی 3 9/86
تعلیمات دینی و قرآن 3 13/62
زبان خارجی 3 12/62

پیش دانشگاهی

زبان فارسی 6/16
معارف فارسی 4/88

ضریب دروس تخصصی نظام قدیم

در جدول زیر ضرب دروس تخصصی در نظام سال-واحدی یا ترمی-واحدی را قرار داده ایم.

مقطع نام درس ضریب

دیپلم

حسابان 5/88
هندسه 2 4/63
جبر و احتمال 3/92
فیزیک 3 و آزمایشگاه 8/34
شیمی 3 و آزمایشگاه 7/49

پیش دانشگاهی

حساب دیفرانسیل و انتگرال 1/96
فیزیک (ریاضی) 2/7

رشته های بدون کنکور ریاضی 1403

در سال های اخیر داوطلبان می توانند به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی می توانند در رشته‌های دلخواه خود ادامه تحصیل دهند. در جداول بالا تمامی رشته های کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳ را ذکر کردیم. داوطلبان می توانند اکثر رشته‌های ‌ذکر شده را نظیر مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مدیریت و حسابداری را به صورت بدون در دانشگاه‌های سراسری و آزاد پذیرفته شوند و ادامه تحصیل دهند. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور ریاضی کلیک کنید.

مشاوره رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳

داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه و مشخص شدن وضعیت مجاز بودن می توانند انتخاب رشته خود را در سایت سنجش و دانشگاه آزاد انجام دهند. برای اگاهی از رتبه قبولی کنکور ریاضی کلیک کنید.

شما عزیزان پس از اینکه مطلع شدید رشته مورد علاقه شما در کدام زیرگروه قرار دارد، می توانید متناسب با ضرایب دروس تخصصی در زیرگروه رشته مورد علاقه تان برای خود برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید به طوری که به دروس با ضرایب بیشتر ساعات مطالعه بیشتری اختصاص دهید. برای مشاهده نحوه انتخاب رشته کلیک کنید.

چنانچه پیرامون رشته های کنکور ریاضی در دانشگاه های مختلف سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرد و راهنمایی های لازم را از مشاوران این مرکز دریافت کنید. همینطور مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند به شما کمک کنند متناسب با شرایط خودتان یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

لیست رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چند زیرگروه قرار میگیرد؟

رشته‌های کنکور در سال جدید در یک گروه قرار می‌گیرند و دیگر زیر گروهی وجود ندارد.

متقاضیان از چه طریقی می توانند به لیست رشته‌های کنکور دسترسی داشته باشند؟

این لیست هر ساله از طریق سازمان سنجش در قالب دفترچه انتخاب رشته منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

ضرایب دورس در نظام جدید و قدیم به چه صورت می باشد؟

در جدول داخل متن ضرایب دروس در هر نظام آموزشی را قرار داده ایم.

duntel بازدید : 2 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در دو مرحله نتایج اولیه و نتایج نهایی از دو سایت مجزا می باشد. آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری با یکدیگر ادغام شده اند و به همین دلیل نتایج اولیه نیز به صورت مشترک و یکپارچه برای تمامی دانشگاه ها از سایت سنجش اعلام می شود. اما داوطلبان برای مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. در این مطلب به بررسی کامل اعلام نتایج دانشگاه آزاد 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند، باید در کنکور سراسری شرکت نمایند. آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یکپارچه برگزار می شود و داوطلبان با شرکت در آزمون سراسری می توانند در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته نمایند. 

مدتی پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه اعلام می شود و داوطلبان می توانند با توجه به رتبه و تراز خود و از طریق کد دسترسی دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج شده است، انتخاب رشته خود را انجام دهند. 

اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در دو مرحله اولیه و نهایی انجام می شود. مرحله اولیه به صورت مشترک در سایت سنجش بوده و نتایج نهایی نیز از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شود. در ادامه به توضیح جزییات اعلام نتایج با کنکور دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. 

زمان اعلام نتایج اولیه دانشگاه آزاد 1403

همانطور که گفته شد آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و داوطلبان برای شرکت در انتخاب رشته تمامی دوره های دانشگاهی مثل دانشگاه دولتی، دانشگاه آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان باید در همان آزمون یکپارچه سراسری شرکت نمایند. 

مدتی پس از برگزاری هر یک از دو نوبت کنکور سراسری نتایج خام منتشر می شود که تنها شامل درصد هر دروس می باشد. پس از برگزاری کنکور تیر ماه کارنامه اولیه برای تمامی داوطلبان اعلام می شود که در آن رتبه و تراز مشخص شده است. 

با توجه به روند اعلام نتایج دانشگاه آزاد در سال گذشته انتظار می رود که نتایج اولیه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در ابتدای مرداد ماه منتشر شود. به محض اطلاع رسانی های بیشتر در مورد زمان اعلام نتایج اولیه این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع تر می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

نحوه مشاهده نتایج اولیه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نتایج اولیه دانشگاه آزاد به صورت همزمان و مشترک با نتایج دانشگاه های سراسری اعلام می شود. در واقع داوطلبان با همان رتبه و تراز خود در کنکور سراسری می توانند برای دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته کنند.

به همین منظور داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه خود در زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد 1403 باید به سایت سنجش مراجعه نمایند. نحوه مشاهده نتایج اولیه دانشگاه آزاد به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و بر روی گزینه سراسری کلیک کنید. 

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک نمایید. 

3️⃣ گزینه مشاهده و پرینت کارنامه علمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

4️⃣ مجددا بر روی گزینه مشاهده و پرینت کارنامه علمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید. 

اعلام نتایج دانشگاه آزاد  | زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که با استفاده از کد دسترسی هفت رقمی انتخاب رشته دانشگاه موفق به انتخاب رشته در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شده اند، می توانند در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه کرده و نتایج نهایی قبولی خود را مشاهده نمایند. 

زمان دقیق اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به طور دقیق مشخص نیست اما با توجه به روند سال گذشته که در 14 مهر ماه بود، انتظار می رود که در سال جاری نیز در همین بازه زمان نتایج منتشر شود. 

لازم به ذکر است که انتخاب رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سنجش انجام شده و نتایج نهایی این چهار رشته دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سنجش اعلام می گردد. به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

نحوه مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اعلام نتایج دانشگاه آزاد 1403 در مرحله نتایج نهایی از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. البته برای مشاهده رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش مراجعه کرد. نحوه مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس azmoon.org وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی شوید. 

2️⃣ گزینه اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کنید. 

3️⃣ در صفحه جدید کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته خود را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب نمایید. 

4️⃣ در صفحه بعد کارنامه نهایی خود را دریافت می کنید و گزینه ای که در مقابل آن عبارت قبول را مشاهده می کنید، نتیجه نهایی قبولی شما می باشد. 

مشاوره اعلام نتایج دانشگاه آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی با عبارت ذخیره مواجه شده اند، باید منتظر بمانند در صورت بودن ظرفیت خالی بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبانی که موفق به قبولی در کد رشته محل مورد نظر خود نشده اند نیز می توانند به نتایج اعتراض کنند و همچنین در زمان تکمیل ظرفیت نیز مجددا برای پذیرش در دانشگاه درخواست دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدکت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

    نتایج اولیه در مرداد ماه و نتایج نهایی در شهریور یا اوایل مهر ماه اعلام می شود. 

  2. سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد کدام است؟

    نتایج اولیه دانشگاه آزاد از طریق سایت sanjesh.org و نتایج نهایی از طریق سایت azmoon.org اعلام می شود. 

  3. آیا نتایج نهایی دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایت سنجش اعلام می شود؟

    بله به جز رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندان پزشکی و داروسازی نتایج از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود. 

duntel بازدید : 1 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

شهریه مدارس غیرانتفاعی و هزینه ثبت نام مدارس غیر دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چقدر است؟ مدارس غیر انتفاعی برای ارائه امکانات مختلف و همینطور تامین هزینه‌های مدرسه، از دانش آموزان مبلغی را به عنوان شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی دریافت می کنند. والدین و دانش آموزان می توانند با استعلام شهریه مدارس غیر دولتی از مبلغ قابل پرداخت برای هر مقطع مطلع شوند تا در زمان ثبت‌نام پرداخت نمایند. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیشتری از شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی بپردازیم. همراه ما باشید.

منبع:  شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳

میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چقدر است؟

مدارس غیر انتفاعی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند اما برای تامین هزینه های مدرسه و پرداخت دستمزد اساتید و معلمان، بودجه ای از سوی دولت دریافت نمی کنند. این دسته از مدارس برای تامین هزینه ها، اقدام به دریافت شهریه از خانواده ها می کنند. بنابراین مدارس غیرانتفاعی به صورت شهریه پرداز اداره می شوند. 

یکی از سوالاتی که برای علاقه مندان به تحصیل در مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی می باشد. خانواده های دانش آموزانی که قصد نام نویسی در مدارس غیر انتفاعی را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه مشارکت ها به نشانی اینترنتی ” mosharekatha.ir ” نسبت به استعلام شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی و هزینه مدارس غیردولتی مورد نظر خود اقدام نمایند.

هزینه ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان می باشد.

اینگونه می توانند در صورت داشتن توان مالی متناسب با شهریه، اقدام به ثبت نام فرزندشان در مدرسه مورد نظر نمایند.

هر ساله شهریه مدارس غیرانتفاعی از سوی آموزش و پرورش اعلام می شود. متقاضیان می توانند قیمت مصوب شده‌ را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که شهریه با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند، متفاوت می باشد.

بخوانید: ثبت نام مدارس غیرانتفاعی

توجه

خانواده هایی که پیش از نرخ مصوب، شهریهثبت نام در مدارس غیرانتفاعی را پرداخت کرده اند، می توانند با ورود به سامانه، شکایت خود را ثبت کنند و یا با تلفن 4317 تماس بگیرند و شکایت خود را عنوان کنند. والدینی که قصد دارند تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، مدرسه محل تحصیل فرزند خود را جا به جا کنند، می توانند 95 درصد از شهریه پرداختی را از مدرسه پس بگیرند.

بخوانید: بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی

عوامل تاثیر گذار شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی

با توجه به امکانات و شرایطی که مدارس غیرانتفاعی برای دانش آموزان فراهم می کنند، بسیاری از والدین و خانواده ها، تصمیم می گیرند فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنند. اما گاهی با اطلاع از این موضوع، خانواده ها از عهده پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی برنمی آیند. اما شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی که به دانش آموزان و والدین اعلام می شود، در بردارنده هزینه‌ در نظر گرفته‌ شده‌ برای برگزاری کلاس‌ های جبرانی و دیگر امکانات مدارس غیرانتفاعی نیز می باشد.

شهریه ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی در شهرهای مختلف و همینطور مدرسه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به مهم ترین عواملی که در شهریه مدارس غیرانتفاعی تاثیر می گذارد، اشاره کرده ایم:

  • میزان ساعات آموزشی
  • تعداد ساعات مرتبط با آموزش های فوق برنامه
  • میزان کلاس های آموزشی تخصصی 
  • امکانات مرتبط به تغذیه دانش آموزان
  • هزینه‌ رفت و آمد دانش آموزان
  • برخورداری از امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و همینطور همایش های آموزشی
  • شرایط اقتصادی هر منطقه در استان های مختلف کشور

بخوانید: سامانه اعلام شهریه مدارس غیر دولتی

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام مدارس غیر دولتی

معمولا در مدارس غیرانتفاعی مختلف در سراسر کشور، شهریه باید به صورت حضوری و در زمان ثبت نام در مدارس پرداخت شود. بسیاری از خانواده ها که اقدام به ثبت نام فرزند خود در مدارس غیرانتفاعی می کنند، ممکن است از شرایط پرداخت تمامی هزینه در همان ابتدا برخوردار نباشمد.

در چنین شرایطی معمولا مسئولین مدارس غیرانتفاعی، به منظور مساعدت با خانواده‌ های دانش آموزان و با در نظر گرفتن‌ شرایط خانواده، راه‌ حل هایی را برای پرداخت شهریه‌ برنامه ریزی می کنند.

معمولا قسط بندی مبلغ شهریه‌ و یا دریافت چک با مدت زمان تعیین شده‌، از جمله روش هایی می باشد که مسئولین مدرسه، برای پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی اندیشیده اند. اینگونه نیازی نیست که خانواده‌ ها در همان ابتدا هزینه ثبت نام مدارس غیر انتفاعی را پرداخت کنند و می توانند آن را در چندین قسط در بازه‌ های زمانی مشخص شده‌ در طول سال تحصیلی پرداخت نمایند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

مشاوره مدارس غیرانتفاعی 

مدارس غیرانتفاعی نسبت به مدارس عادی با مزیت های بسیاری برای دانش آموزان برخوردار هستند. به طوری که ضمن تدریس دروس توسط اساتید و معلمان مجرب و همینطور ارائه امکانات آموزشی مناسب، بستری را نیز برای رشد و توسعه بهتر دانش آموزان فراهم کرده اند. به طوری که تعداد دانش آموزان در هر کلاس درسی کمتر از مدارس دولتی است و اینگونه معلمان وقت بیشتری را برای دانش آموزان خواهند داشت.

هزینه ثبت نام در مدارس غیر دولتی و یا شهریه مدارس غیرانتفاعی، متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه است. شهریه فوق برنامه دربردارنده هزینه های مرتبط با کلاس های فوق برنامه و یا تقویتی می باشد. کلاس هایی که پس از به پایان رسیدن برنامه‌ درسی رسمی به مدت حداکثر 8 ساعت در دوره‌‌ ‌ابتدایی و 12 ساعت در مقاطع متوسطه‌‌ اول و دوم برگزار می گردد.

بخوانید: مزایا و معایب مدارس غیرانتفاعی

تمامی مدارس غیر انتفاعی موظف هستند تا فرم ثبت نام مدارس غیرانتفاعی و شهریه را به اولیای دانش آموزان تحویل دهند و به رویت و امضای آن ها برسانند. به طوری که باید ارقام درج شده‌ در آن ها کاملا مشخص و دقیق و در دو نسخه تهیه گردد. در صورتی که والدینی نسبت به شهریه دریافتی توسط مدرسه غیرانتفاعی مورد نظر خود شکایت دارد، می تواند برای ثبت درخواست شکایت خود به سامانه shekayat.medu.ir مراجعه کند و اقدام به ثبت درخواست در بخش “ثبت شکایت” نماید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

بخوانید: ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

هزینه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی با توجه به منطقه ارائه خدمات و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، متغیر است.

از چه طریقی والدین می توانند شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی را استعلام کنند؟

والدین می توانند با مراجعه به اپلیکیشن سام، نسبت به استعلام شهریه مدارس غیرانتفاعی اقدام کنند.

آیا ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی با شهریه یکسانی انجام می شود؟

شهریه مدارس غیر انتفاعی در استان های مختلف متفاوت می باشد.

duntel بازدید : 3 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به تمامی شرکت‌کنندگان در جلسه آزمون کمک می‌کند تا با کمک مندرجات کارنامه خود، بتوانند یک انتخاب رشته درست و اصولی را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور داشته باشند. پس از برگزاری کنکور سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی حاضرین در جلسه آزمون، کارنامه‌ای تحت عنوان کارنامه اولیه منتشر می کند. دریافت کارنامه اولیه از سوی سایت سنجش، به متقاضیان کمک می کند تا از وضعیت مجاز شدن خود در دوره های مختلف مطلع شوند و مطابق با درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز اکتسابی خود کد رشته محل هایشان را در فرم انتخاب رشته درج کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 آشنا شویم.

منبع:  توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور پس از بررسی پاسخ‌نامه های شرکت کنندگان در جلسه آزمون، نتایج اولیه کنکور را در قالب یک کارنامه منتشر کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. 

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اطلاعات مهمی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که در واقع هر متقاضی باید این اطلاعات را مبنای انتخاب رشته خود قرار دهد، بنابراین بررسی درست و دقیق کارنامه اولیه کنکور سراسری بسیار حائز اهمیت است و تاثیر زیادی در افزایش شانس قبولی متقاضیان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری دارد.

بخوانید: نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری 

توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403

کنکور سراسری برای ورود به تمامی دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری و همینطور دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود. به همین دلیل پس از برگزاری این آزمون، نتایج اولیه برای تمامی دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org منتشر می گردد. 

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در بردارنده اطلاعات مهمی شامل اطلاعات ثبت نامی، گروه آزمایشی امتحانی، وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته کنکور سراسری در دوره های مختلف، وضعیت علمی داوطلبان در هر زیرگروه و… است. در ادامه قصد داریم به ارائه توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری بپردازیم.

1. بخش مشخصات ثبت نامی _ اطلاعات ثبت نامی و آزمونی 

بخش اول توضیحات کارنامه کنکور سراسری شامل اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات آزمودنی است. این بخش دارای سه سطر می باشد که به ترتیب اطلاعات زیر در آن درج گردیده است:

  • شماره پرونده
  • نام و نام خانوادگی
  • جنس
  • شماره شناسنامه
  • سال تولد
  • دین
  • زبان خارجی
  • سهمیه نهایی
  • معلولیت
  • معدل کتبی دیپلم
  • عنوان دیپلم
  • کد دیپلم
  • کد دانش آموزی دیپلم
  • کد منطقه اخذ دیپلم
  • کد دانش آموزی پیش دانشگاهی 
  • عنوان پیش دانشگاهی 
  • سال اخذ پیش دانشگاهی
  • محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • محل اخذ دیپلم
  • محل اخذ سال ماقبل دیپلم
  • محل تولد
  • استان بومی
  • ناحیه بومی
  • قطب بومی

بومی گزینی از شیوه های پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری است. در کدرشته محل هایی که پذیرش بومی گزینی دارند، 20 درصد از ظرفیت رشته ها به داوطلبان آزاد و 80 درصد به داوطلبان بومی اختصاص دارد. بنابراین اگر داوطلبان سعی کنند بر اساس توضیحات کارنامه کنکور سراسری کد رشته محل ها را متناسب با قطب، ناحیه و استان خود درج کنند شانس قبولی بالایی خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که سهمیه داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری در فرم اینترنتی مشخص می شود و هر داوطلبی با توجه به شرایطی که دارد، دارای یکی از سهمیه های مناطق، سهمیه ایثارگران 5 درصدی و یا سهمیه ایثارگران 25 درصدی است.

2. وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب | توضیحات کارنامه کنکور

بخش بعدی از توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن و یا نبودن داوطلب در دوره های مختلف هر یک از گروه های آزمایشی پرداخته است. چنانچه متقاضیان حد نصاب نمره لازم برای شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته در تمامی دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری خواهند بود.

جزئیات وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته در هر کدام از دوره ها در این قسمت توضیحات کارنامه اولیه کنکور مشخص شده است. از بندهای مندرج در این بخش و دوره هایی که وضعیت مجاز شدن و یا نشدن داوطلب در آن ها مشخص شده است، موارد زیر می باشد.

  • شماره داوطلبی
  • زیر گروه آزمایشی 
  • دوره های روزانه و نوبت دوم
  • مجازی و پردیس خودگردان و مازاد
  • بهیاران
  • دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) و دانشگاه شهید رجایی
  • رشته های پیام نور و غیر انتفاعی
  • تمامی دوره ها

در مقابل هر بند توضیحات کارنامه کنکور یکی از دو کلمه مجاز و یا غیرمجاز درج شده است. داوطلبان می توانند از میان کدرشته محل هایی که در مقابل آن ها کلمه مجاز درج گردیده است، انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

3. توضیحات کارنامه کنکور | اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه

بخش دوم توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403 مختص اعلام علاقه مندی داوطلب است که متناسب با فرم تقاضانامه او تکمیل شده است.

علاقه مند پیام نور و غیرانتفاعی

در این ردیف از توضیحات کارنامه کنکور سراسری یکی از دو کلمه بلی و یا خیر درج شده است. داوطلبانی که در زمان ثبت نام در کنکور سراسری نسبت به گزینش در رشته های دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی اعلام علاقه مندی کرده باشند و کارت اعتباری جداگانه ای را خریداری کرده باشند، می توانند در این ردیف کلمه بلی را مشاهده کنند؛ در غیر این صورت کلمه خیر برای داوطلبان درج می گردد.

در واقع داوطلبانی که در این گزینه برای آن ها کلمه خیر درج شده است، مجاز نیستند کد رشته محل های مربوط به دانشگاه های پیام نور و یا غیر انتفاعی را در فرم انتخاب رشته درج کنند. البته در صورت علاقه مندی می توانند در صورت مجاز شدن در توضیحات کارنامه کنکور برای انتخاب رشته، پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی اقدام کنند؛ در این صورت مجاز به درج الویت های مرتبط با این دو دانشگاه در فرم انتخاب رشته خواهند بود.

سهمیه بهیار و کارمند

اطلاعات داوطلب در رابطه با سهمیه کارمند و بهیار در کنکور سراسری در این قسمت توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403 مشخص شده است.

  1. سهمیه بهیار: سهمیه بهیار به افرادی با مدرک دیپلم بهیاری تعلق می گیرد که در یک مرکز دولتی و یا غیر دولتی و با حداقل سه سال سابقه، به عنوان بهیار در محل خدمت خود مشغول به انجام وظیفه باشند. به دارندگان سهمیه بهیاری، 10 درصد از ظرفیت رشته های پرستاری در دانشگاه های دولتی اختصاص داده شده است.
  2. سهمیه کارمندان: ده درصد از ظرفیت رشته های نوبت دوم به کارمندان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزرات علوم تعلق می گیرد. دارندگان سهمیه کارمندی فقط مجاز به استفاده از این سهمیه در محل کار خود هستند و همینطور متقاضیان باید در زمان ثبت نام حداکثر 35 سال سن تمام باشند.

4. وضعیت داوطلب در هر زیر گروه امتحانی

این قسمت از توضیحات کارنامه کنکور ۱۴۰۳ برای داشتن یک انتخاب رشته درست و اصولی بسیار کمک کننده است. هر کدام از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری دارای چندین زیرگروه است که در این قسمت رتبه داوطلب در هر زیر گروه مشخص شده است. همینطور به میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نیز در این کارنامه اشاره شده است. در ادامه اطلاعات تکمیلی هر بخش را آورده ایم.

زیر گروه

تمامی رشته هایی که در هر گروه آزمایشی ارائه می شود، متناسب با ضرایب و اهمیتی که دارند در چند زیرگروه تقسیم می شوند. به عنوان مثال زیرگروه آزمایشی تجربی را در نظر بگیرید که دارای 5 زیرگروه است. وقتی داوطلب توضیحات کارنامه اولیه کنکور خود را دریافت کند، در این بخش رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و نمره کل نهایی برای او در پنج زیر گروه به صورت جداگانه نمایش داده می شود و با یکدیگر متفاوت است. 

در واقع برخی دروس در برخی زیرگروه ها دارای ضرایب بالاتری هستند و چنانچه داوطلب در آن ها درصد بالاتری کسب کرده باشد، در نهایت می تواند رتبه و تراز بهتری را نیز به دست آورد. 

بنابراین وقتی داوطلبی قصد انتخاب رشته بر اساس توضیحات کارنامه کنکور ۱۴۰۳ دارد، ابتدا باید زیرگروه رشته مورد علاقه خود را مشخص کند و سپس برای تخمین شانس قبولی به رتبه و تراز علمی خود در همان زیرگروه توجه داشته باشد تا الویت بندی صحیح تری را انجام دهد. به عنوان مثال علاقه مندان به رشته پزشکی در زیرگروه تجربی باید به رتبه خود در زیرگروه یک توجه داشته باشند و علاقه مندان به رشته داروسازی نیز باید به رتبه و تراز علمی خود در زیرگروه دو توجه کنند.

🔺نکته: زیرگروه ها در سال ۱۴۰۳ به طور کامل حذف شده اند و از این پس رتبه در زیر گروه از کارنامه اولیه نیز حذف خواهد شد. اطلاعات در مورد رتبه در زیر گروه به منظور آگاهی بیش تر شما می باشد. 

توضیحات کارنامه کنکور | رتبه در سهمیه

داوطلبانی که دارای سهمیه یکسان هستند را در یک گروه قرار می دهند و متناسب با عملکردشان به آن ها رتبه ای اختصاص داده می شود. به عبارتی اگر داوطلبی در یک سهمیه دارای بهترین عملکرد باشد و تراز علمی بالایی را کسب کند، به او عدد یک اختصاص داده می شود و به همین ترتیب تا آخرین شرکت کننده ادامه دارد.

نمره کل یا تراز، نشان دهنده اختلاف نمره داوطلب با میانگین جامعه آماری و تعداد شرکت کنندگان در یک زیرگروه آزمایشی است. نمره کل درج شده در توضیحات کارنامه کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلب در هر زیر گروه، با توجه به ضرایب دروس در هر زیر گروه و تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان مشخص شده است. (تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 30 درصد و مثبت اعمال می گردد.)

هر چه تراز علمی و نمره کل عدد بالاتری باشد، یعنی شانس قبولی داوطلب در آن زیرگروه بیشتر است.

سایر توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

علاوه بر مواردی که در قسمت فوق به آن اشاره کردیم، در توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری اطلاعات دیگری نیز درج گردیده است که در ادامه آن ها را آورده ایم.

تاثیر سوابق تحصیلی

برای سه دسته از داوطلبان کنکور سراسری، سوابق تحصیلی دارای تاثیر مثبت می باشد. در صورتی که شرکت کنندگان کنکور سراسری در یکی از دسته های زیر باشند، مشمول تاثیر معدل در کنکور هستند.

  • دارندگان دیپلم نظام جدید (6-3-3) آموزش متوسطه ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
  • دارندگان دیپلم نظام ترمی واحدی _ سالی واحدی از سال 84 به
  • دارندگان مدرک پیش دانشگاهی از سال 91 به بعد

نمرات اکتسابی

در این بخش از توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403 نمرات و درصد دروس اکتسابی در دروس عمومی و اختصاصی داوطلبان درج گردیده است. لازم است در نظر داشته باشید که در محاسبه درصد دروس، به ازای هر پاسخ درست، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی در نظر گرفته شده است.

بنابراین هر کدام از درصد های درج شده در مقابل دروس عمومی و اختصاصی نشان دهنده این است که داوطلب با تمامی پاسخ های درست، غلط و نزده چند امتیاز را کسب کرده است. تمامی شرکت کنندگان می توانند پس از انتشار پاسخنامه، اقدام به دریافت پاسخنامه زیرگروه آزمایشی خود نمایند و سپس خودشان متناسب با آن نیز درصد دروس خود را محاسبه کنند.

بخوانید: نتایج کنکور

توضیحات کارنامه کنکور | نمره هم ترازی

از کنکور سراسری سال گذشته، بخش جدید به توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری با عنوان هم ترازی اضافه شده است. کنکور سراسری 1400 اولین کنکور سراسری بود که بر پایه دروس نظام جدید برگزار گردید و تمامی متقاضیان و حتی دارندگان دیپلم نظام جدید باید به این سوالات دروس نظام جدید پاسخ می دادند. این بخش با هدف برقراری عدالت میان داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید به کارنامه اضافه گردیده است.

در صورتی که در هر نظامی سوالات کنکور نسبت به نظام دیگر سخت تر طراحی شده باشد، سازمان سنجش به نمره خام شرکت کنندگان در کنکور سخت تر، درصدی را اضافه می کند. به نمره اضافه شده نمره هم ترازی گفته می شود. 

آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه و نوبت دوم

بر اساس توضیحات کارنامه کنکور سراسری 1403 در ستون مرتبط با آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه و نوبت دوم، آخرین رتبه مجاز در رشته های تحصیلی دوره روزانه و نوبت دوم در هر کدام از زیرگروه ها و سهمیه های مختلف درج گردیده است.

توضیحات کارنامه کنکور | رتبه داوطلب در سهمیه

همانطور که پیش تر در توضیحات کارنامه کنکور اشاره کردیم به داوطلبی که بالاترین تراز علمی را در یک سهمیه کسب کرده باشد، رتبه یک تعلق می گیرد و سپس متناسب با آن رتبه دیگر داوطلبان تا آخرین شرکت کننده تعیین می‌گردد.

رتبه کشوری

رتبه کشوری نشان دهنده جایگاه داوطلب در میان تمامی شرکت کنندگان در یک زیرگروه آزمایشی است. این رتبه بدون  تاثیر سهمیه محاسبه می شود و در واقع رتبه اصلی داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان می باشد. این رتبه ملاک اصلی انتخاب رشته نیست. 

اطلاعات کد رشته محل امتحانی دوم

داوطلبانی که در کنکور سراسری در یک زیرگروه اصلی و یک زیرگروه شناور شرکت کرده اند، می توانند در این قسمت اطلاعات مرتبط با کد رشته محل امتحانی دوم را مشاهده کنند. 

توضیحات کارنامه کنکور | بخش کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

آخرین قسمت از توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مربوط به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد است. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شوند. داوطلبانی که تمایل دارند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند، باید مجاز به کسب رتبه و تراز علمی لازم شده باشند.

متقاضیانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی برای ورود به دانشگاه آزاد شده باشند، در انتهای توضیحات کارنامه کنکور خود، دارای کد با عنوان کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند. علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند در موعد مقرر و با استفاده از این کد، اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایند.

توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳

در کارنامه نهایی کنکور سراسری در ابتدای کارنامه اطلاعات ثبت نامی و هویتی داوطلبان در ج می شود. در این قسمت اطلاعاتی همچون کد سوابق تحصیلی، منطقه دریافت مدرک تحصیلی و سهمیه نهایی داوطلبان مشاهده می شود. در کادر بعدی وضعیت قبولی داوطلب و رشته محل های پذیرفته شده در آن ها درج می شود. نمره کل آزمون اختصاصی، سوابق تحصیلی و نمره نهایی نیز در این کادر مشاهده می گردد. 

در نهایت و در کادر آخر، توضیحات کارنامه کنکور سراسری شامل رتبه کشوری، رتبه مجاز در سهمیه نهایی و رتبه کل سهمیه نهایی درج شده است. به محض انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری و در صورت تغییرات، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

دریافت کارنامه کنکور سراسری 1403

برای دریافت کارنامه اولیه و کارنامه نهایی کنکور، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. آدرس سایت سنجش sanjesh.org می باشد. پس از دریافت کارنامه، داوطلبان می توانند بر اساس مطالب گفته شده در بالا، توضیحات کارنامه کنکور سراسری خود را مشاهده نمایند. نحوه دریافت کارنامه کنکور به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و بر روی گزینه سراسری کلیک کنید. 

2️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید. 

3️⃣ با توجه به زمان اعلام نتایج بر روی لینک فعال کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی کنکور سراسری 1403 کلیک نمایید. 

4️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه ورود کارنامه خود را دریافت نمایید. 

کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور پس از انتشار کارنامه نهایی منتشر می شود. در کارنامه سبز داوطلبان می توانند از آخرین رتبه قبولی پذیرفته شدگان در رشته محل های انتخابی خود مطلع شوند. همچنین بر اساس توضیحات کارنامه کنکور 1403 متوجه خواهند شد که امکان قبولی در اولویت های پایین تر خود را داشته اند یا خیر. این کارنامه به داوطلبان کمک می کند تا برای شرکت در تکمیل ظرفیت تصمیم گیری نمایند. 

مشاوره توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از اینکه متقاضیان کنکور سراسری، توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ خود را تحلیل کردند، باید سعی کنند الویت های خود را به درستی از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زیرگروه مربوطه، استخراج کنند و به ترتیب در فرم انتخاب رشته درج نمایند. 

نحوه الویت بندی صحیح انتخاب ها دارای تاثیر بسیاری در افزایش شانس قبولی متقاضیان است. لازم است داوطلبان برای درج الویت های خود در فرم انتخاب رشته به فاکتورهای موثر شامل علاقه، هزینه، مسیر رفت و آمد تا دانشگاه، کیفیت و جایگاه علمی دانشگاه نیز توجه داشته باشند. 

هر داوطلب در این مرحله مجاز است مجموعا برای کد رشته محل های امتحانی که در کنکور سراسری شرکت کرده است، 150 الویت را از میان کد رشته محل های ارائه شده در دوره های روزانه و غیر روزانه استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته درج نماید. 

چنانچه برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور بر اساس توضیحات کارنامه کنکور 1403 نیازمند راهنمایی هستید، توصیه می شود از مشاوره کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره دانتل کو استفاده کنید. مشاوران این مرکز دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب رشته هستند و می توانند یاریگر شما عزیزان در این مسیر حساس و در عین حال بسیار مهم باشند. برای ارتباط با مشاوران تحصیلی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

  1. آیا تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته هستند؟

    خیر، فقط داوطلبانی که بر اساس کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری هستند، مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته می باشند.

  2. متقاضیانی که مایل به انتخاب رشته پزشکی هستند باید به کدام قسمت توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ توجه کنند؟

    رشته پزشکی از رشته های زیرگروه یک کنکور تجربی است که متقاضیان برای انتخاب رشته آن باید به رتبه در زیرگروه یک خود در کارنامه توجه کنند.

  3. بر اساس توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه کسانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند؟

    داوطلبانی که شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد (کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد) در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج شده باشد.

duntel بازدید : 2 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روز پس اعلام نتیجه نهایی امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که در هیچ کدام از کد رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده د و یا در یکی از الویت هایشان پذیرفته می شوند ولی نسبت به آن رضایت کافی ندارند، با مراجعه به سامانه درخواست الکترونیکی ticket.azmoon.iau.ir می توانند درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ثبت اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد 1403 خواهیم پرداخت.

منبع:  اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نتیجه نهایی معمولا در در اواخر شهریور ماه منتشر می شود. اعتراض به نتایج انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بلافاصله پس از اعلام جواب از طریق سایت دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد.

تاکنون زمان دقیق اعلام نتایج نهایی 1403 مشخص نشده است.

تاکنون سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد پیرامون زمان اعلام نتایج نهایی اطلاعیه ای منتشر نکرده است اما احتمالا در اواخر شهریور ماه این فرآیند برای متقاضیان فراهم شود.

توجه داشته باشید اعتراض به نتیچه چهار رشته (پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی) دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش می باشد.

نحوه اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد 1403

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد:

1️⃣ به سایت دانشگاه آزاد ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

ورود مستقیم به سایت

2️⃣ بر روی گزینه سامانه ثبت درخواست الکترونیکی کلیک کنید.

3️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و در سایت ثبت نام کنید.

4️⃣ کدملی خود را وارد کرده و رمز عبور خود را تعیین کرده و وارد کنید.

5️⃣ به صحفه اصلی برگشته و با استفاده از کد ملی و رمز عبور وارد شوید.

6️⃣ فرم درخواست خود پر کرده و متن مربوطه بنویسید.

بخوانید: نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دریافت نتیجه اعتراض

چنانچه در قسمت طرح پرسش، درخواست خود را مطرح کردید، سامانه یک کد پرسش در اختیار شما قرار می دهد، شما متقاضیان می توانید به کمک این کد پرسش پس از تقریبا گذشته یک بازه زمانی 72 ساعته برای دریافت نتیجه به همین قسمت و گزینه ” دریافت پاسخ ” مراجعه کنید.

روش های دیگر اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

توجه داشته باشید شما متقاضیان عزیز کنکور سراسری در دانشگاه آزاد علاوه بر ثبت درخواست اعتراض به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، می توانید از طریق دو روش زیر نیز اعتراض خود را ثبت نمایید.

✅ تماس تلفنی: داوطلبانی که قصد دارند سریع تر به نتیجه برسند، می توانند در تاریخ های اعلام شده و شنبه تا چهارشنبه در بازه زمانی 8 صبح تا 2 بعد از ظهر، با تلفن گویای 4743-021 تماس بگیرند و اعتراض خود را اعلام کنند.

✅  مراجعه حضوری: این روش توصیه نمی شود، اما اگر از روش های گفته شده به نتیجه نرسیدید، می توانید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید.

برای دریافت راهنمایی لازم پیرامون اعتراض به نتایج آزاد ۱۴۰۳ می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

بخوانید: نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا متقاضیان کنکور سراسری در دانشگاه آزاد مجاز به ثبت اعتراض نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند؟

    بله، داوطلبان پس از اعلام نتایج می توانند اعتراض خود را به نتایج به دست آمده ثبت کنند.

  2. اعتراض به نتایج از طریق چه سایت هایی امکان پذیر است؟

    از طریق سایت ticket.azmoon.iau.ir می توانند اعتراض خود را ثبت نمایند.

  3. نحوه ثبت اعتراض به چه صورت است؟

    در متن مقاله نحوه ثبت اعتراض شرح داده شده است.

duntel بازدید : 1 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از یک بازه زمانی چند هفته پس از انتخاب‌رشته و در شهریور ماه می باشد. داوطلبان شرکت کننده در این بازه زمانی با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می توانند نتیجه خود را دریافت کنند. برای کسب اطلاع کامل در رابطه با زمان اعلام و نحوه مشاهده جواب انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 مقاله را تا انتها دنبال نمایید. 

منبع:  نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هرسال با توجه به زمان‌بندی برگزاری کنکور زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز مشخص می‌شود. فرآیند انتخاب‌رشته در سال جاری در مرداد ماه انجام گرفت و داوطلبان از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انتخا‌رشته خود را انجام دادند. داوطلبان باید طبق زمان بندی اعلامی به سایت مربوطه مراجعه نمایند. با استفاده از کد دسترسی ثبت نام و کد ملی، کارنامه در معرض دید داوطلب قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در اواخر شهریور ماه می باشد.

با توجه به برگزاری کنکور سراسری در دهه اول تیر ماه و انجام فرآیند انتخاب‌رشته در مرداد ماه پیش بینی می شود جواب انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در اواسط شهریور ماه اعلام و منتشر شود. برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید تا هیچ یک از اخبار روز را از دست ندهید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org منتشر می شود و داوطلبان باید برای مشاهده نتیجه به این سایت مراجعه کنند. طبق فلوچارت زیر داوطلبان برای مشاهده نتایج نهایی خود باید مراحل زیر را انجام دهند.

راهنما گام به گام

1️⃣ داوطلبان ابتدا باید وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امورفارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir بشوند.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک کنید.

3️⃣ در این مرحله کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را وارد کنید.

4️⃣ در این مرحله اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کارنامه خود رکه وضعیت قبولی یا ذخیره یا مردودی داوطلب مشخص می شود. در کارنامه پیش‌روی داوطلبان برای هر رشته محلی که توسط داوطلب انتخاب شده است، سه حالت امکان پذیر است.

🟢 پذیرفته شدگان: که در این صورت عبارت قبول در ستون توضیحات درج شده است.

🔴 لیست ذخیره: در غیراینصورت داوطلب پذیرفته نشده است. که در این حالت اگر اختلاف تراز داوطلب با آخرین فرد قبولی کم باشد، عبارت ذخیره در ستون توضیحات نوشته شده است.

🟡 مردود: اگر اختلاف فرد با آخرین نفر پذیرفته شده زیاد باشد، در ستون توضیحات کلمه مردود ذکر شده است.

بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

چنانچه پس از دریافت نتایج نهایی با آزمون در کدرشته محلی از الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته پذیرفته نشده اید و یا گمان می کردید که در کدرشته محل بهتری پذیرفته شوید و در هر حالت دیگری که به نتیجه بدست آمده اعتراض دارید، می توانید اعتراض خود را در سامانه های در نظر گرفته شده، ثبت کنید.

برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه ازاد ۱۴۰۳ بایستی به سایت ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی “ ticket.azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده شامل کد دسترسی انتخاب‌رشته و کد ملی درخواست خود را ثبت نمایید.

بخوانید: اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد 

ثبت نام پذیرفته شدگان

آن دسته از داوطلبانی که در یکی از انتخاب‌های خود در نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند، باید در بازه زمانی که توسط دانشگاه آزاد مشخص می شود با مراجعه به سامانه آموزشیار باید نام نویسی خود را انجام دهند. ‌ثبت‌نام داوطلبان طی ۲ مرحله اینترنتی و حضوری انجام می گیرد.

برای مشاهده راهنما کامل می هر دو مرحله می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مشاوره تاریخ جواب انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبان پذیرفته نشده اند و یا در صورت پذیرفته شدن در یک کدرشته پذیرفته شده اما رضایت ندارند می توانند شانس خود را در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و پذیرش نیمسال دوم بهمن ماه امتحان کنند تا در صورت قبولی در رشته محل های انتخابی برای نیمسال دوم در آن رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

آنچه که بدیهی است این موضوع می باشد که کد رشته محل های ارائه شده در این مرحله محدود است، پس بهتر است دفترچه را به دقت بررسی کنید و چنانچه کد رشته محل مورد علاقه تان در این مرحله ارائه شده بود، اقدام به انتخاب‌رشته کنید.

داولبان گرامی در صورت هرگونه ابهام و مشاوره درباره متن اعتراض و زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و ثبت آن در سامانه دانشگاه ازاد و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید

بخوانید: نتایج کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در چه تاریخی اعلام می شود؟

    زمان اعلام نتایج در نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.

  2. نحوه مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    در متن مقاله راهنما گام به گام مشاهده نتایج را شرح داده ایم.

  3. برای دریافت نتایج انتخاب‌رشته باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

    نتایج نهایی از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد ” azmoon.iau.ac.ir ” قابل مشاهده است.

duntel بازدید : 1 جمعه 01 تیر 1403 نظرات (0)

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از مهم ترین دغدغه های داوطلبان پذیرفته شده در این دانشگاه می‌باشد. تمامی افرادی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شده اند، باید در زمان تعیین شده به سایت گلستان مراجعه کرده و مدارک خود را در سامانه بارگزاری کنند. در صورت لزوم دانشگاه اطلاعیه ای صادر کرده و زمان دقیق مراجعه حضوری و تحویل مدارک را نیز اعلام خواهد کرد. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کرده و کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را نیز در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اند، در صورت پذیرش نهایی در این دانشگاه باید برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ اقدام نمایند. 

دانشگاه فرهنگیان شرایط خاصی دارد و داوطلبان باید علاوه بر آزمون کتبی اختصاصی در مصاحبه عمومی و اختصاصی این دانشگاه نیز شرکت نمایند. پذیرفته شدگان در مرحله مصاحبه می‌توانند به صورت نهایی در دانشگاه نام نویسی نمایند. 

بخوانید: کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبانی که در در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری وارد سایت سنجش شده و نتایج را مشاهده کرده‌اند، در صورت پذیرش در رشته های دانشگاه‌فرهنگیان، باید به سامانه گلستان مراجعه کرده و در مورد جزییات ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ مطلع شوند. 

با توجه به آخرین اخبار ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنیگان 1403 در روز های آینده آغاز خواهد شد. به محض اعلام در این بخش از مقاله و کانال تلگرام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ثبت نام فرهنگیان در مرحله اول به صورت اینترنتی می‌باشد. سال گذشته پذیرفته شدگان باید از 20 تا 24 مهر ماه به سایت گلستان مراجعه کرده و مدارک خود را بارگزاری می‌کردند. با توجه به تاخیر در اعلام نتایج کنکور 1403، زمان دقیق ثبت نام غیرحضوری و حضوری پذیرفته شدگان فرهنگیان هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

سایت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در بالا گفته شد که تمامی جزییات مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 به صورت اینترنتی در سامانه گلستان قرار خواهد گرفت و پذیرفته‌شدگان می‌توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به همین سامانه مدارک خود را بارگزاری کنند. 

سایت گلستان با آدرس education.cfu.ac.ir در اختیار پذیرفته شدگان این دانشگاه قرار دارد تا ثبت نام خود را انجام دهند. علاوه بر این دیگر خدمات اینترنتی دانشگاه فرهنگیان همچون انتخاب واحد و پرداخت شهریه نیز در همین سامانه انجام خواهد شد.

ثبت نام مدرک دوگانه دانشگاه فرهنیگان 

مدرک دوگانه در سال در دانشگاه فرهنگیان اضافه شده و داوطلبان این امکان را دارند به صورت مشترک ادامه تحصیل نمایند. بر این اساس داوطلبان می‌توانند در رشته‌های انتخابی آموزش و پرورش به صورت مشترک در دانشگاه دولتی و فرهنگیان تحصیل کنند. 

همانگونه که شرح دادیم ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 از طربق سایت این دانشگاه انجام می پذیرد. اما داوطلبان قبول شده مدرک دوگانه باید ثبت نام خود را در دانشگاه سراسری پذیرفته شده انجام نمایند و نیازی به مراجعه به سایت دانشگاه فرهنگیان نمی باشد.

بخوانید: مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان

مدارک لازم پذیرفته شدگان فرهنگیان 1403

تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های مختلف باید یکسری مدارک را برای ثبت نام به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند. برای ثبت‌نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان نیز تحویل مدارک مورد نیاز الزامی می‌باشد. 

این مدارک در هنگام ثبت نام غیرحضوری باید در سایت دانشگاه بارگزاری شود و پس از این مرحله و در فرایند مراجعه حضوری به دانشگاه نیز اصل مدارک به دانشگاه تحویل داده شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

✅عکس 4*3 

✅کپی تمامی صفحات شناسنامه

✅کپی پشت و روی کارت ملی

✅کارنامه کنکور و نتیجه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به صورت اسکن شده

✅کپی از مدرک موقت پیش دانشگاهی

✅گواهی انصراف از تحصیل برای دانشجویان انصرافی

✅مدرک معافیت از خدمت برای آقایان

نکته: مدارک لازم باید با فرمت JPG و به صورت جداگانه با حجم 250 تا 300 کیلوبایت اسکن شده و بارگزاری شوند. 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان فرهنگیان در سایت گلستان

دانشحویان دانشگاه فرهنگیان پس از فارغ التحصیلی در این دانشگاه می‌توانند به عنوان معلم شروع به فعالیت نمایند. داوطلبان پذیرفته شده بایستی در سامانه ثبت نام کرده و نام نویسی خود در دانشگاه را قطعی نمایند. در سال گذشته ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان فقط به صورت اینترنتی انجام گرفت. مراحل نام نویسی اینترنتی فرهنگیان به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس education.cfu.ac.ir در مرورگر خود وارد سایت گلستان شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید. 

3️⃣ در کادر نام کاربری u4023 و سپس کد داوطلبی خود را درج کرده و در کادر گذرواژه نیز کدملی خود را وارد نمایید. 

4️⃣ در صفحه بعدی بر روی گزینه “دانشجو” و سپس “پذیرش غیر حضوری” و “پذیرش غیرحضوری دانشجویان” کلیک کنید.

5️⃣  در این مرحله ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و تایید نمایید. 

6️⃣ در صفحه های بعدی باید اطلاعات ایثارگری را نیز تکمیل نمایید.

7️⃣ مرحله بعد باید مدارک خود را بارگزاری کنید. 

8️⃣ چنانچه قصد دریافت خوابگاه دارید، باید در صفحه بعدی درخواست خود را ثبت نمایید. 

9️⃣ در نهایت باید گزینه ” اتمام پذیرش پذیرش غیر حضوری و چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو” را انتخاب کرده و فرایند ثبت نام را به اتمام برسانید. 

🔟 در این مرحله ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 بر روی گزینه “چاپ گواهی پذیرش غیر حضوری دانشجو” کلیک کرده و در نهایت با انتخاب گزینه “آماده سازی جهت چاپ” فرم خود را ذخیره کرده و پرینت بگیرید.

1️⃣1️⃣ در صورت داشتن کسری مدارک نیز تمامی مدارک لازم در پایین گواهی پذیرش غیرحضوری قید خواهد شد و باید در سریع ترین زمان ممکن آن ها را کامل نمایید. 

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان | مراحل ثبت نام حضوری دانشگاه فرهنگیان

چندین سال است که ثبت نام نهایی در دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی و از طریق سایت گلستان انجام می شود. داوطلبان باید طبق مراحل بالا تمامی مدارک خود را در سامانه بارگزاری کرده و هزینه های مورد نیاز را هم پرداخت نمایند. 

در نهایت داوطلبان باید بک بار به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نمایند و به صورت حضوری فرم ها مربوطه را تحویل دهند. تاریخ دقیق مراجعه حضوری به دانشگاه برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هنوز به طور دقیق مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

مشاوره ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

پس از ثبت نام غیر حضوری، بایستی فرم پذیرش را پرینت گرفته و آن را امضا کنید و در نهایت به صورت حضوری به دانشگاه تحویل دهید. در سایت گلستان جزییات مربوط به مراجعه حضوری به دانشگاه جهت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و دانشجویان باید بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام فرهنگیان برای تان وجود دارد و یا در روند نام نویسی با مشگلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    تاریخ دقیق ثبت نام غیرحضوری هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت.

  2. برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان چه مدارکی لازم است؟

    لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام فرهنگیان به طور کامل در متن مقاله آورده شده است. 

  3. آیا در صورت عدم مراجعه به سایت برای ثبت نام، می‌توان در زمان دیگری نام نویسی کرد؟

    ممکن است دانشگاه زمان ثبت نام را تمدید کند اما به طور کلی عدم مراجعه در زمان معین به معنای انصراف از تحصیل می‌باشد. 

duntel بازدید : 2 جمعه 01 تیر 1403 نظرات (0)

اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان۱۴۰۳ هر ساله پس از انتخاب رشته این دانشگاه اعلام می‌شود. داوطلبان دعوت‌شده بایستی با اطلاع از زمان و محل برگزاری مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، در این جلسه حضور داشته باشند. متقاضایانی که در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کرده و موفق به کسب حد نصاب نمره شوند، می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان واجد شرایط بر اساس چندبرابر ظرفیت به جلسه مصاحبه دعوت خواهندشد. داوطلبان پذیرفته‌شده در مصاحبه فرهنگیان امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری جدا شده است و داوطلبان باید به صورت اختصاصی در این آزمون شرکت نمایند. پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله انجام می شود و داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی و انتخاب رشته باید در مصاحبه نیز شرکت کنند. داوطلبان باید در مصاحبه فرهنگیان شرکت کنند و در صورت قبولی در مصاحبه امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت.

مدتی پس از انتخاب رشته فرهنگیان که در خرداد ماه می باشد، داوطلبان برای مصاحبه دعوت خواهند شد و لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعلام می گردد. این نتایج معمولا در اواخر خرداد یا اوایل تیرماه می باشد. در ادامه به بررسی جزییات نتایج انتخاب رشته فرهنگیان خواهیم پرداخت. 

زمان انتشار اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان بایستی پس از انتخاب رشته و درج کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه در فرم انتخاب رشته، منتظر اعلام اسامی باشند تا اگر موفق به کسب حد نصاب نمره شده بودند، خود را جهت شرکت در مرحله مصاحبه آماده کنند.

تاکنون زمان اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه فرهنگیان 1403 منتشر نشده است. به محض انتشار در این مقاله اعلام خواهد شد.

این اسامی پیش از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 و بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته منتشر می شود.تاکنون سازمان سنجش اطلاعیه ای پیرامون زمان اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 منتشر نکرده است، اما می‌توان پیش بینی کرد که در اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر منتشر گردد.

نحوه مشاهده اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403

اسامی فراخوان مصاحبه فرهنگیان 1403 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. اگر قصد دارید از وضعیت خود جهت فراخوان به مصاحبه مطلع شوید، بایستی طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ برای مشاهده اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید.

4️⃣ در صفحه جدید گزینه ” اعلام نتیجه رشته های دارای شرايط خاص در آزمون سراسری سال 1403 ” را انتخاب کنید.

 5️⃣ در این مرحله دو روش جستجو برای دریافت نتایج پیش روی شما می باشد.

روش اول: شماره پرونده، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد

روش دوم: شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد 

پس از انتخاب یکی از روش های فوق و تکمیل اطلاعات خواسته شده و همینطور وارد کردن عبارت امنیتی می توانید نتایج اولیه دانشگاه فرهنگیان را دریافت کنید و از بودن نام خود در اسامی دعوت شدگان به مصاحبه فرهنگیان 1403 مطلع شوید.

❌❌ تاکتون لینک دریافت نتایج رشته های دارای شرایط خاص اعلام نشده است، به محض اعلام راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد. ❌❌ 

عدم دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان پس از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 را دریافت کرده و از وضعیت دعوت به مصاحبه خود مطلع شوند. برخی از داوطلبان در این مرحله موفق به دعوت به مصاحبه نمی شوند که این به معنای عدم کسب رتبه و تراز لازم برای دانشگاه فرهنگیان می باشد. 

داوطلبانی که دعوت به مصاحبه نشده اند و اسم شان در لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 نیست، از پذیرش این دانشگاه کنار گذاشته می شوند و دیگر امکان ادامه دادن سایر مراحل را نخواهند داشت. این داوطلبان می توانند  در زمان تعیین شده انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داده و شانس خود را برای پذیرش در سایر دانشگاه ها امتحان کنند. در صورتی که در مورد ادامه مسیر خود در کنکور سراسری با ابهام مواجه شده اید، می توانید از متخصصان مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

کارنامه دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. مدتی پس از انتخاب رشته اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 منتشر می گردد و در قالب یک کارنامه در احتیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. 

داوطلبان برای اطلاع از نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارنامه خود را دریافت کنند. برای دریافت کارنامه دعوت به مصاحبه به اطلاعات ثبت نامی خود نیاز خواهید داشت. در کارنامه دعوت به مصاحبه می توانید اطلاعات شخصی خود را مشاهده کرده و در پایین کارنامه نیر لیست رشته محل های دعوت به مصاحبه برای تان به نمایش درخواهد آمد. 

در صورتی که به نتایج و اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 دانشگاه فرهنگیان معترض هستید، این امکان را خواهید داشت که در زمان تعیین شده به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت نمایید. در صورتی که روند اعتراض به نتایج با مشکل یا سوالی مواجه شدید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

زمان انتشار اسامی قبولی نهایی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم پس از برگزاری مرحله مصاحبه، نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان همزمان با نتایج کنکور سراسری 1400 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” اعلام می شود. داوطلبانی که در مرحله مصاحبه موفق به کسب امتیاز لازم شده باشند، در این مرحله جزو اسامی قبولی های نهایی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 خواهند بود و به عنوان داوطلب پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان شناخته می شوند. 

تاکنون زمان نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان 1403 منتشر نشده است. به محض انتشار در این مقاله اعلام خواهد شد.

داوطلبانی که در مرحله مصاحبه موفق به کسب امتیاز لازم نشده باشند، می توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کنند. لازم به ذکر است که سازمان سنجش پیرامون زمان انتشار اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 و اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، اطلاعیه ای منتشر نکرده است. نتایج نهایی آزمون فرهنگیان احتمالا در تیرماه منتشر می گردد.

بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان | تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنانچه دانشگاه فرهنگیان پس از اعلام نتایج نهایی و ثبت نام طرفیت خالی داشته باشد، در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. تقریبا ۲۰ روز تا یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403، نتایج تکمیل ظرفیت نیز اعلام می‌شود. 

در حال حاضر زمان دقیق تکمیل ظرفیت و اعلام نتایج نهایی مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

اقدامات پس از دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

متقاضیانی که جزو اسامی دعوت شدگان به مصاحبه فرهنگیان 1403 هستند، بایستی مدارک لازم را آماده کرده و سطح آمادگی خود را بالا ببرند و در زمان های اعلام شده به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی مراجعه کرده و وارد مرحله مصاحبه و معاینات پزشکی شوند.

توجه داشته باشید که به طور همزمان با اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403، سازمان سنجش اطلاعیه ای پیرامون زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 و نحوه شرکت در آن، مدارک لازم و همینطور آدرس و زمان برگزاری را اطلاع رسانی می کند.

داوطلبان برای شرکت در مصاحبه باید مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و از طریق سامانه psd.cfu.ac.ir بارگزاری نمایند. داوطلبان پس از بارگزاری مدارک و ثبت نام مصاحبه باید در روز مقرر به حوزه خود مراجعه کرده و در مصاحبه شرکت کنند. 

در این جلسه از داوطلبان سوالات دینی، سیاسی، عقیدتی و غیره پرسیده می شود که باید به درستی به آن ها پاسخ دهند. همچنین در مصاحبه معاینات پزشکی نیز انجام می شود تا وضعیت سلامت جسمانی و روانی داوطلبان تایید شود. در نهایت نتایج نهایی منتشر شده و داوطلبان پذیرفته شده می توانند در دانشگاه محل قبولی خود ثبت نام نمایند. 

بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مشاوره مصاحبه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبانی که برای مصاحبه فرهنگیان دعوت می شوند باید در مصاجبه عمومی و اختصاصی شرکت کرده و به سوالات مصاحبه پاسخ دهند. بهتر است شما با کسب اطلاعات لازم، آمادگی خود را جهت شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 افزایش دهید. در این مرحله علاوه بر معاینات پزشکی، از شما سوالات علمی، دینی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی … پرسیده می شود که باید برای پاسخ دهی به آن ها به طور کامل آماده باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدکت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

    از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org اعلام خواهد شد.

  2. زمان اعلام نتایج فراخوان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه تاریخی می باشد؟

    پس از اتمام مهلت انتخاب رشته و پیش از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان منتشر خواهد شد.

  3. متقاضیان چگونه می توانند اسامی دعوت‌شدگان به مصاحبه فرهنگیان را دریافت کنند؟

    در متن مقاله به راهنما و نحوه دریافت اسامی دعوت‌شده به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اشاره کرده ایم.

duntel بازدید : 1 جمعه 01 تیر 1403 نظرات (0)

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ سوال بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می باشد. برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه هیچ حداقل معدلی در نظر گرفته نشده است. در سال‌های گذشته اکثر دانشگاه‌ها بخشی از دانشجویان خود را از طریق پذیرش بدون آزمون جذب کردند و حداقل معدل پذیرش در نظر گرفته نشد. اما متقاضیان باید حداقل معدل قبولی برای دانشگاه و رشته انتخابی خود را داشته باشند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از معدل لازم برای رشته های بدون کنکور 1403 ارائه کرده ایم.

منبع:  معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

بسیاری از دانشگاه‌های سراسری، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد، فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی، واحدهای مجازی در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارای پذیرش بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی می‌باشند. منظور از سوابق تحصیلی داوطلبان همان معدل لازم رشته‌های بدون کنکور می باشد.

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ این منظور را می‌رساند. برای انتخاب هر مقطع و یا هر رشته، یک معدل ملاک می‌باشد. به عنوان مثال معدل لازم رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری با توجه به نوع دیپلم، سال فارغ التحصیلی و مقطع انتخابی متفاوت باشد. برای مقطع و رشته‌ای معدل کل دیپلم و برای مقطع و رشته معدل کتبی دیپلم ملاک باشد.

بخوانید: راهنما ثبت نام بدون کنکور

ملاک معدل لازم برای رشته های بدون کنکور 1403

با توجه به مصوبات جدیدی که در راستای طرح حذف کنکور سراسری انجام شده است، در حال حاضر 85 درصد از رشته‌های ارائه شده در تمامی دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت بدون کنکور ارائه می شود. هر دانشگاهی متناسب با شرایط پذیرش بدون آزمون و ملاک معدل رشته بدون کنکور در چهار مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو جذب می‌کند.

به همین منظور لازم دانستیم در ادامه جدولی را ارائه کنیم که ملاک معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ و صرفا براساس سوابق تحصیلی  را برای مقاطع تحصیلی مختلف در بر دارد.

نوع دانشگاه مقطع مورد پذیرش ملاک معدل رشته های بدون کنکور
دانشگاه سراسری و پردیس خودگردان کاردانی ناپیوسته
  • مدرک دیپلم رشته‌های نظری از سال 1384 به بعد: معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم نظری، فنی حرفه ای و یا کاردانش قبل از سال 1384: معدل کل دیپلم 
کارشناسی
پیوسته
دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته
  • دارندگان مدرک دیپلم رشته‌های نظری از سال 1384 به بعد: معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم نظری، فنی حرفه ای و یا کاردانش قبل از سال 1384: معدل کل دیپلم 
کارشناسی
پیوسته
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
کاردانی
پیوسته
معدل کل دیپلم رشته‌های نظری یا فنی حرفه ای
دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای کاردانی
پیوسته
معدل کل دیپلم رشته‌های نظری یا فنی حرفه ای
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
دانشگاه پیام نور کارشناسی
پیوسته
  • مدرک دیپلم رشته‌های نظری 1384 به بعد: معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم نظری، فنی حرفه ای و یا کاردانش قبل از 1384: معدل کل دیپلم 

توجه

مطابق جدول فوق اینطور می توان برداشت کرد که ملاک سنجش و پذیرش فرد در یک کد رشته محل بدون کنکور از دانشگاه‌های سراسری و آزاد، معدل مورد نیاز آن مقطع می باشد. داوطلبی که در هر مقطع معدل رشته های بدون کنکور 1403 بیشتری را در میان شرکت کنندگان داشته باشد، در الویت پذیرش خواهد بود.

شرط معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ می باشد. بسیاری از علاقه مندان که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، گمان می کنند که شاید به دلیل نداشتن حداقل معدل لازم از دور رقابت خارج شوند و موفق به ثبت نام و پذیرش نهایی نشوند.

برای درک بهتر موضوع وقتی دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در یک رشته، شرط معدل تعیین می کند به معنی این است که اگر داوطلبی دارای معدلی پایین‌تر از شرط معدل در نظر گرفته شده باشد، مجاز به ثبت نام نخواهد بود. با توجه به این تعریف می‌توان گفت برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد هیچ گونه شرط معدلی وجود ندارد. تمامی دانش آموزان با داشتن معدل لازم و با هر معدلی، مجاز به نام نویسی در این آزمون می‌باشند.

بخوانید: نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور  

معدل لازم برای قبولی ثبت نام بدون کنکور 1403

با توجه به توضیحات باید گفت که دو تعریف شرط معدل ثبت نام و معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با یکدیگر متفاوت می‌باشند. شرط معدل یک معدل حداقلی را برای پذیرش دانشجویان تعین می کند، در حالی که سوابق تحصیلی دارای معنای متفاوتی است. داوطلبان با هر معدلی مجاز به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف هستند اما باید متناسب با رشته و دانشگاه انتخابی خود، معدل لازم در جدول فوق را داشته باشند.

برای ورود به تمامی مقاطع هیچ معدل لازمی تعریف نشده است. از همین جمله می توان نتیجه گرفت که برای هیچ رشته ای هم معدل خاصی و یا شرط معدل در نظر گرفته نشده است. نتیجه نهایی ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان با توجه به به معدل لازم برای رشته های بدون کنکور 1403 دیگر متقاضیان تعیین می گردد. در صورتی که داوطلب نسبت به دیگر شرکت کنندگان دارای معدل بالاتری باشد، در الویت پذیرش می باشد.

شرایط و مدارک ثبت‌نام

همانطور که گفته شد معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ مشخص نشده است و داوطلبان با سوابق تحصیلی مشخص می‌توانند در رشته های بدون آزمون ثبت نام کنند. اما با این حال داوطلبان علاوه بر معدل کافی باید شرایط و مدارکی را نیز برای ثبت نام دارا باشند.

شرایط ثبت نام به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. از شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین اسلام، عدم سوسابقه و مشکلات اخلاقی، سلامت جسمی و… اشاره کرد. شرایط اختصاصی نیز شامل مدارک تحصیلی قبلی و فارغ التحصیلی در زمان معین می‌باشد. 

داوطلبان باید در هنگام ثبت نام تمامی مدارک را ابتدا به صورت اینترنتی بارگزاری کرده و سپس در زمان مراجعه حضوری به دانشگاه این مدارک را به صورت فیزیکی تحویل دهند تا پرونده تشکیل شده و ثبت نام دانشجو نهایی شود.

شرایط و مدارک لازم ثبت نام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند به طوری که دیده شده نقص در مدارک و عدم دارا بودن شرایط منجر به رد قبولی داوطلبان شده است. برای کسب اطلاع کامل در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید. 

لیست رشته ها ارائه شده

به طور کلی می‌توان گفت که اکثر رشته های با آزمون به صورت بدون کنکور نیز در دانشگاه سراسری ارائه می‌شود. البته رشته پزشکی و پیراپزشکی استثنا هستند و تنها به صورت با آزمون دانشجو پذیرش می‌کنند. به منظور کسب اطلاع شما عزیزان در ادامه برخی از رشته های بدون کنکور را آورده‌ایم. 

روانشناسی  حقوق مدیریت مالی حسابداری
گردشگری مدیریت صنعتی مهندسی کامپیوتر علوم تربیتی
جغرافیا جامعه شناسی مهندسی معماری علوم ورزشی
مهندسی برق زبان و ادبیات فارسی روابط عمومی زیست شناسی گیاهی
مهندسی صنایع زمین شناسی زمین شناسی فسلفه
مشاوره فیزیک شیمی ریاضی
ادبیات نمایشی مترجمی زبان خارجی مهندسی معدن اقتصاد

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

مشاوره معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

پذیرش بدون کنکور در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پییوسته و ناپییوسته انجام می شود. متقاضیان و علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سراسری و آزاد می‌توانند در مهلت مقرر جهت نام نویسی در کدرشته محل موردعلاقه خود اقدام کنند. پس از اعلام نتایج از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. 

در صورتی که پیرامون ثبت نام بدون کنکور و معدل رشته های بدون کنکور 1403 در مقاطع و دانشگاه های مختلف سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را به همراه راهنمایی های لازم دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ چند می باشد؟

    سوابق تحصیلی برای مقطع و دانشگاه های مختلف ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما هیچ حداقل و حداکثری برای آن تعیین نشده است.

  2. ملاک و معیار قبولی متقاضیان در کد رشته محل های بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی چه می باشد؟

    ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در کد رشته محل های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد معدل مقطع قبلی داوطلبان می باشد که در جدول ارائه شده در این مقاله به آن اشاره کرده ایم.

  3. آیا برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های مختلف، شرط معدل وجود دارد؟

    خیر، هیچ گونه شرط معدلی برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های مختلف وجود ندارد و متقاضیان با هر معدلی مجاز به ثبت نام رشته های بر اساس سوابق تحصیلی می باشند.

duntel بازدید : 2 جمعه 01 تیر 1403 نظرات (0)

رشته های کنکور تجربی ۱۴۰۳ بسیار متنوع هستند و داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب آن‌ها در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. در سال‌های گذشته رشته های کنکور تجربی به پنج زیر گروه تقسیم می‌شدند اما در حال حاضر زیر گروه‌های حذف شده‌اند و تمامی رشته‌ها در یک زیر گروه ارائه می‌شوند. داوطلبان در زمان انتخاب رشته تجربی باید با توجه به تغییرات به وجود آمده از لیست رشته های کنکور سراسری تجربی 1403 اطلاعات کافی داشته باشند. در هنگام انتخاب رشته داوطلبان باید به کارنامه کنکور تجربی توجه کرده و بر اساس آن فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. در این مقاله به بررسی کامل رشته های کنکور تجربی پرداخته ایم پس با ما همراه باشید.

منبع:  لیست رشته های کنکور تجربی ۱۴۰۳

لیست رشته های کنکور تجربی ۱۴۰۳

در سال های گذشته رشته های کنکور تجربی در چند زیر گروه قرار می گرفتند و داوطلبان با توجه به رشته مورد نظر خود و ضریب متفاوت هر درس در زیر گروه مورد نظر می بایست به دروس مختلف در جلسه کنکور پاسخ می دادند. اما در سال 1403 زیرگروه ها به طور کامل از کنکور حذف شده اند و تمامی رشته ها در یک گروه قرار گرفته اند. برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی کنکور تجربی کلیک کنید.

در ادامه لیست رشته های کنکور تجربی در جدول های مختلف ارائه شده است اما باید بدانید که این دسته بندی تنها به منظور سهولت در مشاهده آن می باشد. این رشته ها در مقاطع دکترا پیوسته – کارشناسی پیوسته و کاردانی کدرشته محل ارائه می شود. داوطلبان گرامی جهت مشاهده راهنما انتخاب رشته تجربی که حاصل تجربه سالیان متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می باشد بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

بخوانید: انتخاب رشته تجربی

جدول شماره یک رشته های تجربی

پرطرفدار ترین رشته های کنکور تجربی پزشکی و پیراپزشکی می باشد. اکثر داوطلبان به امید قبولی در این رشته‌ها در کنکور تجربی شرکت می نمایند. با توجه به پر طرفدار بودن این رشته‌ها پذیرش فقط به صورت با آزمون امکان پذیر می باشد و هیچ دانشگاهی به صورت بدون آزمون در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشجو نمی پذیرد.

پزشکی اتاق عمل دندانپزشکی
داروسازی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دکترای عمومی دامپزشکی
پرستاری مامایی آموزش کودکان استثنایی
اعضای مصنوعی بهداشت مواد غذایی بهداشت و بازرسی گوشت
علوم آزمایشگاهی دامپزشکی روانشناسی بینایی سنجی
کاردرمانی تکنولوژی پرتودرمانی هوشبری
کاردانی دامپزشکی گفتار درمانی گفتار درمانی
کاردانی هوشبری شنوایی شناسی علوم آزمایشگاهی
کاردانی فوریت های پزشکی کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی فیزیوتراپی
علوم تغذیه علوم و صنایع غذایی 

رشته های کنکور تجربی | جدول شماره دو رشته های تجربی

رشته های زیست شناسی به دو دسته گیاهی و مولوکولی دسته بندی می شود. در جدول زیر از رشته های کنکور تجربی می توانید تمامی رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته را مشاهده نمایید.

علوم تربیتی میکروبیولوژی  زیست شناسی سلولی و ملکولی زیست شناسی گیاهی 
تکنولوژی پرتوشناسی زیست شناسی دریا زیست فناوری 
زیست شناسی جانوری زیست شناسی گیاهی آموزش زیست شناسی
آموزش ابتدایی  کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی

جدول شماره سه رشته های تجربی

رشته های شیمی و بهداشت از رشته های کنکور تجربی می باشند و داوطلبان می توانند علاوه بر رشته های پزشکی و پیراپزشکی این رشته‌ها را نیز انتخاب نمایند.

شیمی محض آموزش شیمی بهداشت عمومی
بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها فناوری اطلاعات سلامت کاردانی شیمی آزمایشگاهی
تکنولوژی پزشکی هسته ای شیمی کاربردی کاردانی بهداشت محیط
کاردانی بهداشت عمومی مهندسی بهداشت محیط کاردانی بهداشت حرفه ای
اقیانوس شناسی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار زمین شناسی

بخوانید: کارنامه کنکور تجربی

جدول شماره چهار رشته های تجربی

از رشته های کنکور تجربی که طرفداران بالایی نیز دارند می توان به مجموعه مدیریت و معارف اسلامی اشاره کرد که در جدول زیر تمامی رشته های موجود در مقاطع کارشناسی و کاردانی را قرار داده ایم.

امنیت اقتصادی فقه و حقوق امامی مدیریت فرهنگی هنری
کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد ادیان و مذاهب اقتصاد
فلسفه و حکمت اسلامی شیعه شناسی گردشگری
تاریخ اسلام حسابداری زبان و ادبیات عربی
علم اطلاعات و دانش شناسی علوم قرآن و حدیث فقه و حقوق اسلامی
فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق شافعی فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه و عرفان اسلامی فلسفه و کلام اسلامی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مدیریت بیمه معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی
مدیریت امور بانکی مدیریت امور گمرکی مدیریت بازرگانی
مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی مدیریت صنعتی
مدیریت کسب و کارهای کوچک مدیریت مالی مدیریت و بازرگانی دریایی
معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و ادیان
معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و کلام
معارف اسلامی و مدیریت  کاردانی امور فرهنگی کاردانی تربیت معلم قرآن کریم
هتلداری کاردانی امور بانکی  کاردانی امور دولتی
 کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی بیمه کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم
کاردانی حسابداری کاردانی خدمات اداری کاردانی گردشگری
کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی هتلداری کاردانی مدیریت بازرگانی

جدول شماره پنج رشته های کنکور تجربی

در این بخش رشته های کنکور تجربی بیشتر می توانید رشته های آموزشی و حوزه های کشاورزی ومحیط زیست را مشاهده نمایید.

آموزش تربیت بدنی اقتصاد کشاورزی امنیت اطلاعات
امنیت نرم پژوهشگری امنیت تربیت مروج سیاسی
امنیت بین الملل ترویج و آموزش کشاورزی پایدار علوم فنی امنیت
حفاظت اطلاعات ضد تروریسم علوم دامی
علوم و مهندسی باغبانی علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی خاک
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) علوم و مهندسی محیط زیست علوم ورزشی
گیاه پزشکی مددکاری اجتماعی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
علوم و مهندسی شیلات کتابداری در شاخه پزشکی مربیگری عقیدتی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی مهندسی صنایع مبلمان
مهندسی فضای سبز کاردانی امور اراضی کاردانی امور زراعی و باغی
مهندسی طبیعت کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی کاردانی تکنولوژی محیط زیست کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی علوم ورزشی

ضریب دروس و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تجربی

همانطور که گفته شد دروس عمومی و زیرگروه ها از کنکور حذف شده اند و تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود.  به طور کلی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ به مقدار ۵۰ درصد و در سال ۱۴۰۴ به مقدار ۶۰ درصد تاثیر می‌گذارند.

دروس عمومی به طور کامل از کنکور سراسری حذف شده اند اما این به معنای عدم تاثیرگذاری آن ها بر روی رتبه و تراز داوطلبان نیست. دروس عمومی تاثیر خود را از طریق سوابق تحصیلی اعمال می کنند. جدول ضرایب دروس تجربی نظام آموزشی جدید رشته های کنکور تجربی در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد.

ضریب دروس عمومی نظام جدید 3-3-6
دروس عمومی ضریب
فارسی (۳) ۲۱/۶۳
عربی، زبان قرآن (۳) ۹/۰۵
تعلیمات دینی (۳) ۱۶/۵۲
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
سلامت و بهداشت (۳) ۳/۴۴
علوم اجتماعی (۳) ۲/۵۶

در این بخش ضریب دروس تخصصی نظام جدید 3-3-6 رشته های کنکور تجربی را قرار داده ایم.

ضریب دروس تخصصی نظام جدید 3-3-6
دروس تخصصی ضریب
ریاضی (۳) ۶/۸۸
زیست شناسی (۳) ۱۲/۰۲
فیزیک (۳) ۶/۱۹
شیمی (۳) ۹/۹۱

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

داوطلبان متقاضی نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد و مدرک پیش دانشگاه خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند شامل اعمال سوابق تحصیلی خواهند شد. ضریب دروس عمومی برای این دسته از داوطلبان در رشته های کنکور تجربی به شرح زیر می باشد.

ضریب دروس عمومی نظام قدیم
نام درس ضریب
زبان فارسی 3 8.58
ادبیات فارسی 3 8.58
عربی 3 9.52
تعلیمات دینی و قرآن 3 13.09
زبان خارجی 3 12.2

در این بخش ضریب دروس تخصصی نظام قدیم رشته های کنکور تجربی را قرار داده ایم.

ضریب دروس تخصصی نظام قدیم
نام درس ضریب
زمین شناسی 2.56
ریاضی 3 6.88
زیست شناسی 2 و آزمایشگاه 9.02
فیزیک 3 و آزمایشگاه 4.63
شیمی 3 و آزمایشگاه 9.9

بخوانید: نحوه انتخاب رشته

رشته های کنکور تجربی | لیست رشته های دانشگاه آزاد 1403 

لیست رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد، پس از اعلام نتایج اولیه به صورت مجزا از طریق سایت دانشگاه آزاد و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر می گردد. پذیرش در کدرشته محل با آزمون دانشگاه آزاد از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب حد نصاب نمره قبولی لازم امکان پذیر است. داوطلبانی که در کارنامه اولیه کنکور سراسری خود دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، مجاز هستند حداکثر 50 کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

دانشگاه آزاد در دفترچه مرتبط با کد رشته کنکور تجربی دانشگاه آزاد، صرفا کد رشته محل هایی را منتشر می کند که به صورت با آزمون ارائه می شوند. در صورتی که کد رشته محل مورد علاقه خود را در دفترچه مرتبط با دانشگاه آزاد مشاهده نکردید، حتما به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می گردد.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور

لیست رشته های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۳

متقاضیان کنکور سراسری که خود را برای شرکت در کنکور آماده می کنند، می توانند علاوه بر شرکت در کنکور و انتخاب کدرشته محل های باآزمون رشته های کنکور تجربی، در انتخاب رشته‌های بدون آزمون نیز شرکت کرده و بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند.

لیست رشته های بدون کنکور تجربی در همان دفترچه با آزمون در انتهای آن منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. این رشته شامل تمامی رشته های تجربی به جز رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی می باشد. برای اطلاع از رشته های بدون کنکور تجربی کلیک کنید.

بهترین رشته های تجربی کدامند؟

رشته های تجربی بین داوطلبان بسیار پرطرفدار هستند. مخصوصا رشته های برتر آن مثل رشته های پزشکی که درآمد بسیار بالایی دارند. از سوی دیگر با تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و پرستاری می توانید به راحتی مهاجرت کرده و در کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل بپردازید. 

اما با این حال فراموش نکنید که بهترین رشته های کنکور تجربی ۱۴۰۳ با توجه به علاقه و استعداد شما تعیین می شود. ممکن است ویژگی های شخصیتی شما با یک رشته بسیار پرطرفدار هماهنگ نباشد و در نتیجه در آن رشته موفق نشوید. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از انتخاب رشته حتما با مشاوران و متخصصان حوزه تحصیلی مشورت نمایید. 

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳

در این مطلب لیست کامل رشته های کنکور تجربی 1403 را مشاهده کردید. البته تمام این رشته ها در هر دانشگاهی ارائه نمی شود مثلا رشته های پزشکی و پیراپزشکی فقط در دانشگاه های روزانه، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند و یا دانشگاه آزاد رشته هایی همچون فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و … را ارائه نمی دهد. توصیه می شود برای اطلاع از ظرفیت پذیرش و رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا دقیق تر و کامل تر راهنمایی شوید. 

داوطلبان گرامی انتخاب رشته مهمترین مرحله آزمون سراسری می باشد و می توان گفت که تاثیر بسزایی در آینده شما خواهد داشت. در مقاله زیر یک راهنما کامل از انتخاب رشته کنکور سراسری ارائه کرده ایم. توصیه می کنیم پیش از انتخاب رشته های کنکور تجربی مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

  1. رشته های کنکور تجربی در چند زیر گروه قرار دارند؟

    با توجه به تغییرات کنکور دیگر زیر گروهی وجود ندارد و تمامی رشته ها در یک گروه قرار می‌گیرند.

  2. رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کدام زیر گروه کنکور تجربی دسته بندی شده اند؟

    در سال‌های گذشته تمام رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی به جز رشته داروسازی زیر گروه یک کنکور تجربی قرار می‌گرفتند اما در سال ۱۴۰۳ دیگر زیر گروهی وجود ندارد.

  3. دروس عمومی چگونه در کنکور سراسری محاسبه می‌شوند؟

    با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور، تاثیر این دروس از طریق ضریب آن‌ها در سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود.

duntel بازدید : 2 جمعه 01 تیر 1403 نظرات (0)

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ هرساله از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” اعلام می شود. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی شرکت کرده و پس از دریافت کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند در تاریخ هایی که از سوی این سامانه اعلام می گردد، جهت تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. از آنجایی که اطلاع از زمانبندی انتخاب رشته این آزمون حائز اهمیت است، در ادامه قصد داریم اطلاعاتی از تاریخ انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 ارائه کنیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تاکنون پیرامون تاریخ انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مرحله انتخاب رشته به صورت همزمان و یا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه آغاز می شود که ممکن است همانند سال های گذشته در تیر ماه باشد. به محض اعلام زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در 17 تا 19 تیر ماه می باشد.

پس از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور پاسخنامه های شرکت کنندگان را بررسی می کند و برای هر داوطلب یک کارنامه اولیه منتشر می نماید.  کارنامه های اولیه منتشر شده برای هر داوطلب حاوی اطلاعات مهمی می باشد که برای ورود به مرحله انتخاب رشته حائز اهمیت است. از مهم ترین مندرجات این کارنامه می توان به وضعیت مجاز بودن داوطلب جهت انتخاب رشته اشاره کرد. داوطلبان برای ورود به مرحله انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بایستی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز باشند. 

بخوانید: انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403

به طور معمول سازمان سنجش پزشکی زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت را در هر سال تمدید می کند و زمانی را برای داوطلبان متاخر در نظر می گیرد. در بازه زمانی تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد، داوطلبانی که قبلا انتخاب رشته کرده اند نیز می توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند. 

هنوز زمان دقیق تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳ اعلام نشده است. معمولا چند روز پس از پایان زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت تمدید مهلت نیز شروع می شود. انتظار می رود که در تیر ماه زمان انتخاب رشته توسط سازمان سنجش تمدید شود. به محض اطلاع رسانی در مورد تمدید مهلت این مطلب بروزرسانی می شود. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

اقدامات لازم جهت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 

داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب لازم شوند، به صورت چند برابر ظرفیت مجاز به انتخاب رشته می شوند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بایستی که برای انتخاب رشته دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ” sanjeshp.ir ” اقدام کنند.

در قدم اول بایستی که دفترچه راهنما را در زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ دریافت کنند و سپس مندرجات آن را به دقت مطالعه کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کنند. پس از استخراج کد رشته محل ها بایستی که آن ها را بر اساس فاکتور های موثر همچون علاقه، کیفیت و مسیر دانشگاه انتخابی، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه و … الویت بندی نمایند، به گونه ای که هر الویت نسبت به الویت بعدی از تمامی جوانب ارجح تر باشد.

سپس لازم است داوطلبان برای درج کد رشته محل های انتخابی‌شان به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند و ضمن پرداخت هزینه انتخاب رشته، اقدامات لازم را انجام دهند.

بخوانید: دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

مشاوره زمان انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد رشته های پزشکی در دو کد رشته امتحانی آزمون داده اند، بایستی که فرم انتخاب رشته خود را برای دو کد رشته محل به صورت ترکیبی تکمیل کنند. همینطور لازم است بدانید که در تعداد الویت هایی که در زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 می توان انتخاب کرد، محدودیتی وجود ندارد. اما داوطلبان مجاز هستند حداکثر به تعداد دانشگاه ها و مراکز پذیرنده رشته امتحانی‌شان، الویت های خود را درج نمایند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است که نیازمند کسب آگاهی و دانش لازم است. بنابراین بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب مطابق کارنامه اولیه خود، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید تا با بهترین و مجرب ترین مشاور پیرامون این فرآیند صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 از 17 تا 19 تیر ماه می باشد.

  2. متقاضیان برای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس “sanjeshp.ir ” امکان پذیر است.

  3. برای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت داوطلبان مجاز به انتخاب چند الویت هستند؟

    داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی مجاز به انتخاب حداکثر به تعداد دانشگاه ها و مراکز پذیرنده رشته امتحانی خود می باشند.

duntel بازدید : 3 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در مهلت انتخاب‌رشته امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که در انتخاب‌رشته کنکور دانشگاه آزاد شرکت کرده اند، می توانند پس از ثبت نهایی و تکمیل فرم در سایت azmoon.org در صورت لزوم، فرم خود را با اضافه کردن رشته های جدید، حذف رشته های انتخابی و یا جابجایی الویت ها ویرایش کنند. فرصت اصلاح فرم به تمام داوطلبان داده می شود و اگر شما هم بنا به هر دلیلی فرم انتخاب رشته خود را اشتباه تکمیل کرده اید، می توانید از این فرصت استفاده کنید.

منبع:  ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا چند روز پس از انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های این دانشگاه هستند، داوطلبان حدود یک هفته الی 10 روز فرصت دارند با مراجعه به سامانه azmoon.org انتخاب‌رشته خود را با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اند، انجام دهند. 

در صورت تمایل به تغییر اولویت بندی کدرشته محل های انتخابی و یا حذف و اضافه کردن می توانید در این بازه زمانی نسبت به ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اقدام نمایید.

زمان ویراش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 از ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه می باشد.

ممکن است محدوده زمانی برای انتخاب‌رشته تمدید شود. با تمدید این محدوده زمانی داوطلبان فرصت بیشتری برای ویرایش فرم خود خواهند داشت. برای اطلاع از آخرین مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

مراحل ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز به شرح زیر می باشد.

1️⃣وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

ورود مستقیم به سایت

2️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

3️⃣در این صفحه کد ملی خود و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در انتهای کارنامه کنکور قرار دارد، درج نمایید.

4️⃣در این مرحله می توانید فرم انتخاب‌رشته را مشاهده نمایید و از طریق گزینه های موجود در فرم، تغییرات لازم را ایجاد کنید.

5️⃣حتما پس از تغییرات جدید گزینه ” ثبت نهایی ” را بزنید تا ویرایش با موفقیت ثبت شود.

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

موارد مجاز به ویرایش فرم

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در سایت azmoon.org انجام می گیرد و برای اعمال تغییر در فرم انتخاب‌رشته نیازی به پرداخت هزینه ای در این سامانه نمی باشد. داوطلبان مجازند که اصلاحات زیر را در فرم خود اعمال کنند.

  • جابجایی الویت های انتخابی
  • حذف رشته های انتخابی
  • اضافه کردن رشته های جدید

در این مطلب راهنمای کاملی از ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 شرح داده شد. اگر برای انتخاب‌رشته این دانشگاه نیازمند راهنمایی هستید و می خواهید فرم انتخاب‌رشته خود را به گونه ای تکمیل نمایید که شانس پذیرش بالایی داشته باشید، توصیه می شود حتما با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بخوانید: بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از چه تاریخی آغاز می شود؟

    در متن مقاله زمان ویرایش انتخاب‌رشته اشاره کرده ایم.

  2. آیا برای ویرایش انتخاب‌رشته لازم است هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

    خیر، برای ویرایش و اصلاح اولویت بندی های انتخابی نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد.

  3. اطلاعات لازم برای ویرایش انتخاب‌رشته چیست؟

    برای ورود به کد ملی و کد دسترسی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد نیاز است.

duntel بازدید : 3 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ از مهم ترین دغدغه‌های داوطلبان کنکور است. اعتراض به نتایج فرصتی است که سازمان سنجش و آموزش کشور در اختیار داوطلبانی قرار داده که پس از دریافت نتایج کنکور به دلایل مختلفی از نتیجه به دست آمده رضایت کافی ندارند و می‌خواهند نسبت به این نتیجه درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. متقاضیان جهت اعتراض به جواب اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری باید در زمان مقرر درخواست خود را ثبت کنند تا چنانچه اعتراض آن ها درست و منطقی باشد، در زمان های مشخص پیگیری شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد نتایج ثبت اعتراض به کنکور برای داوطلبان در این مطلب به بررسی کامل جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

منبع:  جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ کی اعلام می شود؟

پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری معمولا کارشناسان مربوطه پس از گذشت 24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست، آن را بررسی می‌کنند. شما متقاضیان عزیز کنکور می توانید در این بازه زمانی مجدد به سایت سنجش مراجعه کنید و با در دست داشتن رمز عبور، جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ خود را دریافت نمایید. برای آن دسته از داوطلبانی که در رشته های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه شرکت کرده اند توصیه میکنیم مقاله اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور را مطالعه کنند.

زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور 1403

پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور، نتایج اولیه برای تمامی شرکت کنندگان اعلام می شود. علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org وارد مرحله انتخاب رشته شده و مراحل انتخاب رشته خود را طی کنند.

زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری تا چند روز پس از اعلام نتیجه می باشد. در سال گذشته با توجه به اینکه کلید سوالات کنکور اعلام شد، معمولا بین 48 ساعت تا حداکثر دو هفته جواب اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 از طرف سازمان سنجش به فرد متقاضی اعلام می گردد. 

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری پس از اعلام نتیجه و چند روز پس از آن می باشد. تا کنون این بازه زمانی مشخص نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

نتیجه نهایی انتخاب رشته معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می شود. داوطلبان در این بازه زمان اعتراض به نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند از طریق سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت کنند. برای اطلاع از زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید.

بخوانید: نتایج انتخاب رشته کنکور

اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور ۱۴۰۳

قبل از توضیح چگونگی دریافت جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ لازم است از مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نتایج کنکور ۱۴۰۳ اطلاع پیدا کنید. اگر در هر مرحله قصد ثبت اعتراض دارید، کافی است طبق مراحل زیر عمل نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک کنید.

3️⃣ تمامی متقاضیان جهت ارسال درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش، ملزم به عضویت در سامانه می باشند. در صورت عضویت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید. (چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌اید در ادامه نحوه عضویت در سامانه را شرح داده ایم)

4️⃣ در این قسمت جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ کادری پیش روی شماست، ” پست الکترونیک ” و “رمز عبور ” که برایتان ارسال شده است به همراه ” کد ملی ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

5️⃣ برای ثبت درخواست باید یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

6️⃣ نوع آزمون خود را ” کنکور سراسری ” و سال تحصیلی خود را ” ۱۴۰۳ ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

موارد ثبت درخواست اعتراض

7️⃣ در این مرحله جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ مواردی که شما متقاضیان گرامی از زمان نتیجه اولیه تا نتیجه نهایی مجاز به ثبت درخواست اعتراض نتایج کنکور می باشید، نمایش داده می شود. مواردی که می توانید به آن ها اعتراض‌کنید به شرح موارد زیر هستند:

  1. تقاضای بررسی مجدد نمره کارنامه اولیه (اعتراض به هر یک از موارد مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی، عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری، ناهمخوانی عکس پاسخ برگ داوطلبان، نظام وظیفه داوطلبان آقا و سایر موارد)
  2. اعتراض به کلید سوالات آزمون
  3. اعتراض به نتیجه نهایی انتخاب رشته (اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر )
  4. عمومی

8️⃣ در این مرحله جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید و پس از وارد شدن به صفحه درخواست، متن اعتراضی خود را نوشته و ارسال کنید. چنانچه با دلایل منطقی اعتراض به نتیجه کنکور سراسی 1403 خود را ثبت کرده باشید، کارشناسان درخواست شما را بررسی خواهند کرد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

نحوه عضویت در سامانه

1️⃣ برای عضویت در سامانه بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

2️⃣ فرم نمایش داده شده، مطابق تصویر زیر را با ” اطلاعات شناسنامه ای ” و ” شماره تلفن همراه ” و پست الکترونیکی ” تکمیل کنید. ( از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید.)

3️⃣ در ادامه روند جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ تکمیل مراحل عضویت در سامانه، به نشانی پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور مراحل عضویت شما در سامانه به پایان خواهد رسید.

❌❌داوطلبان عزیز چنانچه در روند عضویت در سامانه و یا متن اعراض با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید. ❌❌

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور

مشاوره اعتراض به نتایج کنکور سراسری

نتایج کنکور سراسری برای هر دو دوره نوبت اردیبهشت و تیر ماه به طور مجزا به صورت نمرات خام اعلام می شود و داوطلبان می توانند با توجه به کلید آزمون به درصد های خود اعتراض نمایند. رتبه و تراز داوطلبان نیز در قالب کارنامه اولیه در مرداد ماه اعلام می شود که امکان اعتراض به آن وجود دارد. در نهایت نتایج نهایی در شهریور ماه منتشر می شود و مهلت اعتراض به نتایج نیز در همین بازه زمانی مشخص می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه جواب اعتراض به نتایج کنکور 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی  صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه متن اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا تمامی شرکت کنندگان در کنکور مجاز به ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور می باشند؟

    بله، تمامی داوطلبان می توانند نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند.

  2. اعتراض به نتیجه آزمون کنکور چگونه می باشد؟

    داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

  3. نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور چگونه می باشد؟

    در متن مقاله فوق راهنما تصویری کامل ثبت اعتراض را شرح داده ایم.

duntel بازدید : 3 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند امکان پذیر می باشد. برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته به نتیجه‌ای که‌ بدست آمده اعتراض دارند و قصد دارند که اعتراض خود را ثبت کنند. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان با نحوه اعتراض به نتایج آزمون آشنا نیستند، لازم دانستیم این مقاله از سایت دانتل کو را به نحوه و زمان ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 اختصاص دهیم.

منبع:  اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون در چند مرحله منتشر می گردد. سازمان سنجش پس از انتشار نتایج، مهلت چند روزه‌ای برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ قرار می دهد و داوطلبان فقط در این بازه زمانی می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org درخواست خود را ثبت کنند. توجه داشته باشید پس از گذشت این بازه زمانی نمی توان اعتراض خود را ثبت کرد.

در جدول زیر زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 در هر یک از مراحل را قرار داده ایم.

مرحله نتایج زمان ثبت اعتراض سال ۱۴۰۳
نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ 15 خرداد ماه
نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۳ مرداد ماه
کارنامه اولیه (حاوی رتبه و تراز) اواسط مرداد ماه
نتایج رشته های شرایط خاص اوایط شهریور
نتایج نهایی انتخاب رشته اواخر شهریور

پس از انتشار کارنامه متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. نتایج انتخاب رشته کنکور پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه برای داوطلبان منتشر می گردد. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در هر مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده برای داوطلب فراهم می شود.

به چه مواردی می توان اعتراض کرد؟

ممکن است وقتی ما می گوییم که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ امکان اعتراض به نتایج برای تمامی داوطلبان فراهم است برای عده ای این ابهام ایجاد شود که اگر به هر موردی که مدنظرشان می باشد، اعتراض کنند پاسخ درستی دریافت خواهند کرد.

لازم است توجه داشته باشید که در صورتی اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 بررسی خواهد شد که درست و منطقی باشد. در هر مرحله از اعلام نتیجه داوطلبان می توانند در برخی موارد اعتراض خود را ثبت نمایند که در ادامه به شرح هرکدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

اعتراض به سوالات و کلید آزمون

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، دفترچه سوالات و پاسخنامه کلیدی را در تمامی زیرگروه های آزمایشی منتشر می کند. متقاضیان می توانند این پاسخنامه را با پاسخ های خود مقایسه کنند و چنانچه متوجه خطایی در محاسبه درصد دروس شوند، اعتراض خود را ثبت کنند. 

نتایج اولیه آزمون اردیبهشت و تیر ماه

در مرحله اول به صورت نمره خام منتشر می شود و تنها درصد هر یک از دروس را به داوطلبان نشان می دهد. در این مرحله داوطلبان می توانند به درصد دروس خود با توجه با کلید منتشر شده توسط سازمان سنجش اعتراض نمایند

. زمان اعتراض بلافاصله پس از اعلام نتایج است که در 15 خرداد ماه برای کنکور اردیبهشت و در مرداد ماه برای کنکور تیر می باشد. 

کارنامه اولیه رتبه و تراز

در این مرحله رتبه و تراز داوطلبان در کارنامه اولیه کنکور اعلام می شود و داوطلبان در صورت اعتراض می توانند در سامانه پاسخگویی سنجش اعتراض به نتایج کنکور خود را ثبت نمایند. زمان اعتراض به کارنامه اولیه معمولا در اواخر مرداد ماه می باشد. 

  • اعتراض به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • اطلاعات مربوطه به سوابق تحصیلی

نتایج نهایی انتخاب رشته

  • بررسی اشتباه در انتخاب رشته
  • تقاضای اولویت بندی در فرم انتخاب رشته

سایر موارد

  • جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان 
  • مشکلات مربوط به کارنامه اولیه
  • مشکلات مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا 
  • تمامی موارد مربوط به کارنامه و فرم انتخاب رشته

در صورت بروز مشکل در روند اعتراض به نتایج کنکور سراسری و انجام فرآیند ثبت درخواست خود می توانید با مشاوران دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403

متقاضیان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی نسبت به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اقدام کنند. تمامی کسانی که نسبت به نتیجه بدست آمده در کنکور اعتراض دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

ورود مستقیم به سایت 

2️⃣از بالای صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

3️⃣بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

عضویت در سایت

4️⃣بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. 

5️⃣با کلیک بر روی این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود. در این فرم اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

6️⃣در ادامه عضویت در سایت، سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند، 

7️⃣پس از تکمیل مراحل عضویت در سایت جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری مجددا به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید.

8️⃣از سمت راست بر روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید. 

9️⃣با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را ” کنکور سراسری ” و سال را ” ۱۴۰۲ ” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

🔟در بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه ” کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که اگر عنوان درخواست اعتراض شما در میان گزینه های نمایش داده نبود، می توانید با انتخاب گزینه درخواست عمومی، مشکل خود را عنوان کنید.

1️⃣1️⃣در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید.

1️⃣2️⃣در انتهای ثبت درخواست، سامانه به شما یک شماره درخواست می دهد که باید آن را یادداشت کنید و جهت دریافت پاسخ اعتراض خود از آن استفاده نمایید.

برای اینکه به درخواست شما سریعتر پاسخ داده شود، حتما شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را در قسمت توضیحات وارد کنید.

بخوانید: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری

تغییر رشته با کارنامه سبز به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور

از سال گذشته کارنامه سبز حذف شده و داوطلبان نمی توانند با استفاده کارنامه سبز تغییر رشته دهند. لذا تغییر رشته فقط به صورت درون دانشگاهی امکان پذیر می باشد و داوطلبان نمی توانند از طریق سازمان سنجش تغییر رشته دهند.

تاثیر و اعلام نتیجه اعتراض به نتایج کنکور 1403

تقریبا پس از سه روز از گذشت ثبت اعتراض به نتایج، سازمان سنجش آن ها را بررسی کرده و پاسخ اعتراض خود به داوطلبان می دهد. اگر پس از گذشت سه و یا حداکثر چهار روز جوابی از سازمان سنجش در پورتال خود دریافت نکردید، می توانید مجددا درخواستی با عنوان درخواست های عمومی ثبت کنید. 

یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری این است که آیا اعتراض ها بررسی می شود و اصلا هیچ تاثیری خواهد داشت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سازمان سنجش تمامی اعتراض ها را بررسی می‌کند. در این بین اعتراض‌هایی شانس قبولی خواهند داشت که واقعا اشتباهی صورت گرفته باشد و با ارائه مدرک مستند بوده باشند. مثلا اگر داوطلب با توجه به کلید اولیه آزمون متوجه اشتباه در درصد دروس خود بشود، به احتمال بسیار زیاد اعتراض او قبول خواهد شد. 

در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ که به مشکل بخورید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران مجرب مرکز ما می توانند در کم ترین زمان بدون مشکلی اعتراض شما را ثبت نمایند و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

    بله سازمان سنجش این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا اگر نسبت به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، رضایت کافی ندارند اعتراض خود را ثبت کنند.

  2. متقاضیان جهت ثبت درخواست اعتراض به چه سایتی مراجعه مراجهه کنند؟

    اعتراض به نتیجه از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان پذیر است. در متن مقاله نحوه ثبت درخواست را شرح داده ایم.

  3. نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به چه صورت است؟

    در مقاله فوق به کامل نحوه ثبت درخواست اعتراض نتیجه کنکور سراسری را شرح داده‌ایم.

duntel بازدید : 3 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی چهار رشته پر طرفدار در دانشگاه‌های سراسری و آزاد هستند. با وجود اینکه مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه انجام می‌گیرد، اما انتخاب‌رشته این چهار رشته برای تمامی دانشگاه‌ها به شکل مشترک انجام پذیر است. به عبارت دیگر متقاضیان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد، موظف هستند تا کدرشته مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج کنند. در این مقاله به بیان جزئیات زمان و نحوه انتخاب رشته پزشکی آزاد 1403 پرداخته شده است.

منبع:  انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

طبق مصبوبه وزارت علوم و سازمان سنجش از این پس انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شکل همزمان و ادغام شده از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. به طور کلی بازه زمانی انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آغاز می‌شود. در این مرحله متقاضیان متناسب با رتبه اکتسابی خود اقدام به گزینش کدرشته های موردعلاقه خود می‌کنند. 

تا کنون زمان دقیق انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1403 اعلام نشده است. به محض انتشار در این قسمت اعلام خواهد شد.

پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرداد ماه همزمان با آغاز انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری باشد. 

لیست کدرشته محل چهار رشته پزشکی ارائه شده در دانشگاه آزاد، در دفترچه انتخاب‌رشته کنکور تجربی قرار دارد و نیازی به ددانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد نمی باشد.

داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید جهت انجام فرآیند انتخاب‌رشته و مشاوره کامل با کارشناسان ما با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

انتخاب سایر رشته‌های دانشگاه آزاد

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تنها انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی) از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. بدین ترتیب برای انتخاب سایر رشته‌های آزاد، می‌بایست در زمان انتخاب‌رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کرد. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1403

جهت انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ کافیست با چگونگی انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری آشنا شد. داوطلبان پس از انتخاب کدرشته های پزشکی مورد نظر خود، می‌توانند این کدها را با اولویت دلخواه در فرم انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری درج کنند. نحوه انتخاب‌رشته شامل فرایند زیر است:

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ داوطلبان می‌بایست ” دفترچه انتخاب رشته تجربی ” را دانلود و کدرشته محل های انتخابی را استخراج نمایند. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ کلیک کنید.

3️⃣ به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه و بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

4️⃣ در منوی سمت راست بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید. سپس بر روی گزینه ” انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ در صحفه جدید کدملی و رمز عبور خود را وارد کنید. 

6️⃣ با ورود به سامانه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ داوطلبان فرمی پیش روی خود خواهند داشت که بایستی آن را تکمیل کنند. برای تکمیل این فرم به اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب از جمله معدل دیپلم نیاز است.

7️⃣ با دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلب مجاز به انتخاب تعداد 150 کدرشته محل است.

8️⃣ فرآیند زمانی تکمیل خواهد شد که داوطلب کد رهگیری را دریافت کرده باشد.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

آیا دانشگاه آزاد ثبت نام پزشکی بدون کنکور دارد؟

پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله دو بار برای ورودی مهر و بهمن ماه بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان صورت می گیرد. البته لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد پذیرش پزشکی بدون کنکور ندارند. از همین رو متقاضیان جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور آزاد می‌بایست دفترچه راهنمای ورود به آزاد را مورد مطالعه قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انتخاب رشته بدون کنکور آزاد و دریافت مشاوره با مشاوران مجموعه دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

آخرین رتبه ای که برای کسب قبولی در انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد نیاز است با توجه به سهمیه هر داوطلب متفاوت است. از این رو جهت اطلاع از رتبه مورد نیاز رشته پزشکی آزاد، بهتر است داوطلبان کارنامه پذیرش دانشجویان پزشکی سال های پیشین را مورد مطالعه قرار دهند. برای مطالعه و آگاهی از نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳

هر داوطلبی باید در نظر داشته باشد که مرحله انتخاب‌رشته مرحله ای حساس و سرنوشت ساز است. از همین رو بهتر است انتخاب‌رشته با آگاهی کامل انجام گیرد. اهمیت مسئله انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از دو جهت دو چندان است، چراکه مرحله انتخاب رشته های پزشکی و ازاد با یکدیگر ادغام شده بنابراین چینش الویت ها، حساسیت بیشتری می طلبد از طرف دیگر تحصیل در دانشگاه آزاد به خصوص در رشته هایی مانند رشته پزشکی نیاز به صرف هزینه خواهد داشت. در ادامه به دو مورد از نکات مهم در رابطه با انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد اشاره شده است. برای اطلاع از تراز قبولی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

جهت انتخاب‌رشته بهتر است معیارهایی برای اولویت بندی در نظر گرفته شود. به طور معمول در اولویت بندی کدرشته های انتخابی، رشته ها به سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه تقسیم می‌شوند. کدرشته های پزشکی انتخاب شده توسط داوطلب بایستی در کنار سایر رشته‌های دانشگاه سراسری در فرم انتخاب‌رشته درج شوند. 

چنانچه قصد انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دارید با توجه به ظرفیت محدود این رشته ها در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پردیس خودگردان بایستی با حساسیت بیشتری عمل کنید. بنابراین توصیه ما به شما کمک گرفتن از یک مشاور با تجربه می باشد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال سابقه در زمینه انتخاب‌رشته کنکور تجربی می توانند به شما کمک کنند تا در نهایت با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، موفق به کسب قبولی در رشته مورد علاقه خود شوید.

بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد به صورت مجرا از یکدیگر انجام می شود؟

    فقط رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی آزاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بقیه رشته های دانشگاهی در سایت سنجش دانشگاه آزاد انجام می شود.

  2. مهلت انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ از چه تاریخی می باشد؟

    تا کنون زمان دقیق اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که در اواسط مرداد ماه انجام خواهد شد.

  3. نحوه انتخاب‌رشته در سایت سنجش به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله به نحوه انتخاب‌رشته اشاره کرده ایم.

duntel بازدید : 4 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج گردیده است. متقاضیانی که پس از شرکت در جلسه آزمون و دریافت نتایج اولیه، تمایل دارند علاوه بر دانشگاه های سراسری و یا به تنهایی در انتخاب‌رشته ازاد شرکت کنند، در صورتی مجاز به این کار هستند که شناسه انتخاب‌رشته ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج شده باشد. شناسه انتخاب‌رشته ازاد یک شناسه 7 رقمی است که از اطلاعات لازم و ضروری برای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد می باشد. در ادامه این مقاله اطلاعات تکمیلی پیرامون شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 را ارائه کرده ایم.

منبع:  کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

محل درج کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از شرکت در کنکور سراسری داوطلبان در صورت کسب حد نصاب علمی لازم جهت انتخاب، رشته های با کنکور آزاد قادر به انتخاب‌رشته می باشند.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یک شناسه هفت رقمی است که در انتهای کارنامه اولیه هر داوطلب درج شده است. نکته ای که پیرامون آن این است که این شناسه فقط برای داوطلبانی منتشر می گردد که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند.

محل درج کد دسترسی انتخاب رشته آزاد 1403 در انتهای کارنامه اولیه می باشد

داوطلبان برای ورود به فرآیند به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به فرم الویت های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل درج کنند. انتخاب‌رشته از طریق سایت ” azmoon.iau.ac.ir ” صورت می گیرد که نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که قصد بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه ازاد را دارند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سمت راست صفحه گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” مشاهده کارنامه اولیه آزمون سراسری اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

5️⃣ برای ورود به مای سنجش کد ملی و رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید.

6️⃣ چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، از طریق گزینه پایین صفحه بر روی گزینه ” فراموشی رمز عبور ” کلیک کنید.

7️⃣ ابتدا نوع بازیابی (کد ملی یا شماره همراه) را انتخاب کنیدد. حال با توجه به نوع بازیابی اطلاعات لازم را پر کنید.

8️⃣ کد یکبار مصرف را وارد کنید و رمز عبور جدید خود را وارد کنید. به صفحه اصلی بازگشته و با رمز عبور جدید وارد سایت شوید.

9️⃣ بر روی گزینه کارنامه عملی اولیه کلیک کنید.

1️⃣0️⃣ پس از دریافت کارنامه اولیه، شناسه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ را از انتهای کارنامه می توانید بردارید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته 

چنانچه داوطلبان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 خود را فراموش کرده یا یادداشت نکرده اند با مراجعه به دوباره سایت سنجش و دریافت کارنامه خود می توانند آن را بازیابی نمایند. 

چنانچه رمز عبور به سایت مای سنجش را فراموش کرده اید می توانید طبق مراحل 6️⃣ و 7️⃣ و 8️⃣ که در راهنما تصویری قرار داده ایم، رمز عبور خود را بازیابی و به دوباره کد را دریافت نمایید.

مشاوره شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 برای تمام داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم را کسب کرده اند، صادر می شود. نیازی نیست داوطلبان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری اقدام خاصی انجام داده باشند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

در زمان انتخاب‌رشته تمام داوطلبانی که شناسه در کارنامه آنها درج شده است، با پرداخت هزینه، می توانند از رشته محل های ارائه شده توسط دانشگاه ازاد استفاده نمایند. چنانچه پیرامون نحوه انتخاب‌رشته و الویت بندی فرم سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

بخوانید: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای دریافت مشاوره در زمینه کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    کد در کارنامه اولیه کنکور سراسری درج می شود. این کارنامه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

  2. برای دریافت شناسه انتخاب‌رشته چه اطلاعاتی نیازمندیم؟

    برای دریافت این کد نیاز به شماره پرونده و شماره داوطلبی است.

  3. اگر متقاضیان شناسه دسترسی به انتخاب رشته آزاد را فراموش کرده باشند، امکان بازیابی آن وجود دارد؟

    بله، متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی مجدد آن اقدام کنند.

duntel بازدید : 3 چهارشنبه 30 خرداد 1403 نظرات (0)

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ حاوی نکات لازم و لیست کدرشته محل های ارا‌ئه شده می باشد. داوطلبانی که مطابق با کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد شده اند، باید در تاریخ های اعلام شده برای دریافت دفترچه‌ی راهنما و استخراج کدرشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. این دفترچه پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد. در ادامه این مقاله زمان انتشار دفترچه راهنما انتخاب رشته آزاد 1403 اعلام کرده ایم. با ما همراه باشید.

منبع:  دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برخلاف سازمان سنجش، دانشگاه ازاد برای تمامی زیرگروه های آزمایشی شامل تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجی فقط یک دفترچه منتشر می کند. بنابراین فرقی ندارد در کدام زیرگروه در کنکور سراسری شرکت کرده اید، در نهایت باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت و بررسی کنید.

در این دفترچه لیست کد رشته محل های با آزمون ارائه شده به همراه دیگر اطلاعات شامل شرایط و قوانین شرکت در این مرحله درج شده است.

دفترچه سال لینک دانلود
دفترچه سال گذشته دانلود کنید
دفترچه ۱۴۰۳ منتشر نشده

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مربوط به سال جاری، لینک فوق را بروز رسانی کرده و امکان دانلود دفترچه‌ی امسال برایتان وجود خواهد داشت.

اگر کدرشته محل دلخواه شما در میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 نباشد، می توانید به صورت بدون کنکور در آن شرکت کنید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد باشند، می توانند در صورت درج کد دسترسی انتخاب رشته آزاد در انتهای کارنامه اولیه، جهت تکمیل فرم انتخاب‌رشته به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند. برای دریافت  کلیک کنید.

توصیه میکنیم حتما پیش از انتخاب‌رشته مقاله زیر مرا مطالعه نمایید. 

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد 1403

دفترچه انتخاب رشته همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته در سایت دانشگاه آزاد منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. داوطلبان در این مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند فرآیند انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. احتمالا مشابه سال گذشته در اواسط مرداد ماه منتشر شود.

تاریخ انتشار دفترچه راهنما دانشگاه آزاد 1403 در اواسط مرداد ماه می باشد.

به محض اعلام شدن زمان انتشار دفترچه تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. برای دریافت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 کلیک کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته با کنکور آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 شامل اطلاعات مهمی از جمله موارد زیر می باشد:

🔶شرایط و ضوابط انتخاب رشته

🔶لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت هرکد رشته محل

🔶جنسیت های مورد پذیرش

🔶نوع پذیرش

🔶سهمیه های موثر

بخوانید: مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

چه رشته هایی با آزمون پذیرش دارند؟

چنانچه مایل به انتخاب یکی از رشته های زیر از زیرگروه تجربی می باشید، باید اقدام به دریافت مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و تکمیل آن نمایید:

  • پرستاری
  • مامایی
  • اتاق عمل
  • هوشبری
  • علوم آزمایشگاهی
  • علوم تغذیه
  • مهندسی بهداشت محیط
  • مهندسی بهداشت حرفه ای
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت خانواده
  • بهداشت مبارزه با بیماری ها

انتخاب‌رشته چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه ازاد به طور همزمان با انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری، از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

در دیگر زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری شامل ریاضی، انسانی، هنر و زبان، تقریبا تمامی رشته ها به صورت بدون آزمون در دانشگاه ازاد ارائه می گردد. البته برخی از واحدهای دانشگاه ازاد از کیفیت آموزشی و جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند و فقط دانشجویان رشته های مختلف را به صورت با آزمون و از طریق کنکور سراسری جذب می کنند، برای انتخاب کدرشته محل های این دانشگاه ها بایستی که وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

بخوانید: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور

اگر علاقه مند به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ازاد در هر کدام از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می باشید، می توانید دو بار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن ماه با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام نمایید.

بخوانید: راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب‌رشته

پس از این ، حال باید هر کد رشته محل از نظر شانس قبولی متناسب با رتبه اکتسابی داوطلب در جایگاه خود الویت بندی شود. برای این کار می توانید از مقایسه مندرجات کارنامه خود با کارنامه و رتبه های قبولی مشابه خودتان در سال های گذشته کمک بگیرید. برای مشاهده تراز قبولی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

برای اینکه بتوانید متوجه شوید در هر کدام از انتخاب های خود چه میزان شانس قبولی دارید، لازم است از آمار قبولی سال های گذشته استفاده کنید و با مقایسه آن با کارنامه خود، میزان شانس قبولی خود را تخمین بزنید.

برای اطلاع از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته و بررسی تمامی جوانب همچون تغییر ظرفیت ها و لیست رشته‌های دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران ما چندین سال سابقه انتخاب رشته موفق دارند که می توانند شما را برای رسیدن به نتیجه مطلبوب یاری دهند.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی منتشر و در اختیار داوطلبان قرار میگیرد؟

    دفترچه‌ی انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir منتشر می گردد.

  2. آیا دفترچه‌ی انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد یکسان است؟

    خیر، هر کدام از این دانشگاه‌ها دفترچه‌ی انتخاب رشته مختص به خود را دارند و مجزا همدیگر است.

  3. آیا متقاضیان پس از مطالعه دفترچه می توانند مراحل انتخاب رشته را پشت سر بگذارند؟

    خیر، لازم است متقاضیان برای داشتن یک انتخاب رشته اصولی، علاوه بر مطالعه دفترچه‌ی راهنما، به فاکتورهای مهم توجه داشته باشند.

duntel بازدید : 3 چهارشنبه 30 خرداد 1403 نظرات (0)

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه حاوی عملکرد داوطلبان به منظور ورود به دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش انجام می شود. تمامی داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه، در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند ابتدا دفترچه راهنما را دریافت کنند و سپس با بررسی مندرجات آن، اقدام به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود و درج آن ها در سایت سازمان سنجش sanjesh.org نمایند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون انتخاب رشته هنر 1403 را برایتان ارائه کرده ایم.

منبع:  انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

از نکات مهم که در کارنامه اولیه درج گردیده است، وضعیت مجاز شدن و یا نشدن شرکت کنندگان برای شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ می باشد. اگر شما در حداقل یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب‌رشته شده اید، می توانید که برای شرکت در این مرحله حساس و مهم اقدام نمایید.

اگر علاوه بر گروه هنر در یکی از گروه های اصلی شامل تجربی، ریاضی و یا انسانی نیز شرکت کرده اید، فراموش نکنید که باید کدرشته محل های هر دو گروه آزمایشی را حداکثر در 150 الویت در یک فرم انتخاب رشته درج نمایید.

انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته هنر 1403

پیش بینی می شود همانند سال های گذشته انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ در مرداد ماه انجام شود. البته لازم است اشاره کنیم که مهلت انتخاب رشته هنر هر ساله تمدید نیز می شود که جاماندگان نیز بتوانند مراحل انتخاب رشته‌ی خود را پشت سر بگذارند.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در مرداد می باشد.

دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. مندرجات دفترچه در سه فصل شامل ضوابط و شرایط انتخاب رشته، جداول کدرشته محل ها در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و … می باشد. در مقاله زیر می توانید دفترچه راهنما را دانلود نمایید.

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

تحلیل کارنامه انتخاب رشته هنر 1403

بسیار اهمیت دارد که شما پس از اعلام نتایج اولیه، حتما ابتدا کارنامه اولیه خود را تحلیل کنید و سپس با توجه به اطلاعاتی که از آن به دست آوردید، اقدام به انتخاب رشته کنکور هنر نمایید. در ادامه به بخش های مختلف کارنامه اولیه که برای انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، اشاره کرده ایم.

بخش اول اطلاعات ثبت نامی و آزمونی شامل شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، جنسیت، سال تولد، عنوان دیپلم، معدل کتبی دیپلم، نوع سهمیه، زبان خارجی امتحانی و …
بخش دوم اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه و سهمیه های موثر
بخش سوم وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلبان در دوره های روزانه و غیر روزانه
بخش چهارم رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان

لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۳

در سال 1403 تغییراتی در کنکور به وجود آمده است که یکی از آن‌ها حذف زیر گروه‌ها می باشد و از این پس رشته های هنر در قالب یک گروه ارائه می‌شوند. لیست رشته های کنکور هنر ربه شرح زیر می باشد. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور هنر کلیک کنید.

ارتباط تصویری طراحی پارچه
عکاسی فرش
هنرهای صناعی نقاشی
سینما آهنگسازی
بازیگری موسیقی نظامی
ادبیات نمایشی نوازندگی موسیقی ایرانی
هنر اسلامی مرمت و احیای بناهای تاریخی
مرمت آثار تاریخی موزه
نمایش عروسکی کاردانی انیمیشن
کاردانی هنر سفالگری کاردانی فرش دستباف
کاردانی گرافیک کارگردانی تلویزیون
تلویزیون و هنرهای دیجیتالی چاپ
طراحی صحنه طراحی لباس
نقاشی ایرانی کتابت و نگارگری
مجسمه سازی کاردانی طراحی پوشاک
هنرهای تجسمی کاردانی عکاسی خبری
کاردانی گرافیک کاردانی هنرهای تجسمی
طراحی صنعتی باستان شناسی
کاردانی باستان شناسی کاردانی طراحی صنعتی
نوازندگی موسیقی جهانی کاردانی موزه
کاردانی هنرهای نمایشی کاردانی هنرهای سنتی.
کاردانی هنر سفالگری کاردانی گرافیک رایانه

سهمیه های موثر انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

همانطور که اطلاع دارید دانش آموزان با شرایط مختلف و از سراسر کشور در کنکور سراسری شرکت می کنند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که عدالت و برابری میان آن ها برقرار باشد. به همین دلیل سازمان سنجش سهمیه های مختلفی برای داوطلبان و شرکت کنندگان در انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ در نظر گرفته است. از مهم ترین سهمیه های موثر در انتخاب‌رشته می توان موارد زیر را نام برد:

  • سهمیه مناطق شامل سهمیه منطقه یک، سهمیه منطقه دو و سهمیه منطقه سه
  • سهمیه ایثارگران شامل سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت و سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت 
  • سهمیه خانواده شهدا
  • سهمیه رزمندگان

ظرفیت گروه هنر

رشته هایی که در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری در زیرگروه آزمایشی هنر ارائه می شود، هر کدام دارای یک ظرفیت محدود می باشد. در ادامه جدول ظرفیت رشته های ارائه شده در انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ را در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری مطابق با دفترچه سال گذشته را آورده ایم:

دوره  ظرفیت پذیرش 
روزانه 3319
نوبت دوم (شبانه) 406
سهمیه مناطق محروم، زلزده زده و سابر مصوبات 57
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) 420
دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی 420
جمع کل  4622

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

نحوه چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳

مشاوران با تجربه در زمینه انتخاب رشته کنکور هنر بر این باور می باشند که شما باید پس از اینکه 150 کدرشته محل را از دفترچه استخراج کردید، حتما آن ها را به سه دسته تقسیم کنید. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور هنر کلیک کنید.

👈 20 تا 30 درصد از انتخاب رشته کنکور هنر خود را حتما انتخاب‌هایی در نظر بگیرید که به نظرتان کمی خوش بینانه است. همان هایی که احساس می کنید شانس چندانی ندارید اما اشکالی ندارید با در نظر گرفتن شانس قبولی کم هم چند الویت را به آن ها اختصاص دهید.

👈 بیش از 40 تا 50 درصد از انتخاب‌های خود را به انتخاب های نرمال و واقع بینانه اختصاص دهید، همان هایی که احساس می کنید در آن ها شانس قبولی بالایی در انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ دارید. در چینش این الویت ها دقت بیشتری داشته باشید. 

👈 در انتهای فرم انتخاب رشته نیز لازم است الویت های بدبینانه خود را درج کنید تا اگر در بدترین حالت در هیچ کدام از الویت های خوش بینانه و نرمال خود پذیرفته نشدید در یکی از این الویت ها پذیرفته شوید.

آنچه که بسیار مهم است این است که شما الویت های خود را به گونه ای در فرم انتخاب رشته کنکور هنر 1403 درج کنید که در نهایت فرمی که چیده اید، شانس قبولی بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین اگر پش از مطالعه دفترچه احساس می کنید برای چینش صحیح الویت ها نیازمند راهنمایی هستید، سعی کنید حتما از مشاوره کارشناسان تحصیلی استفاده کنید.

مراحل و راهنما انتخاب رشته کنکور هنر 1403

در ادامه نحوه انتخاب رشته هنر به همراهم راهنما تصویری آن را شرح داده ایم:

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش

✅دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

✅استخراج حداکثر 150 کدرشته محل

✅ورود به لینک فعال انتخاب رشته کنکور سراسری

✅تکمیل اطلاعات خواسته شده

✅سپس درج کدرشته محل های استخراج شده در فرم

توصیه می شود برای اینکه بتوانید با سرعت عمل بالا و بدون خطا، کدرشته محل های خود را در سایت سنجش تکمیل کنید، حتما یکبار فرم پیش نویس انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ درج شده در انتهای دفترچه را تکمیل نمایید.

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ در صفحه ابتدایی سایت سنجش و در پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣از منوی سمت راست صفحه گزینه انتخاب رشته را انتخاب کرده و بر روی لینک فعال “ انتخاب رشته کنکور هنر 1403 ” کلیک نمایید.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

5️⃣ در این صفحه بر روی لینک ” سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکورسراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

6️⃣ در صحفه جدید با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش و انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ شوید.

7️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را پیش از انتخاب‌رشته بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

1️⃣0️⃣ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

چنانچه علاوه بر کنکور هنر در یکی دیگر از زیرگروه های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان نیز شرکت کرده اید، توجه داشته باشید که بایستی فرم انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری را برای هر دو رشته بصورت مشترک تکمیل کنید.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

پس از انتشار کارنامه اولیه، مسیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود. متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد نیز بایستی به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه آزاد که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته هستند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و مراحل انتخاب‌رشته خود را تکمیل کنند.

1️⃣مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir 

2️⃣دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

استخراج کدرشته محل های مورد نظر

3️⃣ پرداخت هزینه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی

4️⃣ورود به بخش انتخاب رشته و درج حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل انتخابی

❌داوطلبان گرامی برای مشاهده راهنما جامع تصویری می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ 

رشته های دارای آزمون عملی 

پذیرش در برخی از رشته های انتخاب رشته کنکور هنر همراه با آزمون عملی می باشد و اگر داوطلبی قصد انتخاب این رشته‌ها را داشته باشد حتما بایستی از قبل نسبت به شرکت در آزمون عملی نیز اقدام کرده باشد. برای اطلاع از ضرایب دروس کنکور هنر کلیک کنید.

لازم است اشاره کنیم که در انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ رشته های دارای آزمون عملی فقط متقاضیانی که در آزمون عملی ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، مجاز به انتخاب این کدرشته محل ها می باشند. در سال گذشته پذیرش در 13 رشته با آزمون عملی همراه بود که این رشته ها به شرح موارد زیر می باشد: 

کتابت و نگارگری بازیگری – کارگردانی
ادبیات نمایشی آهنگسازی
طراحی پارچه و لباس آموزش ارتباط تصویری
موسیقی ایرانی موسیقی جهانی
طراحی صحنه طراحی صنعتی
موسیقی نظامی مجسمه سازی
هنرهای تجسمی عکاسی
نمایش عروسکی ارتباط تصویری

اگر داوطلبی در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در رشته های دارای آزمون عملی نکرده باشد و یا پس از ثبت نام در جلسه آزمون عملی حضور پیدا نکند، مجاز به درج آن ها در فرم انتخاب رشته کنکور هنر نیست و در صورت انتخاب نیز در آن ها گزینش نخواهد شد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری برای ورود به مرحله انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ ابتدا کارنامه اولیه خود را به دقت تحلیل کنید و سپس با توجه به مندرجات کارنامه خود اقدام به انتخاب رشته کنید. در کارنامه قبولی کنکور هنر تمامی داوطلبان اطلاعاتی شامل اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی از جمله نوع سهمیه و استان بومی و اطلاعات آزمونی شامل رتبه در سهمیه و تراز درج شده است که مهم ترین قسمت آن نیز رتبه و تراز است.

در ادامه انتخاب های خود را بر اساس انتخاب های خوش بینانه، نرمال و بدبینانه الویت بندی کنید و حتما توجه داشته باشید که فرم انتخاب رشته شما از بالا به پایین بررسی می شود و انتخاب های بالای شما دارای الویت بالاتری نسبت به انتخاب های پایین شما هستند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1403 از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید.

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

    پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته هنر تا کنون در مرداد ماه خواهد بود.

  2. آیا انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می شود؟

    بله، پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دانشگاه آزا د در ساین سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

  3. نحوه انتخاب رشته کنکور به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل نحوه انتخاب رشته را ارائه کرده ایم.

duntel بازدید : 3 چهارشنبه 30 خرداد 1403 نظرات (0)

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در مرداد ماه انجام می شود. تمامی داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه کنکور دی و تیر ماه، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند؛ می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنما اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. در ادامه راهنمای جامع و نکات کلیدی انتخاب رشته انسانی 1403 را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

داوطلبان گرامی جهت انجام کامل فرآیند انتخاب رشته و مشاوره در زمینه نحوه اولویت بندی کدرشته محل ها می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

منبع:  راهنما انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته از مراحل مهم و سرنوشت ساز برای آینده تحصیلی شرکت کنندگان می باشد. به همین دلیل متقاضیان در زمان انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ اقدام به درج کد رشته محل های مورد علاقه شان در فرم نمایند. بر اساس رویه سال های گذشته احتمالا انتخاب رشته در مرداد ماه برگزار شود. 

زمان انتخاب‌رشته 1403 تاکنون اعلام نشده است.

برای تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، کارنامه ای با عنوان کارنامه اولیه منتشر می شود. کارنامه اولیه دارای اطلاعات مهمی شامل رتبه و تراز علمی و وضعیت مجاز شدن است.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته انسانی 1403 در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … شده اند؛ می توانند شامل علاقه، مسافت محل زندگی تا دانشگاه، رتبه و جایگاه علمی دانشگاه و … لیست رشته‌های مورد علاقه‌شان را از دفترچه راهنما استخراج نمایند و پس از الویت بندی در فرم درج کنند.

داوطلبان مجاز به درج 150 کد رشته در فرم انتخاب‌رشته هستند که نحوه چینش آن ها در قبولی نهایی داوطلب بسیار تاثیرگذار است.

تحلیل کارنامه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1403

یکی از مهم ترین ابزار هایی که متقاضیان جهت انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ از آن استفاده کنند، کارنامه اولیه‌ای می باشد که در زمان اعلام نتایج اولیه در اختیار آن ها قرار می گیرد.

کارنامه داوطلبان، نشان دهنده عملکرد آن ها در آزمون سراسری می باشد که تحلیل درست آن به داوطلب کمک می کند تا یک انتخاب‌رشته درست انجام دهد. این کارنامه شامل سه قسمت اصلی اطلاعات ثبت نامی و آزمونی، وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف و درصد ها و نمرات آزمون می باشد. در ادامه بخش های مختلف را به تفکیک بررسی کرده ایم.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

برای انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 گزینه های مختلفی شامل دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، فرهنگیان وجود دارد، اما داوطلب در صورتی مجاز به انتخاب‌رشته در این دوره ها می باشد که مطابق کارنامه ای که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده است، مجاز باشد.

مجاز بودن داوطلب در هر کدام از این دوره ها وابسته به رتبه و تراز کسب شده می باشد. بنابراین داوطلب ابتدا کارنامه خود را بررسی می کند، در هر دوره ای که مجاز باشد، می تواند انتخاب رشته کند.

رتبه در سهمیه و رتبه کشوری

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای قبولی متقاضیان انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ در دانشگاه های سراسری، رتبه در سهمیه  است. برای برقراری عدالت در برگزاری کنکور سراسری هر کدام از شرکت کنندگان با توجه به شرایطی که دارند دارای یکی از سهمیه های مناطق، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، خانواده شهدا و … می باشند. 

به عنوان مثال رتبه در سهمیه داوطلبی که دارای سهمیه منطقه دو است، از میان تمامی داوطلبان دارای سهمیه منطقه دو یعنی 83,545 نفر سنجیده می شود، نه بر اساس تعداد کل داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی. چنانچه رتبه داوطلب بر اساس تعداد کل داوطلبان گروه آزمایشی انسانی سنجیده شده باشد، رتبه او کشوری خواهد بود.

بخوانید: رشته های کنکور انسانی

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 پس از اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش sanjesh.org قرار می گیرد. این دفترچه شامل کلیه کدرشته محل‌ها می باشد. شما عزیزان در لینک زیر می توانید این را دانلود کنید.

دانلود کنید: دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی

رتبه قبولی انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳

کلیه داوطلبانی که بتوانند انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ موفقی داشته باشند، باید بدانند که افراد با رتبه های مشابه خود در کنکور سال گذشته و سال های گذشته موفق به پذیرش در چه رشته ها و دانشگاه هایی شده اند.

❌در جدول زیر رتبه قبولی داوطلبان در سال گذشته را قرار داده ایم.

رتبه قبولی پزشکی رتبه قبولی داروسازی
رتبه قبولی دندانپزشکی رتبه قبولی دامپزشکی
رتبه قبولی فیزیوتراپی رتبه قبولی رادیولوژی
رتبه قبولی پرستاری رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی
رتبه قبولی اتاق عمل رتبه قبولی هوشبری
رتبه قبولی شنوایی شناسی رتبه قبولی مامایی
رتبه قبولی بینایی سنجی رتبه قبولی کاردرمانی
رتبه قبولی گفتار درمانی رتبه قبولی علوم تغذیه
رتبه قبولی زیست شناسی گیاهی رتبه قبولی اعضای مصنوعی
رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی رتبه قبولی بهداشت عمومی
رتبه قبولی زیست شناسی جانوری رتبه قبولی بهداشت حرفه ای
رتبه قبولی بهداشت محیط رتبه قبولی پروتز دندانی

توصیه می کنیم مقالات رتبه قبولی کنکور انسانی و کارنامه قبولی کنکور انسانی را به همراه مقالات زیر مطالعه نمایید.

نحوه الویت بندی انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

✅‌در میان این 150 انتخاب رشته کنکور انسانی، 30 انتخاب اول خود را رشته هایی را قرار دهید که می دانید در آن شانس قبولی بسیار کمی دارید، اما به آن ها علاقه مند هستید.

✅50 انتخاب بعدی خود را کد رشته محل هایی قرار دهید که احتمال می دهید اگر خوش شانس باشید در آن رشته ها قبول خواهید شد.

✅رشته هایی را که می دانید به احتمال قوی در آن ها قبول می شوید، جزو 50 رشته بعدی قرار دهید.

✅20 انتخاب آخر هم معمولا مخصوص رشته‌هایی است که صد در صد در آنها قبول هستید.

فاکتورهای مهم در انتخاب اولویت ها

❌علاقه به رشته

❌میزان کیفیت دانشگاه ها و رتبه علمی

❌بررسی نمره کل و رتبه اکتسابی در کارنامه اولیه و مقایسه آن با آخرین نفر پذیرفته شده

❌ظرفیت کدرشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

❌مسافت رفت و آمد دانشگاه تا محل سکونت

❌شهریه دوره های غیر روزانه

❌بازار کار و آینده شغلی

❌میزان استعداد و توانایی رشته انتخابی

نحوه انتخاب رشته انسانی 1403

در ادامه راهنما کلی فرآیند انتخاب‌رشته را شرح داده‌ایم سپس راهنما تصویری انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ را شرح داده ایم.

🟡ورود به سایت سازمان سنجش

🟡دانلود و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته

🟡بررسی دفترچه و استخراج حداکثر 150 کدرشته محل

🟡ورود به لینک انتخاب رشته

🟡درج الویت های استخراج شده در فرم انتخاب رشته

راهنمای تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ در منوی پایین بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید. 

3️⃣ در منوی سمت راست ابتدا بر روی ” انتخاب رشته ” کلیک کنید.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ بر روی لینک ” سامانه انتخاب‌رشته‌های با آزمون کنکورسراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

6️⃣ با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش و انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ شوید.

7️⃣ بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را پیش از انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

1️⃣0️⃣ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که تمایل دارند در انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند، باید در نظر داشته باشند که در انتهای کارنامه اولیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد هستند، یک کد درج می گردد. متقاضیان که به این کد تحت عنوان کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، دسترسی دارند مجاز هستند در انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شرکت کنند.

متقاضیان به منظور اطلاع از لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد و در نهایت تکمیل فرم باید به سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

اگر گمان می کنید همه چیز را پیرامون انتخاب‌رشته می دانید، در اشتباه هستید. حتما با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید. یک مشاور آگاه می تواند به شما کمک کند که هر الویتی که در فرم انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 درج می کنید، نسبت به الویت بعدی تان ارجحیت بالاتری داشته باشد.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال تجربه در زمینه انتخاب رشته، می توانند همه ساعته و در کم ترین زمان و کم ترین هزینه، به شما عزیزان کمک کنند تا بهترین نتیجه متناسب با رتبه ای که کسب کرده اید، عایدتان شود.

به منظور دریافت خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته آزمون انسانی ۱۴۰۳ شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با مشاوران با تجربه این مرکز، ضمن دریافت پاسخ سوالات خود، راهنمایی های لازم را دریافت کنید و چینش الویت هایتان را به کمک مشاوران این مرکز انجام دهید.

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. انتخاب‌رشته در چه تاریخی انجام خواهد شد؟

    انتخاب‌رشته در اواسط مرداد ماه می باشد.

  2. آیا متقاضیان می توانند جهت انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ از آخرین رتبه‌های قبولی سال های گذشته استفاده کنند؟

    بله، تمامی متقاضیان می توانند جهت تخمین شانس قبولی خود در کدرشته محل های مورد علاقه از آخرین رتبه قبولی در سال گذشته استفاده کنند.

  3. آیا داوطلبان برای انتخاب‌رشته در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس و فرهنگیان مجاز هستند؟

    وضعیت مجاز بودن داوطلبان در دوره های مختلف در کارنامه اولیه مشخص شده است.

duntel بازدید : 4 چهارشنبه 30 خرداد 1403 نظرات (0)

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو مرحله و در زمان اعلام نتایج منتشر می شود. با توجه به تغییرات کنکور و برگزار شدن این آزمون در دو نوبت، کارنامه اولیه نیز در هر نوبت به صورت جداگانه منتشر خواهد شد. پس از اینکه کنکور سراسری در هر کدام از پنج زیرگروه‌ آزمایشی برگزار  شود، نتایج کنکور سراسری نیز در قالب کارنامه که شامل مندرجات مهمی است، منتشر می‌گردد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی از مندرجات کارنامه کنکور سراسری 1403 زمان انتشار و نحوه دریافت آن ارائه کرده ایم.

منبع:  کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

کارنامه هر نوبت کنکور (دی و تیر ماه) به صورت جداگانه حدودا پس از یک ماه از زمان برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. تغییر اصلی که در کارنامه کنکور به وجود آمده است، که تا دو سال کارنامه اعتبار خواهد داشت و داوطلبان تا انتخاب رشته ۲ سال آینده مجاز خواهند با استفاده از این کارنامه در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. 

نوبت کنکور زمان انتشار کارنامه
اردیبهشت ماه 15 خرداد 1403
تیر ماه مرداد ماه 1403

کارنامه کنکور در نوبت اول طبق اطلاعیه سازمان سنجش در اسفند ماه منتشر خواهد شد. کارنامه اولیه آزمون نوبت تیر ماه نیز پیش از مرحله انتخاب رشته در مرداد ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. در جدول زیر تاریخ دقیق انتشار هر کارنامه آزمون سراسری در نوبت‌های مختلف را قرار داده‌ایم.

بخوانید: نتایج کنکور سراسری

توجه داشته باشید فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته با استفاده از هر کارنامه می باشید

نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری 1403

نتایج اولیه کنکور سراسری و کارنامه شرکت کنندگان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. متقاضیان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانند مطابق مراحل زیر عمل کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

برای ورود به سایت سنجش جهت مشاهده کارنامه سال گذشته بر روی لینک کلیک کنید.

1️⃣به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

3️⃣بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید.

4️⃣برای دریافت و مشاهده کارنامه آزمون سراسری، بر روی لینک فعال ” اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ ” که در زمان مقرر و تاریخ های اعلام شده، فعال می شود، کلیک کنید.

5️⃣در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

6️⃣کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ خود را دریافت کنید و برای انتخاب رشته اقدام کنید. کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

اگر می خواهید نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت کنید اما اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید نگران نباشید، شما می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو، نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنید. لازم است اشاره کنیم که بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

بخوانید: نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

جزییت درج شده

کارنامه کنکور سراسری 1403 برای ورود متقاضیان به مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد نقش مهمی دارد. چراکه متقاضیان باید مطابق با مندرجات کارنامه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند و به عبارتی یکی از ابزار هایی که جهت یک انتخاب رشته درست و اصولی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، کارنامه منتشر شده از سایت سازمان سنجش می باشد.

حال ممکن است سوالی که ایجاد شود این باشد که کارنامه شامل چه اطلاعاتی است که نقش مهمی در انتخاب رشته دارد. در پاسخ باید گفت کازنامه کنکور سراسری علاوه بر اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی شامل چند فاکتور مهم به شرح موارد زیر می باشد.

 وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کنکور در تمامی دوره ها: این مورد مشخص می کند داوطلب در کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته است.

✅ کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند. داوطلبان گرامی پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 میزان درصد اکتسابی در هر سرفصل امتحانی در کارنامه کنکور ۱۴۰۳

✅ رتبه در زیرگروه های، گروه امتحانی داوطلب: رتبه داوطلب در سهمیه و زیر گروه جهت انتخاب رشته های مختلف مهم می باشد. برای مشاهده رتبه قبولی کنکور در همه رشته ها کلیک کنید.

✅ تراز و نمره علمی

کارنامه سبز

کارنامه سبز کنکور پس از انتشار کارنامه نهایی منتشر می شود. در کارنامه سبز داوطلبان می توانند از آخرین رتبه قبولی پذیرفته شدگان در رشته محل های انتخابی خود مطلع شوند. همچنین متوجه خواهند شد که امکان قبولی در اولویت های پایین تر خود را داشته اند یا خیر. این کارنامه به داوطلبان کمک می کند تا برای شرکت در تکمیل ظرفیت تصمیم گیری نمایند. 

اعلام دو مرحله ای نتیجه کنکور سراسری 1403

همانطور که می‌دانید کنکور سراسری دو نوبت در سال برگزار شده است و نتایج اولیه برای هر دو گروه یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. اما نتایج نهایی در شهریور ماه و به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان منتشر می‌شود. 

طبق گفته های رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی دانش آموزان برای سازمان سنجش ارسال شده است تا با اعمال اثر بر روی کارنامه داوطلبان نتایج نهایی را مشخص نماید. 

ابتدا داوطلبان باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد بایستی آن را اعلام کرده تا بررسی شود و  در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. 

بر اساس گفته های فرخ طبری ابتدا نتایج اولیه منتشر می شود اما در مرحله اعلام نتایج نهایی، سازمان سنجش سوابق تحصیلی داوطلبان را نیز در نظر گرفته و بر این اساس قبولی را تعیین می کند. در فرایند چند روزه بین اعلام نتایج اولیه و نهایی سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال خواهد شد. در سال های گذشته سوابق تحصیلی از طریق حافظه جانبی در اختیار سازمان سنجش قرار می گرفت اما از این پس از طریق پنجره واحد خدمات دولت، دسترسی برای سازمان سنجش ایجاد می شود. 

با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های مختلف شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کرده‌اند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی محاسبه گردد. 

همچنین بر اساس گفته های فرخ طبری، رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، داوطلبانی که در امتحانات نهایی خرداد قبول نشده اند و در شهریور ماه مجددا امتحان داده‌اند تاثیر آن دروس برای شان اعمال نمی شود. 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری 1403 مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و انتخاب رشته این دانشگاه ها به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. اما داوطلبان کنکور تجربی به یک نکته توجه داشته باشند که اگر متقاضی تحصیل در چهار رشته از رشته های زیرمجموعه کنکور تجربی شامل رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد می باشند، باید کد رشته محل های مربوط به آن ها را نیز با کد رشته محل های مربوط به دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه های آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، اما داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از کارنامه کنکور سراسری خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌ اند، استفاده کنند.

انتخاب رشته، مرحله سرنوشت سازی جهت ادامه تحصیل داوطلبان کنکور سراسری می باشد که تحلیل کارنامه کنکور ۱۴۰۳ از اولین اقدامات برای انجام درست آن است. اگر می خواهید یک انتخاب رشته بی تقص داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو با چندین سال تجربه در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

لازم است اشاره کنیم که پس از اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته نیز نتایج نهایی منتشر خواهد شد که تمامی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته می توانند از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. جزئیات اعلام نتایج نهایی نیز از طریق سایت دانتل کو منتشر خواهد شد.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. تاریخ انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    طبق اطلاعیه های سازمان سنجش کارنامه اولیه کنکور سراسری در نهم مرداد منتشر خواهد شد.

  2. کارنامه آزمون سراسری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود؟

    بله، برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود.

  3. کارنامه کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی است؟

    اطلاعات مهمی همچون رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن و … که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

duntel بازدید : 3 چهارشنبه 30 خرداد 1403 نظرات (0)

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مدتی پس از برگزاری آزمون های نوبت اول دی ماه و نوبت تیر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان پس از دریافت نتیجه اولیه خود، متناسب با مندرجات کارنامه‌شان مجاز هستند در انتخاب رشته دوره های روزانه و غیرروزانه شرکت کنند. به منظور اطلاع از نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون سراسری 1403 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

منبع:  نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

نتایج اولیه کنکور اردیبهشت نوبت اول ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون نوبت اول در اواسط خرداد ماه نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر می شود. داوطلبانی که در این نوبت آزمون حضور داشته اند می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند. در این کارنامه فقط نمره خام و درصد دروس قرار گرفته و هیچ گونه رتبه و تراز و وضعیت مجاز بود وجود ندارد. 

کارنامه اولیه آزمون اردیبهشت ۱۴۰۳ ماه در ۱۵ خرداد ماه منتشر خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور تیر ماه نوبت دوم 1403

نتایج اولیه کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ نیز تقریبا یک ماه پس برگزاری آزمون نوبت دوم از طریق سایت سنجش منتشر می شود. با توجه به روال به سال گذشته پیش بینی می کنیم نتیجه در اوایل مرداد ماه منتشر شود. داوطلبان می توانند در تاریخ تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش نتیجه خود را دریافت نمایند.  

کارنامه اولیه کنکور تیر ماه در اواسط مرداد ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد 

این کارنامه نیز همانند کارنامه نوبت اول فقط دارای نمره خام و درصد دروس می باشد. در این کارنامه تاثیر سوابق تحصیلی محاصبه نخواهد شد.

بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

کارنامه اولیه حاوی رتبه و وضعیت مجاز بودن

کارنامه اولیه حاوی رتبه و وضیعت مجاز بودن پس از بازه زمانی کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نوبت دوم تیر ماه منتشر می شود. سوابق تحصیلی در این کارنامه محاسبه خواهد شد.

متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. متقاضیان در این مرحله مجاز هستند 150 کدرشته محل از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

کلیه شرکت کنندگان در آزمون سراسری و متقاضی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد طی این مرحله می توانند از نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 خود مطلع شوند. 

بخوانید: نتایج کنکور

سایت اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر میگردد. متقاضیان به منظور اطلاع نتیجه آزمون مراحل زیر را طی کنند:

✅ ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ ورود به بخش سراسری

✅ کلیک بر روی لینک فعال اعلام نتایج

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و ثبت نامی خواسته شده

✅ دریافت و مشاهده کارنامه اولیه

راهنمای تصویری

در این قسمت به منظور راهنمایی شرکت کنندگان، راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را ارائه کرده ایم:

ورود مستقیم به سایت

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید.

3️⃣ چنانچه در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” كارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک نمایید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتايج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

5️⃣در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

6️⃣ با درج اطلاعات لازم در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.

اعلام دو مرحله ای نتیجه کنکور 1403

در سال ۱۴۰۳ کنکور سراسری دو نوبت در سال برگزار شده است و نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای هر دو گروه یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. اما نتایج نهایی در شهریور ماه و به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان منتشر خواهد شد.

داوطلبان باید در ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد بایست آن را اعلام کرده تا بررسی شود و سوابق تحصیلی به درستی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. 

با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های متفاوت شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کرده‌اند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی محاسبه گردد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ گروهی از داوطلبان نسبت به آن اعتراض دارند. این دسته از داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به منظور بررسی مجدد نمره در سایت سنجش ارسال کنند.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست اعتراض به جواب یا باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایند و یا به سامانه darkhast.sanjesh.org که در جهت رسیدگی به درخواست داوطلبان راه اندازی شده است. برای مشاهده راهنما نحوه ثبت درخواست مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانگونه که می دانید کنکور سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد. اما توجه به داشته باشید که انتخاب رشته فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود. پس داوطلبانی که آزمون نوبت دی ماه شرکت کرده اند باید تا مرداد ماه منتظر بمانند و بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت ماه در انتخاب رشته شرکت کنند. 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoo.org انجام می شود. داوطلبانی که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری هستند، می توانند انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. برای مطالعه کامل راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه در جهت بررسی کارنامه نتایج اولیه کنکور و قدم گذاشتن در مرحله پیچیده و تخصصی انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. برای ارتباط با گروه کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود مقاله زیر که راهنما کامل انتخاب رشته کنکور می باشد حتما مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. نتایج اولیه آزمون چه زمانی منتشر می گردد؟

    نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ یک ماه پس از برگزاری هر نوبت منتشر می شود.

  2. نحوه اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه است؟

    جواب اولیه کنکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

  3. برای دریافت نتایج به چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

    متقاضیان برای دریافت اینترنتی جواب اولیه کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

duntel بازدید : 4 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو مرحله شامل نتایج اولیه و نتایج نهایی منتشر می گردد. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو مرحله برگزار می شود، نتیجه اولیه کنکور سراسری 1403 اردیبهشت ماه در نیمه دوم خرداد ماه و نتیجه اولیه کنکور سراسری تیرماه نیز در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. نتایج نهایی‌ کنکور سراسری نیز در شهریور ماه اعلام می‌شود. در ادامه این مقاله از سایت دانتل کو قصد داریم به بررسی زمان و نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 بپردازیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون سراسری 1403 متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” از نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ مطلع شوند.

مرحله آزمون زمان اعلام نتیجه
کنکور اردیبهشت نوبت اول ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳
کنکور تیر نوبت دوم اوایل مرداد ۱۴۰۳
کارنامه اولیه رتبه و تراز اواسط مرداد ۱۴۰۳
نتایج نهایی انتخاب رشته شهریور ماه ۱۴۰۳

مطابق روال سال‌های گذشته، نتایج آزمون سراسری 1403 طی دو مرحله منتشر شده‌ و در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد. در سال جاری با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت در بازه های زمانی اردیبهشت و دی ماه برگزار می شود، بدیهی است که نتایج اولیه کنکور نیز به صورت جداگانه در دو نوبت اعلام گردد.

❌در ادامه قصد داریم با توجه به تغییراتی که در روند برگزاری آزمون سراسری اعمال شده‌ است، به زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 در هر یک از دو نوبت برگزاری آزمون در اردیبهشت و تیرماه بپردازیم.

نتایج کنکور اردیبهشت ماه

پس از برگزاری آزمون اردیبهشت ماه نتایج کنکور نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در خرداد ماه اعلام می شود. کارنامه منتشر شده فقط حاوی نمرات خام و درصد های داوطلب می باشد و هیچگونه رتبه ‌ای در آن وجود ندارد. تاثیر معدل در این مرحله اعمال نخواهد شد.

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش نتایج اولیه آزمون اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۵ خرداد ماه منتشر خواهد شد.

نتایج کنکور تیر ماه

پس از برگزاری آزمون تیر ماه نیز نتایج اولیه که حاوی نمره خام و درصد دروس می باشد، در اوایل مرداد ماه اعلام خواهد شد. تاثیر معدل در این مرحله اعمال نخواهد شد.

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور تیر ماه ماه ۱۴۰۳ در مرداد ماه منتشر خواهد شد.

کارنامه اولیه حاوی رتبه و تراز

چند روز پیش از انتخاب رشته داوطلبانی که در ۲ دوره سال جاری یا آزمون سال گذشته (به شرط شرکت نرکدن در انتخاب رشته) در آزمون حضور داشته با مراجعه به سایت سنجش کارنامه ملاک خود جهت انتخاب رشته باید انتخاب نمایند. 

کارنامه اولیه کنکور در اواسط مرداد ماه منتشر خواهد شد.

کارنامه اولیه که چند روز پیش از انتخاب رشته منتشر می شود. این کارنامه حاوی رتبه و تراز داوطلبان در سهمیه های موثر و رتبه کشوری در گروه های آزمایشی خود همراه با تاثیر معدل ۵۰ درصدی می باشد. داوطلبان با توجه به این کارنامه می توانند انتخاب رشته خود را انجام نمایند.

بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

نتایج نهایی

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز پس از یک ماه از انتخاب‌رشته، منتشر و در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. سازمان سنجش تاکنون پیرامون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به روال سال های گذشته پیش بینی می شود نتیجه در شهریور ماه اعلام شود.

نتایج نهایی در شهریور ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

به محض دریافت اخبار جدید پیرامون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.  داوطلبانی که در کدرشته محل دانشگاه آزاد را انتخاب کرده‌اند برای مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. 

نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری 1403

چنانچه در زمان دریافت نتایج جواب سراسری ۱۴۰۳ قرار داشته باشیم و قصد داشته باشید نتیجه اولیه خود را دریافت کنید، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید.

ورود مستقیم به سایت 

1️⃣برای مشاهده نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

3️⃣بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید. 

4️⃣بر روی لینک فعال ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

5️⃣در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

7️⃣برای مشاهده جواب کنکور از منوی سمت را بر روی گزینه ” اعلام نتیجه نهایی ” کلیک کنید.

🔴 در ستون سمت را شما می توانید کارنامه مورد نظر خود را دریافت نمایید.

6️⃣ کارنامه کنکور که حاوی رتبه کسب شده در سهمیه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن می باشد به صورت زیر می باشد.

   

8️⃣ در زمان دریافت نتایج نهایی در صورت قبولی در ستون عنوان رشته و نام دانشگاه کدرشته محل قبولی را مشاهده خواهید کرد. در صورت عدم قبولی ” مردود درج خواهد شد.

تحلیل صحیح کارنامه اولیه، به الویت‌ بندی اصولی کد رشته‌ محل های انتخابی کمک می کند. این گونه داوطلبان می توانند انتخاب رشته‌ ای دقیق و بی عیب و نقص داشته باشند. بنابراین توصیه می کنیم که به رتبه و ترازی که در کارنامه شما درج شده‌ است توجه کنید. ضمن اینکه برای جلوگیری از اشتباهات رایج در انتخاب رشته‌ کنکور سراسری، به تمامی فاکتورها شامل علاقه، مسافت، هیئت علمی دانشگاه، شهریه دانشگاه ها و … توجه داشته باشید.

رفع مشکل با عنوان داوطلب یافت نشد

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1403 در هر یک از دو نوبت دی و تیرماه، برخی از داوطلبان در ساعات اولیه به سایت سنجش مراجعه می کنند. در ابتدا ممکن است به دلیل شلوغی سرور، برخی متقاضیان با عنوان ” داوطلب یافت نشد ” مواجه شوند.

در صورتی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده‌‌اید و اطلاعات خود را نیز به طور دقیق وارد نموده‌اید، نگران نباشید. این مشکل تنها به دلیل شلوغی سایت ایجاد شده‌ است. چند ساعت بعد مجدد امتحان کنید و نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ خود را از طریق سایت سنجش دریافت نمایید.

بخوانید: توضیحات کارنامه کنکور

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403

داوطلبان پس از دریافت نتایج در صورت اعتراض به کارنامه خود می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض به جواب کنکور سراسری 1403 را ثبت کنند. شما داوطلبان گرامی چنانچه پس از مشاهده کارنامه خود به آن اعتراض دارید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید تا از زمان و نحوه ثبت اعتراض مطلع شوید.

🔶برای اطلاع از روش های ثبت اعتراض می توانید مقاله زیر رلا مطالعه نمایید.

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳

ورود به مرحله انتخاب‌رشته

پس از دریافت نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ از سایت سازمان سنجش و مجاز شدن به انتخاب رشته کنکور در دوره های مختلف دانشگاه سراسری، وارد مرحله مهم و حساس انتخاب رشته می‌شوید. 

بهتر است برای الویت بندی انتخاب‌های خود از کمک یک مشاور با تجربه نیز بهره مند شوید. چراکه این فرصت یکبار در اختیار شما قرار می گیرد. اگر اشتباه کوچکی انجام دهید، ممکن است از نتیجه رضایت نداشته باشید. برای مطالعه راهنما کامل انتخاب‌رشته مقاله زیر را مطالعه کنید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو چندین سال در زمینه مشاوره تحصیلی در حال فعالیت و دارای تجربه در زمینه انتخاب‌رشته هستند. از طرفی دریافت مشاوره از مشاوران این مرکز به صورت تلفنی می باشد و شما می توانید در کمترین زمان و با صرفه جویی در زمان و هزینه از مشاوره انتخاب رشته مشاوران این مرکز بهره مند شوید.

بخوانید: اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری

مشاوره جواب کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کرده ایم، شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری 1403 برای دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 به اطلاعات ثبت نامی خود نیز نیاز دارید. چنانچه اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید، می توانید جهت بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام کنید.

داوطلبان گرامی چنانچه در زمان اعلام جواب کنکور سراسری قبول نشده بودید و یا از رشته قبولی خود راضی نیستید، می توانید شانس خود را در ثبت نام بدون کنکور نوبت دوم امتحان کنید. چنانچه پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری سوالی دارید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تمامی متقاضیان در چند مرحله و از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

    نتیجه آزمون سراسری در دو مرحله و از طریق سایت سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد.

  2. آیا نتایج اولیه برای نوبت اول و نوبت دوم به صورت مجزا اعلام می‌شود ؟

    بله، نتایج اولیه آزمون نوبت اردیبهشت ماه در نیمه خرداد و در نوبت تیرماه در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.

  3. نحوه دریافت جواب کنکور سراسری به چه صورت است؟

    نتایج نهایی در شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است که در متن مقاله به راهنمای تصویری آن را شرح داده ایم.

duntel بازدید : 6 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم ۱۴۰۳ در اواخر خرداد ماه انجام خواهد گرفت. دانشگاه‌های فرهنگیان از دانشگاه های پرمتقاضی در کشور هستند که به صورت نیمه متمرکز و یا متمرکز با شرایط خاص دانشجو جذب می کنند. داوطلبانی که در آزمون  اختصاصی کتبی شرکت کرده اند، در صورتی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند، می توانند کدرشته محل های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته درج کنند. داوطلبان واجد شرایط پس از اتمام مهلت انتخاب رشته به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند. در ادامه جزئیات مرتبط با مصاحبه دانشگاه تربیت معلم 1403 را آورده ایم.

منبع:  مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات اعمال شده در آزمون دانشگاه فرهنگیان داوطلبانی که در خرداد ماه انتخاب رشته خود را انجام داده اند پس از اعلام نتایچ در صورت دعوت به مصاحبه شدن در کدرشته محل های انتخابی باید در زمان تعیین شده در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ حضور یابند. 

این مرحله شامل دو مرحله مصاحبه علمی، عقیدتی و معاینات پزشکی است. قبولی نهایی داوطلبان مشروط به پشت سرگذاشتن این مرحله می باشد.

در صورت قبولی در مرحله مصاحبه داوطلبان اجازه شرکت در انتخاب رشته کنکور 1403 را نخواهند داشت. در صورت رد شدن می توانید در انتخاب رشته شرکت نمایید.

مصاحبه دانشگاه تربیت معلم 1403 به صورت استانی و در پردیس های تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد و داوطلبانی که دعوت شده اند، می توانند پس از پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه با تهیه مدارک لازم در جلسه آزمون حاضر گردند.

طی جلسات مصاحبه سوالات مختلفی از داوطلبان پرسیده می شود که متقاضیان در صورتی قادر به پاسخگویی به آن ها خواهند بود که از قبل آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان

زمان برگزاری مصاحبه

اطلاعیه های مرتبط با زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.با توجه به آ]رین اطلاعیه های منتشر شده مصاحبه در اواخر خرداد ماه انجام خواهد گرفت.

زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ طبق آخرین اطلاع در اواخر خرداد ماه انجام خواهد گرفت.  

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، از طریق لینک فعال از طریق کد ملی و رمز عبور وارد سایت مای سنجش شده و سپس از نتیجه آزمون خود مطلع گردند.

پس از اعلام اسامی معرفی شدگان به مصاحبه دانشگاه تربیت معلم، فرآیند مصاحبه شفاهی چند روز بعد آغاز می شود. داوطلبان باید از بازه زمانی و مکان برگزاری مرتبط با مصاحبه خود از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل زندگی شان مطلع گردند و در جلسه حاضر شوند.

عدم حضور در جلسه مصاحبه به معنای انصراف متقاضیان می باشد. 

شرایط دعوت به مصاحبه دانشگاه تربیت معلم رجایی 1403

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری، موفق به کسب تراز بالای 6500 شده باشند، مجاز به درج کد رشته محل های دانشگاه تربیت معلم در فرم انتخاب رشته کنکور هستند و از سوی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 می شوند.

بنابراین داوطلبان به صورت دو برابر ظرفیت دعوت به شرکت در مصاحبه دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ می شوند.

❌دیگر شرایط شرکت در این مرحله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در زمان ورود به دانشگاه (متولدین 1379/07/01 به بعد)

✅داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم

✅کسب تراز 6500 در کنکور سراسری

✅بومی بودن داوطلب در کد رشته محل درج شده در فرم انتخاب رشته

✅برخورداری از سلامتی جسمانی و روانی برای انجام شغل معلمی 

✅کسب امتیاز لازم در مرحله مصاحبه

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، پس از اینکه اسامی دعوت شدگان مصاحبه فرهنگیان به صورت دو برابر ظرفیت اعلام می شود، داوطلبانی که دعوت شده اند باید پس از پرداخت هزینه و اطلاع از مدارک لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه، تاریخ و زمان مصاحبه و … خود را برای شرکت در این مرحله آماده کنند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل اطلاعات فردی، تحصیلی و همینطور مدارک مرتبط با تکمیل فرم اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش می باشد.

داوطلبان پس از 48 ساعت از اعلام اسامی معرفی شدگان به مرحله مصاحبه دانشگاه تربیت معلم 1403 فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود ارسال کنند.

❌ دریافت فرم اطلاعات فردی داوطلب از طریق سایت سنجش و تکمیل آن

❌ تهیه یک قطعه عکس پشت نویسی شده و الصاق آن به فرم اطلاعات فردی

❌ کپی همه صفحات شناسنامه

❌ کپی پشت و روی كارت ملی

در صورتی که داوطلبان در بازه زمانی اعلام شده، این مدارک را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود ارسال نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل تلقی می گردد. 

نمونه سوالات مصاحبه

اولین مرحله از مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های تربیت معلم شهید رجایی، مصاحبه‌ حضوری متقاضیان با هیئت داوران می باشد. این مرحله به منظور سنجیدن اطلاعات علمی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی و مذهبی داوطلب انجام می شود. سوالات این بخش پیرامون موارد زیر می باشد.

✅احکام شرعی (احکام مربوط به نماز، احکام مربوط به روزه، احکام مربوط به غسل، احکام مربوط به خمس و زکات و…)

✅سوالاتی پیرامون قرآن کریم (تعداد آیه، تعداد سوره، تعداد جزء و …)

✅قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅تاریخ ایران و اسلام

✅سوالاتی پیرامون مرجع تقلید و ولایت فقیه

✅سوالاتی پیرامون شورای نگهبان

✅سوالاتی پیرامون قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه (نام و تعداد اعضا، وظایف و …)

✅هدف شما از انتخاب شغل معلمی و نقش اطرافیان در انتخاب این شغل

✅کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهید

✅میزان مطالعه شما در هفته و نام کتاب هایی که تاکنون خوانده اید. بهترین کتابی که‌ مطالعه کرده اید.

✅سوالاتی از میزان علاقه شما به اینترنت و فضای مجازی

🔶برای مشاهده مقاله کامل نمونه سوالات مصاحبه مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

معاینات پزشکی

معاینات پزشکی جهت سنجش بینایی، شنوایی و گفتاری داوطلب صورت می گیرد. این معاینات توسط پزشکی که سازمان سنجش معرفی می نماید، انجام خواهد شد. در مرحله اول به منظور سنجش گفتار متقاضی، توانایی او در ادای کلمات سنجیده می شود. در مرحله دوم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ بینایی داوطلب سنجیده می شود. مرحله سوم سنجش شنوایی داوطلب است

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

راه های قبولی در مصاحبه دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

✅ اگر می خواهید که در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 پذیرفته شوید، بایستی علاوه بر افزایش اطلاعات خود در مواردی که بالا اشاره کردیم، به چند نکته دیگر نیز توجه داشته باشید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردید. در پوشیدن لباس در روز مصاحبه دقت داشته باشید. داوطلبان آقا بهتر است لباس رسمی و داوطلبان خانم لباس موجهی که دارای حجاب کامل باشد را بر تن داشته باشند.

✅ در زمان مصاحبه دانشگاه تربیت معلم ممکن است تا مدتی که نوبت شماست کمی منتظر بمانید، اما در این مرحله سعی کنید بر رفتار خود مسلط باشید چراکه در بیرون از جلسه مصاحبه نیز افرادی حواسشان به رفتار شما خواهد بود. 

✅ زمانی که نوبت شما می شود، با اعتماد به نفس وارد اتاق شوید و زمانی که از شما خواسته شد خودتان را معرفی کنید. معرفی داوطلب در ابتدای جلسه مصاحبه حتما انجام می شود بنابراین برای کاهش خطا، چندین بار آن را تمرین کنید.

✅ پاسخ سوالات را قاطعانه بدهید و سعی کنید این موضوع را به هیئت مصاحبه کننده نیز نشان دهید که شما بدون هیچ استرسی و چالشی در حال پاسخگویی به سوالات هستید. سرانجام آن که (حتی اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن را نمی دانید، صراحتا نگویید ” نمیدانم ” و سعی کنید از موارد مشابه و مرتبط حرف به میان بیاورید)

✅ به طور خلاصه اگر با اعتماد به نفس بالا و روحیه مثبت وارد جلسه مصاحبه دانشگاه تربیت معلم شوید و به نوعی مدیریت جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را در اختیار گیرید، حتما موفق به کسب نتیجه قبولی خواهید شد.

بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

چه افرادی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رد می‌شوند؟

بهتر است در اینجا نگاهی به خصوصیات و اشتباهات افرادی که در آزمون رد می‌شوند داشته باشیم تا داوطلبان با مقایسه این اشتباهات درک بهتری از نحوه صحیح پاسخگویی در مصاحبه دانشگاه تربیت معلم داشته باشند.

❌وقتی سوالی از شما پرسیده می شود باید یه سرعت آن را تحلیل کرده و با دقت پاسخ دهید. برای مثال ممکن است در مصاحبه از شما مورد ویژگی‌های منفی تان سوال پرسیده شود. 

در این شرایط نباید با صداقت تمام پاسخ دهید. کمی تعلل کرده و ویژگی هایی را بیان کنید که از نظر اخلاقی پسندیده هستند اما نظر عرفی نادرست به نظر می‌رسند. مثلا علاقه نداشتن به فضای مجازی و یا تنفر از دروغگویی جواب خوبی محسوب می شود. اما پاسخ هایی همچون زود عصبانی شدن امتیاز منفی به حساب می‌آيند. 

❌داوطلبانی که اعتماد به نفس پایین و یا فن بیان ضعیفی دارند به احتمال زیاد در مصاحبه دانشگاه تربیت معلم رد می‌شوند. عدم اعتماد به نفس منجر به پاسخ های اشتباه و فن بیان ضعیف خواهد شد. 

❌اگر در پاسخ های خود به استفاده زیاد از اینترنت و یا عدم مطالعه در اوقات فراغت اشاره کنید، در مصاحبه رد خواهید شد. قبل از مصاحبه مطالعه داشته باشید تا اگر در این مورد سوالی از شما پرسیده شد توانایی پاسخ دادن داشته باشید. 

❌در نهایت افرادی که با پوشش نادرست برای مصاحبه مراجعه می‌کنند بدون شک رد خواهند شد که دانشگاه تربیت دبیر برای حجاب اهمیت ویژه ای قائل است. بهترین راه آمادگی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی است. 

مشاوره آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

از دغدغه های دعوت شدگان به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این است که در این جلسات چه سوالاتی از متقاضیان پرسیده می شود و چگونه باید آمادگی لازم برای شرکت در این مرحله را کسب کنند. اطلاع داشتن از سوالات احتمالی که در این جلسات پرسیده می شود، ضمن اینکه منجر به افزایش آمادگی آن ها برای شرکت در مرحله مصاحبه می شود، باعث کم شدن میزان استرس‌شان نیز می گردد.

نکته حائز اهمیت این است که معمولا هر ساله از داوطلبان سوالات یکسانی پرسیده می شود؛ به همین دلیل با یک پرس و جوی ساده به راحتی می توان از سوالات احتمالی روز مصاحبه مطلع گردید. برای مطالعه نمونه سوالات مشابه مقاله زیر را مطالعه کنید.

توصیه می شود برای شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از لباس مناسبی استفاده کنید و در طول جلسه نیز تمامی حرکات، رفتار و گفتار شما کنترل شده باشد چراکه در نتیجه تاثیر گذار خواهد بود. چنانچه برای کسب آمادگی جهت شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه تربیت معلم نیازمند راهنمایی می باشید، می توانید برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مجرب در کشور از مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو کمک بگیرید.

بخوانید: نتایج کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چه زمانی برگزار می شود؟

    زمان برگزاری مصاحبه در اواخر خرداد ماه می باشد.

  2. در مرحله مصاحبه دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

    سوالات مختلفی از احکام شرعی، تاریخ ایران و جهان، مذهبی، عقیدتی و سیاسی و … پرسیده می شود که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم.

  3. آیا علاوه بر سوالات مصاحبه، داوطلبان بایستی در معاینات پزشکی نیز معاینه شوند؟

    بله، متقاضیان چنانچه در مرحله اول مصاحبه حضوری موفق شوند، بایستی در معاینات پزشکی از نظر بینایی، شنوایی و گفتاری نیز توسط پزشک معتمد سازمان سنجش معاینه گردند.

duntel بازدید : 4 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مهم ترین مرحله برای داوطلبان کنکور وزارت‌بهداشت می‌باشد. دانشگاه های وزارت بهداشت ظرفیت بسیار محدودی دارند و داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه ها باید در ابتدا رتبه خوبی کسب کرده و سپس انتخاب رشته صحیحی انجام دهند. هرگونه اشتباه در انتخاب رشته ارشد بهداشت ممکن است باعث عدم قبولی داوطلب شود. با توجه به اهمیت این مساله در قبولی داوطلبان، در این مقاله به بررسی کامل نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 پرداخته ایم. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع:  راهنما انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت بایستی ابتدا در آزمون ارشد بهداشت شرکت کرده و پس از اعلام نتایج، کارنامه خود را دریافت نمایند. در کارنامه هر داوطلب درصد دروس و رتبه مشخص شده است و داوطلبان می‌توانند بر این اساس برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می‌شود و داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه و استخراج کد رشته محل های مورد نظر خود به تکمیل فرم بپردازند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

پس از اعلام نتایج اولیه، زمان انتخاب‌رشته ارشد وزارت بهداشت نیز مشخص می‌شود. سازمان سنجش پزشکی بازه ای را برای انتخاب رشته در نظر می گیرد و داوطلبان تنها در این تاریخ برای انتخاب رشته مهلت دارند. معمولا زمان ثبت نام برای چند روز تمدید می شود اما پس از آن به هیچ عنوان امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از 17 تا 19 تیر ماه می باشد.

در حال حاضر اطلاعیه‌ای مبنی بر تاریخ دقیق زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از سوی سازمان سنجش پزشکی مشخص نشده است. با توجه به تاریخ سال های گذشته انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۳ نیز انتخاب رشته در تیر ماه باشد. به محض انتشار اطلاعیه در مورد زمان انتخاب‌رشته ارشد وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی می‌شود. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتخاب رشته کانال دانتل کو را در تلگرام دانلود نمایید.

بخوانید: زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

پس از شروع زمان انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت نیز در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. توجه داشته باشید که مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بسیار مهم است چرا که در این دفترچه تمامی اطلاعات مورد نیاز همچون شرایط و ضوابط انتخاب رشته، کد رشته محل‌ها، وضعیت شهریه پرداز بودن دانشگاه‌ها و… ذکر شده است.

مهم ترین اصل برای قبولی در دانشگاه، انتخاب رشته صحیح است و داوطلبان برای وارد کردن تمامی کد رشته محل‌ها باید از لیست دانشگاه ها اطلاع کامل داشته باشند که تمامی آن ها در دفترچه آورده شده است. در لینک زیر می توانید دفترچه راهنما سال ۱۴۰۲ را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

راهنما انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir انجام می‌شود. به منظور سهولت کار شما داوطلبان گرامی در این بخش از مطلب راهنمای انتخاب رشته وزارت بهداشت 1403 را آورده ایم.

راهنمای تصویری

1️⃣ آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه سنجش پزشکی شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه کارشناسی ارشد و سپس ارشد کلیک کنید.

3️⃣ گزینه انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها را انتخاب نمایید.

4️⃣ مجددا تیک گزینه “انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها” را انتخاب نمایید و در پایین صفحه کد رهگیری خود را وارد کنید.

5️⃣ کد رشته محل های استخراج شده از دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 را با اولویت بندی مد نظر خود در فرم انتخاب رشته وارد نمایید و پس از اطمینان گزینه تایید نهایی را بزنید.

نکته: قبل از انتخاب گزینه تایید نهایی از درستی کد رشته محل ها و چینش آن‌ها مطمئن شوید چراکه پس از آن دیگر امکان هیچ نوع ویرایشی وجود نخواهد داشت.

دانشگاه های پذیرنده دانشجو

رشته های وزارت بهداشت در دوره ها و دانشگاه های مختلف ارائه می‌شود. به توجه به تفاوت این دانشگاه ها بسیار مهم است که داوطلبان از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشند تا در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ با مشکل مواجه نشوند. دانشگاه‌های ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر هستند.

شرایط ثبت نام در دانشگاه‌های سراسری

این دانشگاه ها در دوره های روزانه برگزار می‌شوند و به رتبه های بسیار خوب برای قبولی نیاز دارند. دانشگاه های سراسری رایگان هستند. در صورتی که سهمیه افراد ایثارگر تایید نشده باشد، در هنگام انتخاب رشته می‌توانند مجددا برای ثبت سهمیه اقدام نمایند. 

شرایط ثبت نام در د‌انشگاه آزاد

دانشگاه های آزاد نیز جز دانشگاه های ارائه دهنده رشته های وزارت بهداشت می باشند و شهریه پرداز هستند. متقاضیان برای ثبت نام در دانشگاه آزاد باید کد رشته محل های مورد نظر خود را که در بند ۱۱ دفترچه ذکر شده است در فرم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت وارد نمایند. پس از قبولی در دانشگاه آزاد باید برای هر ترم شهریه پرداخت کنید. 

شرایط ثبت نام پردیس های خودگردان

این دانشگاه ها مستقل از دانشگاه های سراسری هستند و همانطور که از نام آن مشخص است به صورت مستقل اداره می‌‌شوند و دانشجویان برای تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. قبل از ثبت نام پردیس خودگردان به طور کامل از شرایط این دانشگاه مطلع شوید چراکه در غیر این صورت دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد. 

در صورتی که تعداد قبول شدگان پردیس پس از  انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت و اعلام نتایج نهایی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت باشد، دانشگاه مسئول تصمیم گیری برای برگزاری یا منحل کردن کلاس است. در صورت عدم برگزاری کلاس‌ها دانشجویان باید برای سال بعد در آزمون شرکت نمایند.  

بخوانید: سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

فاکتورهای مهم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

چینش کد رشته محل‌ها در قبولی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در هنگام انتخاب رشته و اولویت بندی کدها، فاکتورهایی وجود دارد که باید حتما آن‌ها را بررسی نمایید. برای انتخاب رشته صحیح موارد زیر را مد نظر قرار داده و بر این اساس فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایید. 

کیفیت و سطح دانشگاه

در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت  و انتخاب کد رشته محل ها باید اول دانشگاه هایی را انتخاب کنید که از سطح علمی بالایی برخوردارند. ممکن است رتبه شما برای قبولی در این دانشگاه ها کافی نباشد اما به هر حال شما باید آن‌ها را در ابتدای فرم انتخاب رشته وارد کنید. کسب اطلاعات در مورد هیئت علمی به شما کمک می‌کند تا در مورد سطح آموزشی دانشگاه نیز آگاه شوید.

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 | شهریه دانشگاه

رشته های ارشد وزارت بهداشت در دوره های مختلف روزانه، آزاد و پردیس خودگردان ارائه می‌شود. نکته بسیار مهم در این زمینه شهریه پرداز بودن دانشگاه‌ها آزاد و پردیس خودگردان است. این دانشگاه ها معمولا شهریه های سنگینی دارند و عدم اطلاع از این مساله منجر به مشکلات جدی برای داوطلب می‌شود.

مسیر رفت و آمد

مسیر دانشگاه فاکتور بسیار مهمی در هنگام انتخاب رشته است. دانشگاه هایی که به محل سکونت و یا محل کارتان نزدیک ترند را در ابتدای فرم انتخاب رشته وارد کنید. مسیر طولانی  رفت و آمد به دانشگاه می‌تواند باعث خستگی شما شود و این مساله در طولانی مدت مشکلاتی را برای دانشجو به وجود خواهد آورد. پس مسیر دانشگاه را در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ بررسی نمایید.

اولویت بندی انتخاب رشته

در هنگام انتخاب رشته اولویت بندی خود را به سه دسته انتخاب های خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم نمایید. انتخاب های خوش بینانه آن هایی هستند که با توجه به رتبه تان شانس بسیار کمی برای قبولی در آن ها دارید اما با این حال باید ابتدای فرم انتخاب رشته خود را به این موارد اختصاص دهید.

سپس انتخاب های واقع بینانه را وارد کنید که شانس بالایی برای پذیرش در آن ها دارید. در نهایت نیز انتخاب های بدبینانه قرار می گیرند که به احتمال زیاد در آن ها قبول می شوید اما به دلایلی مثل مسافت دور یا کیفیت پایین تر جز اولویت های اصلی شما نیستند. در صورت مشکل در نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 می توانید با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

🔵حداکثر ا‌نتخاب های ارشد وزارت‌بهداشت به تعداد دانشگاه های پذیرنده رشته مورد نظر بستگی دارد و داوطلبان می‌توانند تمامی این دانشگاه ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

🔵داوطلبان تنها می توانند رشته های زیر مجموعه گروه امتحانی خود را انتخاب نمایند.

🔵مدرک قبلی داوطلب باید مطابق با رشته امتحانی کارشناسی ارشد باشد.

🔵امکان انتقالی و یا تغییر رشته در کارشناسی ارشد وزارت‌بهداشت وجود ندارد پس داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند.

🔵در صورتی که داوطلب در رشته های شناور نیز شرکت کرده باشد، باید کد رشته محل‌های آن رشته را نیز در فرم انتخاب رشته و در کنار کدرشته محل های رشته اصلی وارد کند و هیچ فرم جداگانه ای برای رشته‌های شناور وجود ندارد.

🔵در هنگام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به وضعیت شهریه پرداز بودن دانشگاه ها توجه داشته باشید.

🔵برای انتخاب رشته بهتر از مشاوران متخصص کمک بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سایت sanjeshp.ir انجام می شود و داوطلبان می توانند در زمان مشخص به این سامانه مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. دانشگاه‌های ارشد وزارت‌بهداشت ظرفیت محدودی دارند و داوطلبان می‌توانند تمامی دانشگاه های پذیرنده را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

در صورتی که قصد انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارید، بهتر است ابتدا با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا بهترین راهکارها را برای افزایش شانس قبولی‌تان به شما ارائه دهند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هنوز مشخص نشده است اما انتظار می رود که در تیرماه باشد.

  2. برای انتخاب رشته وزارت بهداشت از چه طریقی باید اقدام کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نمایید.

  3. آیا دانشگاه های وزارت بهداشت نیز شهریه پرداز هستند؟

    بله برخی از دانشگاه ها همچون دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان شهریه پرداز می‌باشند.

duntel بازدید : 4 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ از مهم ترین سوالات داوطلبان است. در برخی سال ها رشته‌های پیراپزشکی بدون آزمون در مقطع کاردانی ارائه می شود که شرایط ویژه ای برای ثبت‌نام دارد. داوطلبان باید این شرایط را دارا باشند تا اجازه ثبت نام و قبولی به آنان داده شود. مهم ترین شرایط ثبت نام بومی بودن هر منطقه و قبولی در مرحله مصاحبه می باشد. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پاسسن صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع:  رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳

از سال ۹۴ به بعد وزارت درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفت در برخی رشته‌های پیرا پزشکی برای مناطق محروم دانشجو پذیرش کند تا از این طریق کمبود نیرو جبران شود. پذیرش دانشجو و شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود و به داوطلبان بومی هر منطقه اختصاص دارد.

❌ لیست رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی به شرح زیر هستند:

✅کاردانی بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری ها

✅کاردانی مامایی

✅‌کاردانی هوشبری

✅کاردانی بهداشت عمومی – بهداشت خانواده

✅‌کاردانی بهداشت حرفه ای

✅کاردانی اتاق عمل

بخوانید: پزشکی بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی 1403

این امکان وجود دارد که رشته‌های پیرا پزشکی بدون آزمون کاردانی امسال ارائه نشود اما در صورت ارائه ثبت نام آن ها شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن ها آگاه باشند. شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ در دفترچه ذکر خواهند شد.

مهم ترین شرایط ثبت نام قید شده در دفترچه انتخاب رشته سال گذشته شامل مصاحبه، بومی گزینی، تعهد خدمت سه برابر دوران تحصیل، امکان ثبت نام با مدرک دیپلم می باشند. شرایط ثبت نام در رشته و دانشگاه های مختلف به شرح زیر می باشد. 

بومی استان گلستان

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی در استان گلستان به شرح زیر می باشد.

رشته دانشگاه
کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی گلستان – گرگان (مجتمع آموزش عالی سلامت
گنبدکاووس) – دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل- این
دانشگاه خوابگاه ندارد و از واگذاری خوابگاه در هر شرایطی به دانشجویان بومی و غیربومی معذور می باشد.

بومی استان سیستان و بوچستان

مخصوص داوطلبین بومی استان سیستان و بلوچستان با اولویت پذیرش داوطلبان بومی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یرانشهر شامل ایرانشهر، بمپور، چاهبهار، دلگان، دشتیاری، راسک، زرآباد، سرباز، فنوج، قصرقند، لاشار، کنارک، مهرستان و نیکشهر

رشته دانشگاه
 کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر (مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان
نیکشهر) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل- محدودیت در
اعطا خوابگاه
کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر (مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان
نیکشهر) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل-محدودیت در
اعطا خوابگاه

بومی استان هرمزگان

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی در استان گلستان به شرح زیر می باشد.

رشته دانشگاه
کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس (مجتمع آموزش عالی سلامت بستک)دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل
‌کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس (مجتمع آموزش عالی سلامت بستک) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل
‌کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس (مجتمع آموزش عالی سلامت بستک) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل
کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس (شهرستان میناب) دارای تعهد
خدمت سه برابر طول تحصیل -عدم تعهد واگذاری خوابگاه
کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس (شهرستان میناب)دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل – عدم تعهد واگذاری خوابگاه

بومی استان خراسان رضوی

مخصوص داوطلبان بومی شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل تمام شهرستان های استان خراسان رضوی به جز شهرستان های بجستان و گناباد

رشته دانشگاه
کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد (مجتمع آموزش عالی سلامت خواف) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل – خوابگاه خودگردان
‌کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد (مجتمع آموزش عالی سلامت خواف)دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل – خوابگاه خودگردان
کاردانی بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد (مجتمع آموزش عالی سلامت خواف) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل – خوابگاه خودگردان

بومی استان ایلام

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی در استان گلستان به شرح زیر می باشد.

رشته دانشگاه
کاردانی بهداشت عمومی
گرایش بهداشت خانواده
دانشگاه علوم پزشکی ایلام (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت دهلران) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل
‌کاردانی بهداشت عمومی
گرایش مبارزه با بیماری ها
دانشگاه علوم پزشکی ایلام (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت دهلران) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل
کاردانی بهداشت عمومی
گرایش بهداشت خانواده
دانشگاه علوم پزشکی ایلام (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت آبدانان) دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل
‌کاردانی بهداشت عمومی
گرایش مبارزه با بیماری ها
دانشگاه علوم پزشکی ایلام (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت دره شهر) 10 زن –دارای تعهد خدمت سه برابر طول تحصیل

بومی چابهار

مخصوص داوطلبان بومی شهرستان های سرباز، فنوج، دلگان ، ایرانشهر و مهرستان، چاهبهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری و زرآباد

رشته دانشگاه
کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر (مجتمع آموزش عالی سلامت چابهار) دارای تعهد خدمت سه برابر طول دوره تحصیل محدودیت در اعطای
خوابگاه
کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر (مجتمع آموزش عالی سلامت چابهار) دارای تعهد خدمت سه برابر طول دوره تحصیل محدودیت در اعطای
خوابگاه

بومی استان کرمانشاه

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی در استان گلستان به شرح زیر می باشد.

رشته دانشگاه
کاردانی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (مجتمع آموزش عالی سلامت اسلام آباد غرب) دارای تعهد خدمت سه برابر طول مدت تحصیل
دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال واگذاری خوابگاه به دانشجویان
ندارد.
کاردانی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (مجتمع آموزش عالی سلامت اسلام آباد غرب) دارای تعهد خدمت سه برابر طول مدت تحصیل
دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال واگذاری خوابگاه به دانشجویان
ندارد.

مقدار شهریه دوره ها

هزینه تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ یکی از سوالات داوطلبان است. پاسخ این است که این رشته‌ها تنها در دانشگاه های سراسری ارائه می‌شود.

تحصیل در دوره های روزانه دانشگاه سراسری رایگان است و داوطلبان نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای برای شهریه ندارند. البته اگر دانشجویان تصمیم به انصراف از دانشگاه بگیرند باید هزینه انصراف را پرداخت نمایند. این هزینه مشخص نیست و در هر سال توسط دانشگاه محل تحصیل تعیین می گردد.

شرایط کلی ثبت نام پیراپزشکی بدون آزمون

علاوه بر موارد گفته شده در بالا که شرایط ثبت نام هر دانشگاه بود، شرایط عمومی و اختصاصی نیز وجود دارد که داوطلبان برای قبولی باید شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ را دارا باشند. از شرایط عمومی می توان به اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی، عدم سوسابقه، عدم مشکلات اخلاقی، سلامت جسمی و روانی و داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید و پیش دانشگاهی اشاره کرد. شرایط اختصاصی ثبت نام نیز به شرح زیر هستند. 

✅داشتن شرایط بومی گزینی

✅سن حداقل ۲۵

✅سن حداقل ۲۷ برای آقایان در صورت اتمام خدمت سربازی

✅تعهد خدمت برای سه برابر مدت تحصیل در مناطق مشخص

✅عدم فارغ التحصیلی در سایر رشته ها و یا اشتغال به تحصیل

✅قبولی در مرحله مصاحبه

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

شرایط فارغ التحصیلی رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی

علاوه بر شرایط ثبت نام، فارغ التحصیلی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ نیز دارای شرایط و ضوابطی است که به شرح زیر می‌باشند. 

✅مدرک فارغ الحصیلی توسط دانشگاه های علوم پزشکی متولی مجتمع ها صادر می گردد. 

✅دانشجویان باید طرح اجباری به مدت سه برابر دوران تحصیل را بگذرانند و لازم است که تمامی دوره های طرح نیروی انسانی تمام شود.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

مشاوره ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ 

رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی ۱۴۰۳ در برخی از دانشگاه ها با شرط بومی گزینی ارائه می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سنجش اقدام به ثبت نام نمایند. پذیرش در این رشته ها مشروط به قبولی در مصاحبه شفاهی می باشد. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه شرایط ثبت نام برای تان به وجود آمد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کاردانی 1403 چیست؟

    به شرایط ثبت نام در این مطلب به طور کامل پرداخته شده است. 

  2. رشته ها ارائه شده کدامند؟

    هوشبری، کاردانی مامایی، کاردانی اتاق عمل و… اشاره کرد. لیست رشته های به طور کامل در متن آورده شده است. 

  3. آیا در صورت فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی می توان در این دوره های بدون آزمون کاردانی شرکت کرد؟

    خیر دانشجویان در حال تحصیل و همچنین فارغ التحصیلان امکان ثبت نام را ندارند. 

duntel بازدید : 4 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳ راست یا دروغ ؟ پزشکی در سال‌های اخیر پرمخاطب ترین رشته کنکور بوده است. بسیاری از داوطلبین رویای پزشک شدن را در سر می‌پرورانند؛ سوال مهم متقاضیان در مورد نحوه ورود به این رشته است. آیا می‌توان بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته پزشکی شد؟ با توجه به اینکه طی سالیان اخیر تاثیر معدل بر کنکور بیشتر شده و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گسترده شده است داوطلبان امید دارند تا رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز بصورت بدون کنکور ارائه شوند. در این مقاله به دغدغه این گروه از داوطلبین پرداخته ایم.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

منبع:  آیا تحصیل پزشکی بدون کنکور امکان دارد؟

آیا تحصیل پزشکی بدون کنکور امکان دارد؟

هر ساله دانشگاه های سراسری کشور در دو نیمسال اول و دوم اقدام به پذیرش دانشجویان به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می نمایند. متقاضیان می‌توانند در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و یا دانشگاه‌های پیام نور یا موسسات غیر انتفاعی در ثبت نام بدون کنکور شرکت کنند.

توجه داشته باشید که این فراخوان و اطلاع رسانی جدا از ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

❌ یکی از سوالات داوطلبان این می باشد که آیا می توان به صورت بدون کنکور در رشته پزشکی پذیرش گرفته و تحصیل کنیم؟

در پاسخ باید بگوییم در ایران در هیچ دانشگاهی حتی پردیس کیش امکان ثبت نام و تحصیل در رشته پزشکی، دامپزشکی، دامپزشکی و داروسازی بدون کنکور وجود ندارد و تحصیل فقط از طریق قبولی در کنکور سراسری می باشد.

تنها راه ورود به رشته پزشکی در دانشگاه، از طریق کنکور سراسری است؛ تا به امروز، طرح ثبت نام پزشکی بدون کنکور عملی نشده است. اگرچه رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که رشته‌های اصلی و پرطرفدار گروه تجربی هستند، در هیچ یک از دانشگاه‌های سراسری، پردیس و آزاد، بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد، با این‌حال دانشگاه آزاد هر ساله برخی رشته‌های پزشکی نظیر کاردانی دامپزشکی و یا میکروبیولوژی را در لیست پذیرش بدون کنکور قرار می‌دهد. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

بخوانید: زمان ثبت نام بدون کنکور

تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور 1403

برخلاف رشته‌های پزشکی ، رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های کشور بدون آزمون ثبت نام به عمل می‌آورند. برای ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی شما می‌بایست در کنکور تجربی شرکت کنید و در هنگام انتخاب رشته کد رشته‌هایی از دفترچه را انتخاب کنید که بر اساس سوابق تحصیلی دنشجو می‌پذیرند. البته باید توجه داشت که قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی، منوط به شرایط مشخصی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

بخوانید: دندانپزشکی بدون کنکور

لیست رشته ها

در جدول زیر لیست رشته‌های پزشکی که متوان به صورت بدون کنکور در آن تحصیل کرد را نام برده‌ایم. به جز این رشته‌ها در هیچ رشته‌ی دیگر پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرفته نمی شود. البته همانطورکه گفته شد، ممکن است این رشته‌ها، هرسال تغییراتی داشته باشد و تا پیش از انتشار فراخوان دانشگاه‌ها نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد.

مهندسی پزشکی گیاه پزشکی
کاردانی اتاق‌عمل کاردانی دامپزشکی
کاردانی تجهیزات فنی اتاق‌عمل بهداشت عمومی
کاردانی هوشبری کاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی مامایی بهداشت حرفه‌ای
کاردانی آزمایشگاه تشخیص پزشکی کاردانی سلامت دندان

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

شرایط لازم

🔶داوطلبان باید دارای  مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاه نظام قدیم باشند.

🔶انجام مصاحبه در دانشگاه و دریافت نمره قبولی

🔶داشتن حداقل معدل 15

🔶تا پایان یافتن دوران تعهد کاری، فرد اجازه ادامه تحصیل را ندارد.

🔶با پایان یافتن تحصیل در این دوره، مدرک کاردانی دریافت می‌کنید.

🔶داشتن حداکثر 25سال سن و برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند، حداکثر 27 سال سن

🔶بومی بودن. به این معنا که فرد صرفا در استان محل زندگی خود، می تواند درخواست تحصیل داشته باشد. برای دانش آموزانی که سه سال دبیرستان را در یک شهر نبوده‌اند، استان زادگاهشان در نظر گرفته می‌شود.

بخوانید: شرایط رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

شهریه ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳

ثبت نام پزشکی بدون کنکور همانگونه که در قبل تر ذکر کردیم در ایران وجود ندارد. اما داوطلبانی دانشگاه های دولتی و یا آزاد به صورت شهریه پرداز تحصیل می کنند، موظف می باشند هر ترم شهریه خود را واریز نمایند. این داوطلبان نیز به صورت با کنکور در رشته پزشکی تحصیل می کنند.

بخوانید: شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

ثبت نام پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

یکی از راه‌های ثبت نام پزشکی بدون کنکور، مهاجرت به کشورهای دیگر است. البته مهاجرت و تحصیل در کشورهای مطرح، اگرچه با کنکور ایران ارتباطی ندارند با اینحال مدرک زبان و شرایط خاصی را دارا هستند که چندان هم راحت نیست!  برخی از دانشگاه‌های مطرح، نظیر دانشگاه‌های پزشکی کشور کانادا، پیش از پذیرش شما آزمون ورودی برگزار می‌کنند.

همچنین برای دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور، شرایطی فراهم شده تا در صورت تمایل بتوانند به تحصیل در داخل کشور ادامه دهند. با بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری از خانواده‌ها از عهده تامین مخارج تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور برنمی‌آیند و تقاضا برای بازگشت به کشور در حال فزونی یافتن است. چنانچه دانشجویان واجد شرایط زیر باشند، می‌توانند برای بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در داخل اقدام کنند.

1. معدل کتبی دیپلم، حداقل 16

2. معدل پیش دانشگاهی حداقل 17

3. دانشگاه مبدا مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد

4. کسب معدل حداقل 15 در دانشگاه خارج

5. شروع به تحصیل خارج از کشور در دوره‌های اصلی پزشکی تا قبل از تیر ماه سال 97

6. گذراندن حداقل 36 واحد درسی

بخوانید: تحصیل پزشکی در سوئد

مشاوره ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۳

همان‌طور که در این مطلب بارها تکرار شد، تنها راه تحصیل در رشته‌های پزشکی در داخل کشور، آزمون سراسری می‌باشد و صرفا در رشته‌های پیراپزشکی می‌توانید با استناد به سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوید. علی رغم واضح بودن این قانون، عده‌ای از افراد سودجو به هر طریقی قصد سواستفاده از شما را خواهند داشت.

به خاطر داشته باشید که تنها مرجع رسمی اعلام قوانین و شرایط ورود به دانشگاه‌ها سازمان سنجش است و سایرین نمی‌توانند مطلبی مغایر با اصول این سازمان مطرح کنند. چنانچه در زمینه تحصیل و ثبت نام پزشکی بدون کنکور سوالی دارید، می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود از با شماره زیر تماس بگیرد و با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون کنکور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا امکان ثبت نام پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

    خیر تنها راه تحصیل در رشته پزشکی شرکت و قبولی در کنکور سراسری است.

  2. چه رشته های پیراپزشکی، بدون کنکور قابل تحصیل هستند؟

    رشته هایی نظیر کاردانی هوشبری، مامایی، سلامت دندان و … که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.

  3. آیا در مدرک تحصیلی درج می شود که فرد با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده است؟

    خیر، بین مدارک دانشجویانی که با کنکور وارد دانشگاه می شوند و دانشجویان بدون کنکور تفاوتی ندارد.

تعداد صفحات : 164

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  • سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت
  • زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت
  • ثبت نام دکتری وزارت بهداشت
  • زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 
  • ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد
  • دفترچه ثبت نام دکتری
  • سایت ثبت نام دکتری
  • زمان ثبت نام دکتری
  • ثبت نام دکتری
  • کارت ورود به جلسه کنکور
  • سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
  • ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
  • مهلت ثبت نام کنکور
  • سایت ثبت نام کنکور
  • زمان ثبت نام کنکور
  • دفترچه ثبت نام کنکور
  • ثبت نام کنکور
  • زمان کنکور کارشناسی ارشد
  • سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد
  • زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد
  • ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد
  • سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  • زمان ثبت نام ارشد
  • ثبت نام کنکور ارشد
  • انتخاب رشته بدون کنکور
  • انتخاب رشته بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور هنر
  • رشته های بدون کنکور زبان
  • رشته های بدون کنکور انسانی
  • رشته های بدون کنکور تجربی
  • رشته های بدون کنکور ریاضی
  • رشته های بدون کنکور
  • زمان ثبت نام بدون کنکور
  • ثبت نام بدون کنکور
  • زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی
  • تاریخ برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • اعتراض به نتایج کنکور سراسری
  • ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی
  • ثبت نام بدون کنکور پیام نور
  • ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
  • شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
  • ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی
  • ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
  • انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • زمان برگزاری کنکور ارشد
  • کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
  • انتخاب رشته کنکور ارشد
  • نتایج تیزهوشان
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد
  • زمان اعلام نتایج تیزهوشان
  • مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
  • دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور
  • انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • رتبه قبولی انتخاب رشته کنکور
  • سامانه پادا
  • انتخاب رشته انسانی
  • انتخاب رشته تجربی
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
  • رتبه قبولی انتخاب رشته کنکور سراسری
  • انتخاب رشته کنکور سراسری
  • کارنامه کنکور انسانی
  • سامانه پادا
  • مشاوره تحصیلی تلفنی
  • مشاوره تحصیلی
  • کارت ورود به جلسه کنکور
  • ویرایش ثبت نام کنکور
  • نحوه ثبت نام کنکور
  • مدارک لازم ثبت نام کنکور
  • دفترچه ثبت نام کنکور
  • شرایط ثبت نام کنکور
  • ثبت نام کنکور سراسری
  • کارت ورود به جلسه نمونه دولتی
  • کارت ورد به جلسه تیزهوشان
  • برنامه کلاس درسی همگام
  • نتایج مدارس شاهد
  • نتایج ثبت نام مدارس شاهد
  • نتایج آزمون نمونه دولتی
  • نتایج آزمون تیزهوشان
  • ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم
  • ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم
  • ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم
  • ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم
  • امتیاز بندی مدارس شاهد
  • سایت ثبت نام مدارس شاهد
  • شرایط ثبت نام شاهد
  • نحوه ثبت نام مدارس شاهد
  • سایت ثبت نام نمونه دولتی
  • ثبت نام نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت نام نمونه دولتی
  • ثبت نام تیزهوشان
  • ساخت وبلاگ جدید در blog.ir
  • نرم افزار مهاجرت به blog.ir
  • وبلاگ رسمی شرکت بیان
  • صندوق بیان
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6534
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 167
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 504
  • باردید دیروز : 232
  • گوگل امروز : 40
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 1,047
  • بازدید ماه : 19,270
  • بازدید سال : 88,901
  • بازدید کلی : 456,689